Gå til innhold

Bunad fra wish


Krakilsk

Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt bunad på wish Og vil fortelle om hvordan den ser ut? Blir ekstra glad for å få se bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp ordentlig da, seriøst. Finn.no i det minste 

Anonymkode: 2792f...66e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bilde? Link? 

Anonymkode: f4e2d...f45

Søk bunad på Wish. De koster kr 355 og ser nok helt forjævlig ut.

Anonymkode: 0b540...1c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok som alt det andre på Wish, helt jævlig!

Anonymkode: b73f3...1e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verd å prøve. Har sett på selv. Men tviler på at stoffet er ull, sikkert bomull, men like greit. Ull er jo fryktelig varmt. 

Anonymkode: bbeae...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne kjøpte bunad fra sin landsdel på Wish. Den er rent søppel. Hun har brukt nesten like mye som en ekte bunad koster på å fikse den nå..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Verd å prøve. Har sett på selv. Men tviler på at stoffet er ull, sikkert bomull, men like greit. Ull er jo fryktelig varmt. 

Anonymkode: bbeae...458

Ull er varmt i kulda og kjølig i varmen :)  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wish er trash.. de klarer ikke å levere en hårstrikk i god kvalitet engang. Glem bunad derfra

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

 

5D9E694A-E5A2-4453-824C-5FD5C1759E73.png

Anonymkode: ea7c9...8e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

 

5D9E694A-E5A2-4453-824C-5FD5C1759E73.png

Anonymkode: ea7c9...8e8

De ser som alt annet fra Wish greit ut på bilder men nok som søppel i virkeligheten, hadde heller brukt noen tusenlapper på en festdrakt hvis en absolutt skal ha noe som ligner en bunad.

https://pascalwear.no/produkt/festdrakter-dame/festdrakter-damer/gra-pascal-festdrakt-vareprove?gclid=Cj0KCQjwmIuDBhDXARIsAFITC_6tAeISdqFyb3LRbOA__Wu2PSveDR6elgAXoM9iXuly-CktoL3MREAaAkvxEALw_wcB

 

https://vallandfestdrakt.no/fjellvaken-damedrakt-hvit-lilla

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes folk det er greit å kjøpe søppel fra Wish og da spesielt klær der det er stor sjanse for at de er laget av barn?, det får være grenser for hva man gjør for å spare noen kroner.

Anonymkode: 79022...3a0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at stoffet kommer til å være tynn og merkelig syntetisk stoff, som likner ingenting på ullstoff som egentlig skal brukes i bunad, og det kommer ikke til å falle pent. Dårlig stoff er gjenganger på Wish. Så ideén om Wish ville jeg slått fra meg.

men, ingenting er i veien om å ønske seg billig festdrakt, som ikke ser helt ræva ut! 

Sparkjøp har flere festdrakter - https://www.sparkjop.no/dame/dame-klaer/dame-klaer-festdrakter-og-tilbehor?size=36 

Om man har symaskin og litt sy-lyst (men ikke mye, og dårlig med tid), så tipset fra meg er å kjøpe billig festdrakt, type Sparkjøp, eller festdrakt som dukker opp på Fretex, eller finn.no. Også kjøpe vevde bånd på Stoff og still (eller til og med  Husflid, men da dyrere) - slike som denne https://www.stoffogstil.no/sytilbehoer/baand/baand-jacquard-25mm-nordisk-3m og pynte festdrakten mer! Det er tross at noe slik det ble gjort i "gamle dager", bare at kvinner vevde båndene og pyntet sin drakt litt etter litt. Dette har jeg gjort med bunader/festdrakter til mine barn, billige og godt brukte, ble fine og "nye".

Om man har mer tid nå i Korona, og enda mer sylyst, så selger stoff og stil også mønster til nasjonaldrakt - https://www.stoffogstil.no/moenster/nasjonaldrakt/nasjonaldrakt-34-1 Man kan gjøre det så enkelt eller så vanskelig som man vil, man kan også ta det helt ut og bruke brukte tekstiler og slå kreativiteten løs - https://www.kk.no/mote/disse-jentene-lagde-sine-egne-festdrakter/72432453 

jeg har selv sydd festdrakt til meg selv etter den stoff og stil mønster, sydde bare i svart for å ha enklest mulig. Pyntet med bånd nederst, tenker jeg må fikse flere bånd i år. :) Dette er en stund siden men tror det kom på litt over tusen kroner med stoff og mønster for festdrakten min. Kjøpte skjorte og sko på sparkjøp. 

 

 

Anonymkode: 7a98d...948

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. En kjøper ikke slikt på Wish/Ebay. Da får en heller gå uten bunad. Du vil ikke få det du tror. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

 

5D9E694A-E5A2-4453-824C-5FD5C1759E73.png

Anonymkode: ea7c9...8e8

Bildet er også stjålet fra et firma her i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

 

5D9E694A-E5A2-4453-824C-5FD5C1759E73.png

Anonymkode: ea7c9...8e8

Jeg kjenner hun som er modell helt til venstre! 🤣 dette bildet er stjålet fra nettsiden til Bunadsrosa/husfliden. Tviler på at produktet er bra, når hun ikke engang har anelse om at hun er modell på wish! 😆😆😆

Anonymkode: b9ff5...e59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kjenner at jeg har veldig lyst til å se hvordan denne ser ut i virkeligheten 😅 Kan ikke noen ta en for laget og kjøpe en, så vi får se? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Catnip said:

Åååh, kjenner at jeg har veldig lyst til å se hvordan denne ser ut i virkeligheten 😅 Kan ikke noen ta en for laget og kjøpe en, så vi får se? 

Hvis alle i tråden vippser meg 20 kroner så kjører jeg på.

Anonymkode: e4723...68f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...