Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjøpt bunad på wish Og vil fortelle om hvordan den ser ut? Blir ekstra glad for å få se bilde :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ordentlig da, seriøst. Finn.no i det minste 

Anonymkode: 2792f...66e

• Liker 21
Skrevet

Følger denne 😂 Har vært inne på tanken å spørre her om det samme!

AnonymBruker
Skrevet

Bilde? Link? 

Anonymkode: f4e2d...f45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bilde? Link? 

Anonymkode: f4e2d...f45

Søk bunad på Wish. De koster kr 355 og ser nok helt forjævlig ut.

Anonymkode: 0b540...1c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er nok som alt det andre på Wish, helt jævlig!

Anonymkode: b73f3...1e2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Verd å prøve. Har sett på selv. Men tviler på at stoffet er ull, sikkert bomull, men like greit. Ull er jo fryktelig varmt. 

Anonymkode: bbeae...458

Skrevet

Nei.....nei.🤦‍♀️

• Liker 9
Skrevet

En venninne kjøpte bunad fra sin landsdel på Wish. Den er rent søppel. Hun har brukt nesten like mye som en ekte bunad koster på å fikse den nå..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Verd å prøve. Har sett på selv. Men tviler på at stoffet er ull, sikkert bomull, men like greit. Ull er jo fryktelig varmt. 

Anonymkode: bbeae...458

Ull er varmt i kulda og kjølig i varmen :)  

• Liker 4
Skrevet

Wish er trash.. de klarer ikke å levere en hårstrikk i god kvalitet engang. Glem bunad derfra

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

5D9E694A-E5A2-4453-824C-5FD5C1759E73.png

Anonymkode: ea7c9...8e8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sier seg vel selv at dette er søppel. De er jo billigere enn simple festdrakter, som de på Sparkjøp.

De ser som alt annet fra Wish greit ut på bilder men nok som søppel i virkeligheten, hadde heller brukt noen tusenlapper på en festdrakt hvis en absolutt skal ha noe som ligner en bunad.

https://pascalwear.no/produkt/festdrakter-dame/festdrakter-damer/gra-pascal-festdrakt-vareprove?gclid=Cj0KCQjwmIuDBhDXARIsAFITC_6tAeISdqFyb3LRbOA__Wu2PSveDR6elgAXoM9iXuly-CktoL3MREAaAkvxEALw_wcB

https://vallandfestdrakt.no/fjellvaken-damedrakt-hvit-lilla

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes folk det er greit å kjøpe søppel fra Wish og da spesielt klær der det er stor sjanse for at de er laget av barn?, det får være grenser for hva man gjør for å spare noen kroner.

Anonymkode: 79022...3a0

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Greia er at stoffet kommer til å være tynn og merkelig syntetisk stoff, som likner ingenting på ullstoff som egentlig skal brukes i bunad, og det kommer ikke til å falle pent. Dårlig stoff er gjenganger på Wish. Så ideén om Wish ville jeg slått fra meg.

men, ingenting er i veien om å ønske seg billig festdrakt, som ikke ser helt ræva ut! 

Sparkjøp har flere festdrakter - https://www.sparkjop.no/dame/dame-klaer/dame-klaer-festdrakter-og-tilbehor?size=36 

Om man har symaskin og litt sy-lyst (men ikke mye, og dårlig med tid), så tipset fra meg er å kjøpe billig festdrakt, type Sparkjøp, eller festdrakt som dukker opp på Fretex, eller finn.no. Også kjøpe vevde bånd på Stoff og still (eller til og med  Husflid, men da dyrere) - slike som denne https://www.stoffogstil.no/sytilbehoer/baand/baand-jacquard-25mm-nordisk-3m og pynte festdrakten mer! Det er tross at noe slik det ble gjort i "gamle dager", bare at kvinner vevde båndene og pyntet sin drakt litt etter litt. Dette har jeg gjort med bunader/festdrakter til mine barn, billige og godt brukte, ble fine og "nye".

Om man har mer tid nå i Korona, og enda mer sylyst, så selger stoff og stil også mønster til nasjonaldrakt - https://www.stoffogstil.no/moenster/nasjonaldrakt/nasjonaldrakt-34-1 Man kan gjøre det så enkelt eller så vanskelig som man vil, man kan også ta det helt ut og bruke brukte tekstiler og slå kreativiteten løs - https://www.kk.no/mote/disse-jentene-lagde-sine-egne-festdrakter/72432453 

jeg har selv sydd festdrakt til meg selv etter den stoff og stil mønster, sydde bare i svart for å ha enklest mulig. Pyntet med bånd nederst, tenker jeg må fikse flere bånd i år. :) Dette er en stund siden men tror det kom på litt over tusen kroner med stoff og mønster for festdrakten min. Kjøpte skjorte og sko på sparkjøp. 

Anonymkode: 7a98d...948

• Liker 12
Skrevet

Herregud. En kjøper ikke slikt på Wish/Ebay. Da får en heller gå uten bunad. Du vil ikke få det du tror. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bildet er også stjålet fra et firma her i Norge.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner hun som er modell helt til venstre! 🤣 dette bildet er stjålet fra nettsiden til Bunadsrosa/husfliden. Tviler på at produktet er bra, når hun ikke engang har anelse om at hun er modell på wish! 😆😆😆

Anonymkode: b9ff5...e59

• Liker 8
Skrevet

Åååh, kjenner at jeg har veldig lyst til å se hvordan denne ser ut i virkeligheten 😅 Kan ikke noen ta en for laget og kjøpe en, så vi får se? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Catnip said:

Åååh, kjenner at jeg har veldig lyst til å se hvordan denne ser ut i virkeligheten 😅 Kan ikke noen ta en for laget og kjøpe en, så vi får se? 

Hvis alle i tråden vippser meg 20 kroner så kjører jeg på.

Anonymkode: e4723...68f

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...