Gå til innhold

Vil ikke ha et forhold men

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha et forhold med han, han leter etter noen som vil noe seriøst men vi er venner med fordeler til han finner henne.

Hvorfor blir jeg lei meg når han gang på gang sier at et forhold mellom oss er uaktuelt. Selvom jeg selv absolutt ikke vil ha et forhold med han. Aldri hintet til han om forhold, vært veldig klar på at han må finne noen andre til det.

Anonymkode: 7c46c...29d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi han implisitt sier at du ikke er bra nok til å være hans kjæreste. Det er ikke morsomt. 

Anonymkode: 0bc97...3e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: Fordi du ikke blir "valgt" og egoet ditt blir såret. Alle vil være ønsket og ettertraktet, men her avviser han deg jo, selv etter du har vist deg på ditt mest sårbare... altså som naken. På en måte er du da blitt "veid og funnet for lett", etter dere har hatt sex og vært så intime som det går an med et annet menneske fysisk sett.

Samtidig kan det jo være at du har litt følelser for ham, selv om du ikke ser for deg et forhold med ham.

Anonymkode: 50c18...511

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Som det nevnes her så liker han deg tydeligvis,  men vurderer deg ikke som kjæreste materiale. God nok til å ligge med likevel.

Den svir...

Anonymkode: 3ac10...2b4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer 🙄Det er ikke verdt det ! 

Anonymkode: 977d0...eda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som det nevnes her så liker han deg tydeligvis,  men vurderer deg ikke som kjæreste materiale. God nok til å ligge med likevel.

Den svir...

Men jeg vurderer han på samme måte, kan aldri tenke meg å bli sammen med han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg vil ikke ha et forhold med han, han leter etter noen som vil noe seriøst men vi er venner med fordeler til han finner henne.

Hvorfor blir jeg lei meg når han gang på gang sier at et forhold mellom oss er uaktuelt. Selvom jeg selv absolutt ikke vil ha et forhold med han. Aldri hintet til han om forhold, vært veldig klar på at han må finne noen andre til det.

Fordi han mer eller mindre sier du ikke er bra nok for forhold, men bare pulings. Sånt er sårende, selv om man selv ikke har følelser for en fyr. Jeg vil råde deg til å slutte å pule ham, slike umodne menn bør ikke gies muligheter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke mer 🙄Det er ikke verdt det ! 

Anonymkode: 977d0...eda

Hva mener du ? Er fornøyd med avtalen vi har, bortsett fra disse kommentarene han kommer med. Hadde han vært stille om dette så hadde det ikke vært noe å klage over.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du blir irritert fordi han hele tida påpeker det?

Anonymkode: f641b...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du blir irritert fordi han hele tida påpeker det?

Blir lei meg, og skjønner ikke hvorfor. Merkelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir lei meg, og skjønner ikke hvorfor. Merkelig 

Det er jo veldig ufint å påpeke. Litt som en bekjent skulle snakke mye om at det ikke er kjemi nok for vennskap. Det blir veldig rart sjøl når følelsen er gjensidig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Biologi. Du har ligget med han. Fra et biologisk perspektiv er du gravid. Derfor vil du han skal binde seg til deg. Urmenneske, man "trenger" en mann som tar vare

Anonymkode: 0c7b7...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Spør ham da: "vi er enige om dette, så hvorfor har du behov for å påpeke det til stadighet"? Kanskje sannheten er at han egentlig ønsker et forhold til deg, men føler seg underkjent fordi han vet at du ikke ønsker det. Slik at dette er hans måte å "ta igjen" på.

Anonymkode: 542e9...191

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du ikke vil ha et forhold til han. Vet han dette? Hvem av dere var først ute å fortelle den andre at den andre ikke er ønsket i et seriøst forhold? Det høres ut som du velger dette selv også. Hvis du ikke liker det så avslutt det.
Noe tilsvarende skjedde meg. Hun ville ha sex med meg men ikke mer. Derfor ville jeg overbevise henne om at det var greit for meg også. Og den beste måten å få det til å føles greit med fortsatt sex uten å vikle inn følelser, var å poengtere det. Vi begge gjorde det. Vi begge overbeviste oss selv og den andre. Men tidvis fortalte også hun at hun ikke likte det gjenfortalt. Det gjorde aldri jeg.
I dag er det over uansett. Og jeg angrer egentlig ikke på det heller. Hun var en super jente, men når hun i utgangspunktet ikke ønsket seg et seriøst forhold til meg, så var det også viktig for meg å holde det nede.

Anonymkode: 4c658...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på begge sider av den der, men det har aldri handlet om å være "bra nok". Grunnen til at hun ikke ville noe mer med meg, eller jeg ikke ville noe mer med henne, var at vi var for forskjellige i interesser og verdier. Bekjente bør ha litt til felles, venner mer, og kjærester enda mer.

For et par år siden avsluttet jeg et slikt FWB-opplegg på grunn av dette. Hun er jo veldig hyggelig, og vi er fortsatt venner, men jeg følte ikke vi passet som kjærester. Jeg er en sånn grublende type som leser mye, er interessert i politikk og filosofi og helst dybdeanalyserer bøker, filmer og spill. Hun stemmer ikke engang, har ikke lest en bok siden videregående, og det meste hun vil si om en film er "den var bra". Jeg ønsker meg en kjæreste som er likere meg på disse tingene, det holder liksm ikke at vi matcher i senga og kan gå på byen eller på stranda sammen. Det er IKKE fordi hun ikke er "bra nok", men fordi vi er for forskjellige. Hun jeg faktisk ende med å date seriøst var tjukkere og blakkere, men vi kunne ha helt andre samtaler.

Kanskje alt dette er helt irrelevant for deg da, TS, kanskje han faktisk bare venter på en med større pupper eller smalere midje, men ikke ta for gitt at det er tilfellet.

Anonymkode: 2b303...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du vil at han skal ønske det? Enten på grunn av underliggende følelser du ikke vil innrømme, eller rett og slett "makt" over forholdet. Ala, han vil ha meg mer enn jeg vil ha han, dermed er kontrollerer jeg dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det bryr ikke egoet ditt seg om. Du vil antagelig føle deg bedre om du angriper hans ego på tilsvarende vis:

Neste gang han sier han aldri ville hatt et forhold med deg, kan du f.eks bite han av og si noe ala: "Slutt å mas om det der. Jeg kommer aldri til å få følelser for deg. "

Anonymkode: 0bc97...3e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett.

Hvorfor kaste bort tiden på en fyr du ikke vil ha forhold med? Og som ikke vil ha forhold med deg? Det må da være bedre å være åpen for en annen man kan ha bra sex med, OG som kan føre til noe mer, hvis det skulle bli interessant...?

Anonymkode: 50c18...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaster ikke bort tiden, kan ikke gå inn i et forhold så dette passer meg fint akkurat nå

Skrevet
O.G. skrev (16 timer siden):

Fordi han mer eller mindre sier du ikke er bra nok for forhold, men bare pulings. Sånt er sårende, selv om man selv ikke har følelser for en fyr. Jeg vil råde deg til å slutte å pule ham, slike umodne menn bør ikke gies muligheter.

Hva er det som gjør ham umoden? 😑

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...