Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, sicario said:

Har overhode ingen grunn til å «skrøne» om sånt..?

Er helt sant. 2 forsøk, 2 graviditeter. 
føler virkelig med de som strever med å bli gravide selvom jeg ikke har vært i den situasjonen selv.

Hahahha forstår du ikke sarkasme? Som du leser så er det mange andre her som har blitt gravide på første forsøk, så det er jo helt innafor. Ikke noen spesielt med dere 

Anonymkode: 52d6e...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tror bruker var litt sarkastisk🙈

Anonymkode: 55250...3d0

Aha. Var jo kjempegøy 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahahha forstår du ikke sarkasme? Som du leser så er det mange andre her som har blitt gravide på første forsøk, så det er jo helt innafor. Ikke noen spesielt med dere 

Anonymkode: 52d6e...dd5

Joda. Var kjempegøy 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (Akkurat nå):

Aha. Var jo kjempegøy 🙈

Haha, nja ikke helt min humor heller men🙊 ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 26 år (1 mnd før jeg fylte 27) og vi ble gravide på første forsøk. Jeg hadde vært uten prevansjonsmidler i 5 år, tatt vitaminer i 6 mnd, sluttet med nikotin 12 mnd i forveien, brukt natural cycles i 12 mnd for å bli kjent med kroppen (hadde også skrevet ned mensen hver måned i 5 år). Jeg tror at det hjalp mye å være så forberedt, selv om man ikke kan garantere en graviditet selv om man har alt på stell. Er 7 uker i dag og elsker hvert sekund av det selv om ikke alt er en dans på roser ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (21 timer siden):

2 forsøk, 2 graviditeter. Helt sant.

2 ganger vi bestemte oss for å prøve å få barn. Samboer ble gravid på 1 forsøk begge gangene. 
vi var 30++

Har dere hatt sex kun to ganger noen sinne? Yikes. 

Anonymkode: d6de1...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her kommer det jo frem at veldig mange ble gravide med engang. Men det er mer normalt at det tar tid. Jeg har prøvd å bli gravid i 8 mnd uten en eneste positiv test. 

Anonymkode: db377...175

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her kommer det jo frem at veldig mange ble gravide med engang. Men det er mer normalt at det tar tid. Jeg har prøvd å bli gravid i 8 mnd uten en eneste positiv test. 

Anonymkode: db377...175

Tenker nok det i stor grad handler om at tråder som dette tiltrekker seg de hvor det gikk på første forsøk litt ekstra. For all del ikke uvanlig at det sitter på første i det hele tatt (er vel generelt en 20% sjanse for det), men tråder som dette blir sjeldent representativt for befolkningen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dere hatt sex kun to ganger noen sinne? Yikes. 

Anonymkode: d6de1...d15

Var ikke det jeg skrev vel? 
samboer gikk av p-piller 2 ganger da vi vi ville ha barn. Ble gravid ved første samleie etter hun gikk av begge gangene.

burde ikke være så vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker nok det i stor grad handler om at tråder som dette tiltrekker seg de hvor det gikk på første forsøk litt ekstra. For all del ikke uvanlig at det sitter på første i det hele tatt (er vel generelt en 20% sjanse for det), men tråder som dette blir sjeldent representativt for befolkningen. 

JA! Synes det er merkelig at man er på et prøver-forum når det går så fort? Jeg oppsøkte ikke dette forumet før etter en stund med prøving.. 😁 Eller kanskje de bruker lengre tid denne graviditeten, og det derfor blir et unyansert bilde. 

Anonymkode: 32059...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok oss 2-3 mnd med første og andre gangen gikk det måneden før vi egentlig skulle begynne og prøve , er nå 6+3 :) 

Mannen er 36 jeg er 29 🙂

Anonymkode: 892f1...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt over 1 år = endte i SA, ble gravid på nytt 3 mnd etter og håper det sitter hele veien denne gangen! 

Begge unge og friske, vært på fertilitetssjekk 

Anonymkode: 940a1...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nr.1 tok 3 år og 1 måned. Ingenting galt med oss så vet ikke hvorfor det tok så lang tid. Mini er 8 mnd, så vi bestemte oss bare for å hoppe i det denne uka så får se om det klaffer nå 😬 litt tett i alder i så fall, men med vår historikk kan vi ikke «velge». Håper bare det ikke tar mange nye år 🙄

Anonymkode: c80ef...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 minutter begge ganger 😁

Var 21 da jeg fikk førstemann (20 da jeg ble gravid), og 23 da jeg fikk nr.2 (22 da jeg ble gravid).

Anonymkode: ca1b0...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd i 6 mnd med et opphold på 1 mnd og enda ikke hatt en positiv test.. Føler seg ubrukelig. Er 24 år gammel.

Anonymkode: 9df89...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

JA! Synes det er merkelig at man er på et prøver-forum når det går så fort? Jeg oppsøkte ikke dette forumet før etter en stund med prøving.. 😁 Eller kanskje de bruker lengre tid denne graviditeten, og det derfor blir et unyansert bilde. 

Anonymkode: 32059...803

Alle trådene som blir postet kommer opp på hovedsiden av kvinneguiden, så man behøver ikke spesifikt gå inn på underforumet prøvere og ufrivillig barnløse for å se denne tråden. 

Anonymkode: 7c13d...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-piller i september 2020 og er på 5. syklus nå. Hadde en kjemisk etter første el, ingenting etter det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. gang ikke planlagt men gikk ikke på prevensjon

2. gang satt det på første syklus

Anonymkode: 0951c...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...