maseprateren Skrevet 1. april 2021 #1 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg har alltid lurt på hva som kan være årsaken til et slikt alvorlig brudd i familien. Hver eneste gang jeg har snakket med foreldre som ikke har kontakt med sine egne barn, sitter jeg som regel og tenker at jeg forstår hvorfor. Ser at det er eldre folk som viser et meme på FB av en gammel mann som er itelefonbutikken og forteller at telefonen ikke virker siden barna aldri ringer. (Alt gikk ut på stakkars gamle mann, fikk lyst til å kommentere at den gamle mannen kunne ringe) Noen som erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg har kuttet kontakten med min far fullstendig. Han aner ikke hvor jeg bor, han har ikke nummeret mitt og heller ikke navnet mitt (jeg har byttet etternavn). Årsaken er at han var litt for klåfingret da jeg var barn. Anonymkode: f80fe...5aa 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #3 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har kuttet kontakten med min far fullstendig. Han aner ikke hvor jeg bor, han har ikke nummeret mitt og heller ikke navnet mitt (jeg har byttet etternavn). Årsaken er at han var litt for klåfingret da jeg var barn. Anonymkode: f80fe...5aa Navnet ditt har han nok for det kommer opp inne på helsenorge om han er registrert som far, uheldigvis. Man blir ikke kvitt sine foreldre før de er døde eller man blir adoptert, før det så står de oppført på helsenorge. Anonymkode: ce674...170 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #4 Del Skrevet 1. april 2021 Mine barn ønsker ikke kontakt med sin far. Han soner en straff for grov familievold mot meg. Barna var vitner og ble selv utsatt for psykisk vold og vold i «oppdragelses øyemed». Anonymkode: dfd20...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #5 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Navnet ditt har han nok for det kommer opp inne på helsenorge om han er registrert som far, uheldigvis. Man blir ikke kvitt sine foreldre før de er døde eller man blir adoptert, før det så står de oppført på helsenorge. Anonymkode: ce674...170 Ikke om barnet er over 16 år. Anonymkode: dfd20...cfe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Del Skrevet 1. april 2021 I slike tilfeller tenker jeg det er foreldrene som har failet. Ikke at det er noe galt med barna! Anonymkode: 2dbbe...dc5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg har kuttet kontakt med min mor. Årsak er manipulerende adferd, konstante løgner, spredning av meget alvorlige og falske rykter, ondsinnet oppførsel, er generelt en veldig utmattende person å forholde seg til. Orket en dag ikke mer og har ikke snakket med henne på flere år. Jeg har det så utrolig mye bedre nå! Anonymkode: 20815...257 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. april 2021 #8 Del Skrevet 1. april 2021 Har kuttet all kontakt med min far, han var manipulerende, lystløgner, psykopatiske trekk osv. Det er helt fantastisk å slippe å ha noe med det menneske å gjøre, aldri angret ett sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 1. april 2021 #9 Del Skrevet 1. april 2021 Kuttet ut all kontakt med min far da jeg var 16. Aldri vært en del av livet mitt, og kun tatt kontakt når han hadde behov for penger, eller for å snakke dritt om moren min (de ble skilt da jeg var 3 år). Orket ikke mer av bullshittet hans så jeg blokkerte han overalt og ikke snakket med han siden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #10 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg er i nøyaktig samme dilemma. Mine foreldre har alltid vært , og er veldig opptatt med seg selv. Det har resultert i søsken som er akkurat lik dem. Ingen er egentlig interessert i noen, (eller så er det kanskje bare meg dem ikke liker.) Det jeg husker best, som jeg ikke klarer å slippe, er en konstant avvisning fra mor. Noe hun ikke har gjort med de andre i samme grad🙂 Jeg ble bl. a. aldri trodd. Småsøsken fikk stjele tingene mine og slå meg uten konsekvens, mens jeg fikk husarrest og ørefik for å lage feil "mine" i fjeset da jeg var på samme alder. . Så jeg tok mer og mer avstand fra jeg begynte på ungdomsskolen. Det er tøft å oppleve at man står på egne bein fra barnsben. Og det har aldri vært naturlig for meg å oppsøke foreldrene, da det ofte har ført til avvisning. Da jeg flyttet hjemmefra, har mor kun oppsøkt meg på bursdagen min. Pappa sluttet med det da jeg var 15. Derfor er det ikke naturlig for meg i dag heller, som voksen å holde kontakt. Det er bittert å holde kontakten også.det frembringer disse minnene. Anonymkode: 78cb2...49f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #11 