Gå til innhold

Hvilket navn på barnet, Siri eller Sigrid?? Eller noe lignende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gravid og vi skal finne navn til barnet. Hva synes dere om Siri? eventuelt Sigrid? Vi har også vær inne på navnet Ingrid, men det er kanskje et mer normalt navn

Anonymkode: f8b51...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine navn begge to, men av disse likte jeg best Siri. Hva med Signe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ingen av de er fine. Iris derimot. Det liker jeg ☺️

Anonymkode: 00b3a...b00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heter Siri, men liker Sigrid mye bedre.  Ingrid er kjedelig og litt oppbrukt.  Eldri(d) er mer uvanlig men litt i samme gate.  

Anonymkode: 485f3...d6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Sylvia? Litt i samme banen, men hakket mer uavnlig.

Anonymkode: ee604...2c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sigrid og Signe er fine navn. Synne er også fint. Astri og Liv liker jeg også 

Anonymkode: 0a082...0f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg heter Siri og er midt i 40-årene. Hyggelig at noen vurderer å bruke navnet "mitt"!

Har aldri hatt noen negative opplevelser med navnet mitt. Vårt ene barn i tenårene har ei venninne som også heter Siri. Det er ikke veldig vanlig, men ikke så uvanlig at folk må spørre eller stusser.

Synes dere skal gå for Siri ;) 

Anonymkode: 07a6d...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siri er et grusomt navn! Sigrid er ikke like stygt, men virkelig ikke pent og veldig vanlig og kjedelig. Enig med en her oppe, Iris er litt i same bane(Siri baklengs) og MYE finere!

Anonymkode: a3904...e2b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns Siri er fint, enkelt og fint. Noen andre, Sigrun, Solveig

Anonymkode: c7ea8...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siri er et grusomt navn! Sigrid er ikke like stygt, men virkelig ikke pent og veldig vanlig og kjedelig. Enig med en her oppe, Iris er litt i same bane(Siri baklengs) og MYE finere!

Så ufint av deg å si at navnet mitt er grusomt. 😢 mislik det gjerne men å si det er GRUSOMT er å ta litt hardt i. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både Siri og Sigrid er klassiske og kjempefine navn. Og jeg har bare møtt gode folk med de navnene😊  Vi hadde begge på lista til vår datter, men endte med et annet tradisjonelt, norsk navn. Jeg liker Sigrid aller best av de to. 

Iris ville jeg aldri hett. Men det er jo min smak da😊

Anonymkode: 42560...284

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns de er fine begge to, og liker vel kanskje Siri best av dem personlig. Ingrid har vært et av favorittnavnene mine siden jeg var barn, men vi valgte det ikke selv fordi vi kjenner så mange små Ingrider. 

Anonymkode: bf895...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips og tilbakemeldinger!

TS

Anonymkode: f8b51...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes alle er fine men selv er jeg mamma til en Signe og har aldri angret på det. Men jeg skal gi deg ett råd. Du må ikke ha navnet klart til fødsel. Se barnet an, kan hende du merker hva barnet bare må hete. Jeg hadde navn til min jente men dagen etter fødsel kjente jeg bare at "OY, hun heter Signe" så da måtte det bli slik.

Anonymkode: 0bbd3...1c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sigrid! Det er kjempefint og jeg kunne brukt det selv. Siri liker jeg ikke i det hele tatt dessverre. 

Anonymkode: 4c29d...ae6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så ufint av deg å si at navnet mitt er grusomt. 😢 mislik det gjerne men å si det er GRUSOMT er å ta litt hardt i. 

Jeg bryr meg ikke om hva navnet ditt er. Siri er et av de styggeste navnene jeg vet om. Det er bare en personlig mening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid er veldig fint. Siri, derimot, liker jeg ikke i det hele tatt, og det til tross for at en av mine beste venninner faktisk heter det. 

Ingrid er også fint, men det er omtrent dobbelt så mange som får det navnet hvert år. Hvis man ser på navnestatistikkene så er imidlertid Sigrid på stigende kurs, mens Ingrid er nedadgående.  

Hvis du er ute etter flere forslag, enten på S eller som slutter på -rid; her er noen som ikke er nevnt (ikke alle er favoritter hos meg, men de kan jo være det for andre): 

• Signy
  • Synnøve
  • Sissel
  • Solfrid
  • Mildrid
  • Målfrid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...