Gå til innhold

Bunad fra wish


Krakilsk

Anbefalte innlegg

Nei! Seriøst, om du ikke har råd til ordentlig bunad, så ikke kjøp. Bunad fra Wish? Hvor stakkarslig går det an å bli, liksom. 😅

Anonymkode: da7c8...884

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært litt kult å sett erfaringer fra noen som har kjøpt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ikke kall det bunad. Det er det ikke. Å kalle det der bunad, er et hån mot de som bruker hundrevis av timer på skikkelig håndverk. 

For det andre, la være å handle dritt fra wish og liknende. Det bidrar kun til å opprettholde slaveliknende tilstander. Å argumentere med at en ikke kan redde verden alene, blir for dumt. Hvis alle tenker sånn, får en ikke gjort noe med noe. Alle kan gjøre litt. 

For det tredje, hvis du ikke har råd til noe som koster over 300,- , så foreslår jeg at du heller bruker noe du har fra før. 

Anonymkode: 3c681...ad9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 10.43):

For det første, ikke kall det bunad. Det er det ikke. Å kalle det der bunad, er et hån mot de som bruker hundrevis av timer på skikkelig håndverk. 

For det andre, la være å handle dritt fra wish og liknende. Det bidrar kun til å opprettholde slaveliknende tilstander. Å argumentere med at en ikke kan redde verden alene, blir for dumt. Hvis alle tenker sånn, får en ikke gjort noe med noe. Alle kan gjøre litt. 

For det tredje, hvis du ikke har råd til noe som koster over 300,- , så foreslår jeg at du heller bruker noe du har fra før. 

Anonymkode: 3c681...ad9

Herre.... Noen av oss vil bare kjøpe den "bunaden" for å se hvor dårlig den er. Folk må få bruke pengene på det de vil.

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 23.27):

For de av dere som har abonnement hos feks Østlsndsposten:

https://www.op.no/tilbyr-vestfoldbunad-for-309-kroner-dette-er-et-kjempeproblem/s/5-36-1070868

dette er noe som er laget i tynn polyester og holder omtrent samme «kvalitet» som et Halloween-kostyme av billigste sort, og har ingenting med bunad å gjøre. 
de ligner en del på den kjolen som Bernadette Banner mottok når hun kjøpte en kopi av eget design: 

 

Anonymkode: 92542...56a

😅😂

Kjenner og noen som prøvde seg på Kinabrudekjoler, det liknet ca ingenting på bildene.

Forstår meg heller ikke på dette med festdrakt fra Sparkjøp til voksne.

De koster 1500 kr - man får jo en kjempefin klassisk kjole som går til mange anledninger for den summen 😅 Og da ser man jo fin ut istedenfor «Ah, festdrakt fra Sparkjøp». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på et annet forum ei som hadde lagt ut bilde av en såkalt "bunad" som var kjøpt fra Wish - herregud, noe så stygt plagg! 

De ser ikke ut som på de bildene i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (1 minutt siden):

Så på et annet forum ei som hadde lagt ut bilde av en såkalt "bunad" som var kjøpt fra Wish - herregud, noe så stygt plagg! 

De ser ikke ut som på de bildene i det hele tatt.

Omg, har du link? 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (23 timer siden):

Herre.... Noen av oss vil bar kjøpe den "bunaden" for å se hvor dårlig den er. Folk må få bruke pengene på det de vil.

Kjøper du prostituerte også bare for å se hvordan det fungerer?

Anonymkode: f0244...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh skulle ønske noen kjøpte, bare for å se

Anonymkode: 6a7f7...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for bunad, men jeg kjøpte full  dress på Wish for 800 kr. Dressjakke, vest og bukse. Stoffet var faktisk ganske bra! Ikke som de vanlige klærne derfra som kommer i plastikk.

Anbefaler å lese beskrivelser nøye, helst med reviews fra andre med bilder.

Anonymkode: 04a37...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøper du prostituerte også bare for å se hvordan det fungerer?

Anonymkode: f0244...a2c

Der satte jeg kaffen i halsen :skratte: 

Anonymkode: e4723...68f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøper du prostituerte også bare for å se hvordan det fungerer?

Anonymkode: f0244...a2c

Er i mot prostitusjon.

Voldsomt så agressiv du var i dag da.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krakilsk skrev (59 minutter siden):

Omg, har du link? 🤓

Tror det var på Facebook - skal skrive her om jeg kommer på hvilken gruppe det var på

Endret av Anki-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min i posten i går.  Snittet ok, stoffet  var tynt og kantebåndene var veldig Afrika inspirert i både farge og mønster. Hektene i front på vesten er i plast som er malt med sølvfarge. Vi kjøpte den fordi vi trengte en middelalderinspirert kjole/ kostyme til et teaterstykke vi skal sette opp.  Anbefales ikke å kjøpe den som alternativ til bunad. 

Anonymkode: 1e3a2...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fikk min i posten i går.  Snittet ok, stoffet  var tynt og kantebåndene var veldig Afrika inspirert i både farge og mønster. Hektene i front på vesten er i plast som er malt med sølvfarge. Vi kjøpte den fordi vi trengte en middelalderinspirert kjole/ kostyme til et teaterstykke vi skal sette opp.  Anbefales ikke å kjøpe den som alternativ til bunad. 

Anonymkode: 1e3a2...0e7

Kunne du vært så snill og legge ved bilde?🤩 Mange her som er nysgjerrige

Anonymkode: 68980...c4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og når jeg ser nærmere på den nå kan jeg bekrefte at det er hastverksarbeid med skjeve sømmer, mye løstråder og tråder jeg ikke helt skjønner hvorfor er der.  Men glidelåsen i siden funker😝

Anonymkode: 1e3a2...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er er en til🙄

EFCE0B38-7426-4036-B21F-BF5BDDD0854E.jpeg

Anonymkode: c66ec...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...