AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #1 Del Skrevet 30. mars 2021 Vi har prøvd aktivt i 7 mnd på å bli gravide og jeg har begynt å lure på en ting. Jeg har tatt eggløsningstester hver mnd og selv om sykluslengden kan variere noe, er lutefasen konstant. Mensen kommer alltid 13 dpo, med en gang på 14 dpo. Kan man da regne med at jeg har eggløsning? Har hørt at man kan få mensen uten at eggløsning har skjedd, men da hadde vel lutefasen variert? Eller?🤔 Vet vi ikke har prøvd et år enda, men man begynner jo å bli nysgjerrig på om det kan være noe. Anonymkode: 2907d...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 31. mars 2021 #2 Del Skrevet 31. mars 2021 Hvis du ikke har eggløsning, så har du heller ingen lutealfase 😉 For det er dagene mellom eggløsningsdagen og dagen du får mens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 31. mars 2021 #3 Del Skrevet 31. mars 2021 Nei, eggløsning må ha forekommet i løpet av syklusen for at du skal kunne menstruere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 31. mars 2021 #4 Del Skrevet 31. mars 2021 CorvusCorax skrev (44 minutter siden): Nei, eggløsning må ha forekommet i løpet av syklusen for at du skal kunne menstruere. Dette stemmer ikke. Vet om flere som har fått bekreftet hos gyn at de ikke har EL, men de får fortsatt jevnlige blødninger. Dette da en slags bortfallsblødning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mars 2021 #5 Del Skrevet 31. mars 2021 Hvis du har prøvd i over et halvt år og og har fått mensen hver måned så kan du nok gå ut fra at du har eggløsning ja. Hadde du ikke hatt det så ville du hatt mer ustabil syklus i form av sjeldnere og mer annerledes blødning. Du sier du har tatt EL-tester hver måned, har de blitt positive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #6 Del Skrevet 31. mars 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Hvis du har prøvd i over et halvt år og og har fått mensen hver måned så kan du nok gå ut fra at du har eggløsning ja. Hadde du ikke hatt det så ville du hatt mer ustabil syklus i form av sjeldnere og mer annerledes blødning. Du sier du har tatt EL-tester hver måned, har de blitt positive? Det jeg tenker også! Ja, eggløsningstestene blir tydelig positive før de blir negative igjen dagen etterpå. Anonymkode: 2907d...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mars 2021 #7 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det jeg tenker også! Ja, eggløsningstestene blir tydelig positive før de blir negative igjen dagen etterpå. Anonymkode: 2907d...b27 Kan ikke se noe grunn til at du ikke skulle hatt EL hver syklus da nei. Om du er bekymret for at du ikke har blitt gravid etter 7 måneders prøving så er det (dessverre) helt normalt. Mange må oppimot 1 år før klaff uten at det er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå