AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #41 Del Skrevet 6. april 2021 indigob skrev (9 timer siden): Kuttet ut moren min for lenge siden , det er vel en selvfølge at man kvitter seg med dem som ikke løfter deg opp, motiverer deg eller behandler deg bra ? Skylder ikke moren min noe bare fordi hun fødte meg. Har hun prøvd å få tak i deg siden da? Anonymkode: 83a05...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. april 2021 #42 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 23.11): Ikke om barnet er over 16 år. Anonymkode: dfd20...cfe Jo. Jeg sjekket akkurat det denne anonyme brukeren skrev, for jeg har aldri lagt merke til det. Men på HelseNorge, under personlig informasjon, står både mine foreldre i 70-årene, og min sønn på 20, med fullt navn og alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 6. april 2021 #43 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hun prøvd å få tak i deg siden da? Anonymkode: 83a05...791 Jeg fikk en melding når jeg hadde bursdag og en liten pengegave på konto, ellers ingenting på 11 mnd. Har barn som hun driter langt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #44 Del Skrevet 6. april 2021 indigob skrev (19 minutter siden): Jeg fikk en melding når jeg hadde bursdag og en liten pengegave på konto, ellers ingenting på 11 mnd. Har barn som hun driter langt i. Svarte du på meldingen hennes? Anonymkode: 83a05...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
indigob Skrevet 6. april 2021 #45 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Svarte du på meldingen hennes? Anonymkode: 83a05...791 Nei, det gjorde jeg ikke.jeg Kommer ikke til å svare før hun sier unnskyld eller er villig til og snakke om problemene vi hadde og grunnen til at ting ble som det ble med litt selvinnsikt og ydmykhet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabulous Skrevet 6. april 2021 #46 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 23.10): Navnet ditt har han nok for det kommer opp inne på helsenorge om han er registrert som far, uheldigvis. Man blir ikke kvitt sine foreldre før de er døde eller man blir adoptert, før det så står de oppført på helsenorge. Anonymkode: ce674...170 Helide oss som er utlendinger da 😭😭👌👌👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #47 Del Skrevet 6. april 2021 Fabulous skrev (2 minutter siden): Helide oss som er utlendinger da 😭😭👌👌👌 ??? Anonymkode: 63390...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabulous Skrevet 6. april 2021 #48 Del Skrevet 6. april 2021 maseprateren skrev (På 2.4.2021 den 0.47): TS Jeg tenker spesielt på voksne barn i alderen 30 - 50 år som ikke ønsker kontakt med foreldrene. Er det noen voksne barn her som har kuttet ut foreldrene sine? Ja hele familien er kuttet ut, bor i Norge alene.... er 33, hvorfor skal jeg bli snakket ned til hver gang vi møtes og få skyll for alt eller hvordan jeg kler meg eller hva jeg velger å spise, i dette fall jeg er vegetarianer har gitt de mange sjanser og blir bare nedtrykt, alle andre ser det og gjør desarmere så jeg orket ikke mere. mange har ikke den fake bilde av bra familie bild vi ser og hører om på jobb eller SoMe, så ikke bli lei dere, vi er mange alene på påsk, jul og bursdager.... better alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #49 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 23.05): Jeg har kuttet kontakten med min far fullstendig. Han aner ikke hvor jeg bor, han har ikke nummeret mitt og heller ikke navnet mitt (jeg har byttet etternavn). Årsaken er at han var litt for klåfingret da jeg var barn. Anonymkode: f80fe...5aa Dette! Anonymkode: 2527e...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabulous Skrevet 6. april 2021 #50 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 13.29): Det "morsomste" er at disse foreldre ofte ikke skjønner eller ikke ønsker å skjønne at de er problemet. De tror at barna ikke har kontakt med dem fordi barna er "dårlige" og "utakknemlige"... Anonymkode: 83a05...791 Netopp, har ved flere ganger pratet om dette men de sier jeg overdriver. men når du svikter barna dine og kun fokuserer på en av di og behandler den ene bedre da synes ikke jeg at dere som ikke har samme problemer som oss har noe å si....de ligger mere i det... og til hun jente som er 28 og er «overdramatisk» tenk på at hun agerer sånnfor det er trauma in i bildet ikke att hun har dratt det for langt. Hvis dere ikke har opplevt trauma over flere år så skal dere ikke døme andre for hvordan de agerer i livet generelt, mange gjør sån eller fester/ har flere sex partners, do drygs etc ... du kan aldring si at noen er overdramatisk, for du vet ikke hva den har blitt utsat for, og vi opplever forskjellige ting på forskjellige vis, comprende˚? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #51 Del Skrevet 6. april 2021 Har selv kuttet ut min mor i mange år, fordi hun ikke var en bra mamma( omsorgssvikt og mye rart), samt brukte meg mot min far.