Del Skrevet 1. april 2021 Jeg synes det er skummelt med all informasjonen på nett og youtube som forteller folk at de er i et forhold med en narsissist eller har foreldre som er narsissistiske/antisosiale. Sliter man psykisk og har hatt utfordringer i oppveksten så er den typen informajson fra alle mulige (useriøse) kilder potensiellt farlig i den forstand at de kan lede folk til å ta valg som gjør ufattelig skade på seg selv og andre. Anonymkode: 27289...730 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #12 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er skummelt med all informasjonen på nett og youtube som forteller folk at de er i et forhold med en narsissist eller har foreldre som er narsissistiske/antisosiale. Sliter man psykisk og har hatt utfordringer i oppveksten så er den typen informajson fra alle mulige (useriøse) kilder potensiellt farlig i den forstand at de kan lede folk til å ta valg som gjør ufattelig skade på seg selv og andre. Anonymkode: 27289...730 Jupp. Det er en "navnelapp" de fleste fornærmere (foreldre) passer inn i, hvis motparten er fornærmet nok (den som sliter psykisk ). Anonymkode: 78cb2...49f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #13 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I slike tilfeller tenker jeg det er foreldrene som har failet. Ikke at det er noe galt med barna! Anonymkode: 2dbbe...dc5 Jepp Anonymkode: 83a05...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #14 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke om barnet er over 16 år. Anonymkode: dfd20...cfe Jo, nå måtte vi sjekke her inne på kjernejournalen begge to og begge barna til min venninne står oppført med navn og alder, de er begge over 18. Selv har jeg bare barn under 18 så, men det over 16 er oppført med navn, alder og at jeg har foreldreansvar alene. Den ene gjenlevende forelderen min står og oppført på meg med navn og alder. Hen som er død er "slettet" fra journalen. Min venninnes foreldre er oppført med navn og alder Anonymkode: ce674...170 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #15 Del Skrevet 1. april 2021 Det kan være den ene forelderens manipulasjon som er årsaken til at barn velger bort én forelder. Kjenner til et slikt tilfelle der en kompis ikke har kontakt har kontakt med barnet sitt fordi barnet nekter å ha noe med han å gjøre. Anonymkode: 50ae3...5a5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #16 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være den ene forelderens manipulasjon som er årsaken til at barn velger bort én forelder. Kjenner til et slikt tilfelle der en kompis ikke har kontakt har kontakt med barnet sitt fordi barnet nekter å ha noe med han å gjøre. Anonymkode: 50ae3...5a5 Ja, høres kjent ut. Kompisen skjønner at han er problemet? Anonymkode: 83a05...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #17 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine barn ønsker ikke kontakt med sin far. Han soner en straff for grov familievold mot meg. Barna var vitner og ble selv utsatt for psykisk vold og vold i «oppdragelses øyemed». Anonymkode: dfd20...cfe Da er vi to. Min far skal i retten i Mai! Så han igår men jeg sprang fra han! Anonymkode: f41dd...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maseprateren Skrevet 1. april 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 1. april 2021 TS Jeg tenker spesielt på voksne barn i alderen 30 - 50 år som ikke ønsker kontakt med foreldrene. Er det noen voksne barn her som har kuttet ut foreldrene sine? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #19 Del Skrevet 1. april 2021 maseprateren skrev (50 minutter siden): TS Jeg tenker spesielt på voksne barn i alderen 30 - 50 år som ikke ønsker kontakt med foreldrene. Er det noen voksne barn her som har kuttet ut foreldrene sine? Er mange her inne som har kuttet ute foreldrene sine, de aller fleste med god grunn. Skjønner ikke helt hva du vil med denne informasjonen? Hva er det som gjør det så interessert i emnet? Anonymkode: ce674...170 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #20 Del Skrevet 2. april 2021 maseprateren skrev (2 timer siden): TS Jeg tenker spesielt på voksne barn i alderen 30 - 50 år som ikke ønsker kontakt med foreldrene. Er det noen voksne barn her som har kuttet ut foreldrene sine? Jeg har. Har kuttet kontakt med begge foreldre, samt mitt søsken Dette grunner fysisk og psykisk mishandling fra ene forelder, stille samtykke fra den andre forelderen, og til slutt aktiv deltagelse i overnevnte handlinger fra søskenet. Anonymkode: 61486...e05 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå