Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På KG regnes jo vanlig kvallitetstøy som Reima, Ecco og Viking som «merkeklær», sp det er vanskelig å vite hva man snakker om her. 

Anonymkode: 0feab...804

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Merkelig å hja et mål om billigst mulig forøvrig 

Nope. Da kan vi bruke pengene på ting vi gjør sammen, som konserter og ferier, og vi slipper å sette oss i gjeld selv om vi bor komfortabelt. Spare litt får vi til også.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (9 minutter siden):

Nope. Da kan vi bruke pengene på ting vi gjør sammen, som konserter og ferier, og vi slipper å sette oss i gjeld selv om vi bor komfortabelt. Spare litt får vi til også.

Jøss det får vi også til selv om vi ikke kjøper billigst mulig 

Anonymkode: 8b1ef...1bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungene våre leker så hardt at det er hull i buksene kort tid etterpå, uavhengig av prislappen vi har gitt for den, så her går vi for billig (gjerne brukt, og da driter vi ihvertfall i merke) i barnehagealder. Og hva andre unger har? Bryr meg lite der altså. Så lenge ungene har klær de kan leke i, og holder seg varme/kjølige, er det jo viktigst. Kjøp det du vil. 

Anonymkode: a5b30...cf5

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (På 28.3.2021 den 19.32):

Jeg har en gutt på 5 år som KUN har merkeklær. jeg elsker å kjøpe fine klær til han og jeg liker at han ser presentabel ut. jeg betaler heller mye for ordentlige klær enn å støtte kjeder som H&m , Cubus og alle disse billigkjedene. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. Hva tenker dere, er det andre her som kun kjøper merkeklær til barna sine ? hva tenker foreldre som kun kjøper billige klær om barn som har merkeklær? 

HVEM BRYR SEG???

Anonymkode: 48895...ded

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 5 år som KUN har merkeklær. jeg elsker å kjøpe fine klær til han og jeg liker at han ser presentabel ut. jeg betaler heller mye for ordentlige klær enn å støtte kjeder som H&m , Cubus og alle disse billigkjedene. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. Hva tenker dere, er det andre her som kun kjøper merkeklær til barna sine ? hva tenker foreldre som kun kjøper billige klær om barn som har merkeklær? 

Hva legger du i merkeklær? De færreste barn har feks utetøy fra HM og Cubus.

Anonymkode: 38499...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til ungdomsskolen, så blir han kalt for pappagutt 

Anonymkode: a3ec8...920

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare vent til ungdomsskolen, så blir han kalt for pappagutt 

Anonymkode: a3ec8...920

Kjære vene! Nei det blir man ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

HVEM BRYR SEG???

Anonymkode: 48895...ded

Du åpenbart 

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden viser bare hvorfor mobbing eksisterer blandt barn, og vi voksne lurer på hvorfor barn mobber andre barn. 

Fantastisk. 

Anonymkode: 7002e...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 8.48):

Gant, Gucci, PoP, Tommy Hilfigger, etc er jo helt utrolig schtøgge klær som ikke en gang er komfortable for barn å gå it. Barn skal ha myke klær det er lett å slippe seg løs i, ikke se ut som små utstillingsfigurer.

Anonymkode: f928b...013

Pop er da myke🤦🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kjære vene! Nei det blir man ikke

Å jo. Det betyr ikke at det er spesielt negativt, men de blir kalt det. 

Og det er ikke noe galt med å kjøpe merkeklær, hvis det er for kvalitet, ikke for oppmerksomhet og status. 

Anonymkode: ef99e...7d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pop er da myke🤦🏻‍♀️

Hvilket merker er PoP?

Skrevet (endret)

Argumentene med at det er bedre å støtte merkeklærkjeder kontra billigkjeder er som oftest bare en bortforklaring for at foreldre skal kunne fortsette å skyve klespress og statusjag over på barna sine. 

I noen tilfeller kan jeg være enig i at visse merkeklær tåler mer, men det er absolutt ikke en tommelfinger regel.

Endret av sproffen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i barnehage på Frogner i Oslo på 70-tallet. En sommerdag var vi på klassetur i Frognerparken, det var varmt og vi badet i den store fontenen i Vigelandsanlegget i bare undertøyet. Jeg husker godt at jeg ble sjokkert over at min venninne brukte underbukser med gylf, som hun sa hun hadde arvet fra brødrene sine. Jeg hadde brødre selv, og syntes det hadde vært ekkelt hvis jeg hadde blitt tvunget til det samme. Da jeg en del år senere fortalte om dette til min mor og spurte om venninnen min var veldig fattig lo moren min godt. Det var først da jeg fikk vite at denne jenta var en av Norges rikeste arvinger på den tiden.

Anonymkode: ad88e...58b

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er topp at folk er ulike, så tenker ikke så mye over hvordan andre kler barna sine. Så lenge man lærer ungene å ha respekt for andre og ikke se ned på dem som er eller kler seg annerledes. 

Vi har god økonomi, men velger mye arveklær til barna. Mest for miljøet, men også fordi det gir ennå bedre økonomisk frihet. Vi betaler ned lagt mer enn vi behøver på boliglånet, noe som gir oss gode muligheter til å hjelpe barna med boligkjøp senere. Når vi kjøper nytt går det mest i hva barna selv ønsker seg, de er bevisst på egen stil/farger, men bryr seg ikke om merket. Så noe er billig og annet er dyrere. Yttertøy er viktigst når det kommer til kvalitet/funksjonalitet, så ser gjør jeg litt research og betaler for det som er bra. Vanlige klær blir det fort hull eller flekker på, så da er det greit at vi slipper å stresse med at det er dyre ting. 

Om folk har god økonomi og velger merker så tenker jeg lite over det. Men det jeg reagerer litt på er folk jeg vet har dårlig økonomi, fordi de klager over det selv, som kjøper merkeklær til barna sine som ikke er gamle nok til å bry seg. Da føler jeg at de velger eget image foran det beste for barna (som ville vært sparing/investering)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del dyre merkeklær som vi har fått i gaver opp gjennom årene. Vi bruker dem aldri. Synes det er unødvendig og pretensiøst å dresse opp små barn i den typen klær. Planen er å legge dem i en Uff-container når vi får tid til å rydde i alle garderobene. 

Anonymkode: 2d348...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Vår 15 åring får kun merkeklær som Gant, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Comar osv. Det er det som er motebildet på skolen og han er superflink til å ta vare på klærne sine. Men har da en grense, kjøper ikke en jakke alene til 10 lapper liksom. 

Mellomste på 11 år får ikke merkeklær, for hun ødelegger klærne sine hele tiden enten med flekker med maling , olje osv  eller får hull på dem. Kjedelig da med så dyre klær, hun får fine "vanlige" klær og vi har forklart hvorfor. Hun fikk riktig nok litt Juicy Couture til jul. 

Minstemann som enda er veldig liten får også vanlig tøy, har kjøpt noe dyrt som Gant og sånt for gøy. Men det er hovedsaklig vanlig tøy. Liker godt klærne fra blandt annnet Hust and claire , men anser ikke det som merkeklær sånn sett.  

Vil bare legge til at selv går jeg sjeldent i merkeklær, jeg kjøper det jeg synes er fint, jeg bryr meg ikke om jeg har på "riktig" merke. 

Anonymkode: 71516...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Colmar* 

Anonymkode: 71516...ca1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Å jo. Det betyr ikke at det er spesielt negativt, men de blir kalt det. 

Og det er ikke noe galt med å kjøpe merkeklær, hvis det er for kvalitet, ikke for oppmerksomhet og status. 

Nei det blir man ikke, kanskje der fu bor men ikke her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...