( Altså nekte han å være med meg/gjøre det vanskelig for han, samtidig skylde på han) Hun har fått remset opp hva hun har gjort galt, men skjønner enda ikke. Er ikke håp. " Jammen jeg er jo moooren din!" Man velger sine venner, men får ikke valgt sine foreldre. De kan fremdeles ikke gjøre som de vil uten konsekvenser. Så hvis man ikke kontakter sine foreldre, når man er blitt voksen ( jeg er over 40) så kan det hende ja, at det er en god grunn til det. Anonymkode: f1549...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabulous Skrevet 6. april 2021 #52 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ??? Anonymkode: 63390...793 Jaa, Inge vet hvor jeg er... peace of mind 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #53 Del Skrevet 6. april 2021 maseprateren skrev (På 2.4.2021 den 0.47): TS Jeg tenker spesielt på voksne barn i alderen 30 - 50 år som ikke ønsker kontakt med foreldrene. Er det noen voksne barn her som har kuttet ut foreldrene sine? Ikke hatt kontakt med min far siden tenårene. En befrielse å slippe å ha han i livet mitt. Hilsen K snart 50 Anonymkode: 2527e...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #54 Del Skrevet 6. april 2021 Broren min har kuttet kontakten med resten av familien, inkludert meg. Han sliter med psykisk sykdom og er rusavhengig. Legger skylden for dette på familien og særlig far. Vi har hatt en god oppvekst og god økonomi. Blant annet har han fått egen bolig av foreldrene mine (hadde et godt forhold før). Men etter hvert som rusen har tatt mer og mer over har det gått utover jobb, kontakt med familie ol. Han isolerer seg og har kun kontakt med noen få venner. Opplever han som sårbar og at han i oppveksten ikke har blitt møtt på vanskelige følelser. Både fordi foreldrene mine ikke har vært flinke til å se at han har hatt det vanskelig, men også fordi han har skjult det godt. Det var først sent i 20-årene han innrømmet rusavhengighet som har vart fra tenårene og ba om hjelp fra familien. Men etter at fasaden falt har han trukket seg mer og mer tilbake. Og til slutt kuttet kontakten helt. Hans versjon vil nok være annerledes enn min. Blant annet mener han at det er familien som er unormal og ødeleggende. At han ruser seg daglig er for han irrelevant for situasjonen han er i. Anonymkode: eeaa8...061 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #55 Del Skrevet 6. april 2021 indigob skrev (3 timer siden): Nei, det gjorde jeg ikke.jeg Kommer ikke til å svare før hun sier unnskyld eller er villig til og snakke om problemene vi hadde og grunnen til at ting ble som det ble med litt selvinnsikt og ydmykhet. Takk for svaret 😊 Anonymkode: 83a05...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #56 Del Skrevet 16. april 2021 Hva endte dere med å gjøre? Anonymkode: fb1c7...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #57 Del Skrevet 16. april 2021 Kuttet kontakt med faren min når jeg var 15 i et håp om at han ville slutte å drikke. Viser seg at han utsatte mine små søsken for grov omsorgssvikt med piller og alkohol. Desverre var min stemor for svak til å beskytte sine egne barn mot faren vår. Ingen har kontakt med pappa fordi han valgte å slette alle fra livet sitt fordi ingen vill høre på han. Gikk mer på at han ikke kunne bestemme over mine søsken nådde endelig blei voksne. Nå er det så synd på han fordi han ikke får treffe barnebarna sine osv. Bare tull. Anonymkode: c4f9e...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #58 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 8.52): Hans versjon vil nok være annerledes enn min. Blant annet mener han at det er familien som er unormal og ødeleggende. At han ruser seg daglig er for han irrelevant for situasjonen han er i. Anonymkode: eeaa8...061 Det kan hende at han legger for mye skyld på oppveksten, men du legger jo all skyld på rus. Husk at dere er to ulike personer, med hver deres barndom. Anonymkode: 35a42...030 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #59 Del Skrevet 24. august 2021 Samboeren min har ikke kontakt med foreldrene sine. Jeg vet ikke hele historien, men vet det var alkoholisme hos faren og da de skilte seg tok ingen av de ansvar for barna som da havnet i armene til barnevernet. Synes det er helt forjævelig at foreldre ikke en gang sier gratulerer med dagen til barnet sitt. Det hender han får noen stygge sms av sin far, sikkert når han er drita. Moren har ikke gitt lyd fra seg så lenge vi har vært sammen. Anonymkode: 6aeb3...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #60 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 23.11): I slike tilfeller tenker jeg det er foreldrene som har failet. Ikke at det er noe galt med barna! Anonymkode: 2dbbe...dc5 Alltid? Anonymkode: 83a05...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå