Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I forhold til uteklær så er vel Reima det merket som går igjen mest i barnehager i dag. Kattnakken har 70% av barna i barnehagen der vi har barna, veldig lett å se når man henter i utetiden. Tenker at dette er helt vanlige merker på klær til barn.

Når det her snakkes om merkeklær tenker jeg det er mer ment merker som Gucci, Gang, Hilfiger osv (kan fint lite navn på disse luksusmerkene som det kryr av på Oslo vest 😅). 

Anonymkode: 7f0ec...159

Jeg er enig i den altså 😅 Men tenkte jeg måtte nevne det med uteklær, da jeg har fått reaksjoner fra vennegjengen om at jeg kjøper dyre klær til barna 😅 Men får solgt det igjen til en god pris, så taper ikke noe på det egentlig. 

Gant og Gucci er det forøvrig stor forskjell på når det gjelder pris. Jeg kjøpte en Gant genser til 12 åringen på salg, betalte vel 500 kr. Skulle jeg kjøpt en gucci-genser hadde det vel blitt lagt på noen nuller, uten at jeg skal si noe sikkert. Ikke interessert i å kjøpe Gucci til barna mine 😅

Anonymkode: 299d6...850

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper det som er fint, stort sett brukt, noe nytt. Men liker ikke PoP f.eks. Det er veldig kjedelig stil. Nøstebarn har mye fint, men det er dyrt. Katvig, Albababy har mye fint. Hender jeg kjøper fra HM el lign. Men jeg handler altså utifra kvalitet og farger. Er minst nøye med sommerklær. Da går de jo bare i shorts dagen lang uansett.

Anonymkode: f928b...013

AnonymBruker
Skrevet

Hva er merkeklær da? Mine går i Molo, Pepe jeans, Levis, Hummel, Fila, Adidas, Nike, Gant, Peak Performance, The North Face, Tommy Hilfiger ++. Av uteklær bruker vi Isbjørn of Sweden, Helly Hansen, Bergans og Peak P.    Vi bor en plass hvor det er 4 timer til nærmeste kjedebutikk (som HM, Lindex, Cubus osv.) men det hender absolutt vi kjøper noe der hvis vi er på ferie e.l.. har ikke noen ting imot det. Det er bare at her har vi mest sportsbutikker og noen lokale butikker.

Vi bruker ikke deigner-klær.

Anonymkode: 9cd52...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Gant, Gucci, PoP, Tommy Hilfigger, etc er jo helt utrolig schtøgge klær som ikke en gang er komfortable for barn å gå it. Barn skal ha myke klær det er lett å slippe seg løs i, ikke se ut som små utstillingsfigurer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig forresten at gant, timberland, polo osv er stchtøgge klær. Vi kjøper bare merkeklær til barna, men da er det snakk om slike ting at vi investerer i kvalitetsyttertøy som kattnakken, reima, isbjørn of sweden, bergans osv. 

Og fint hverdagstøy fra marmar, fub, wheat, jeans fra levis osv. 

Anonymkode: e6a9f...cc4

Skrevet

Kjøper pene klær, uavhengig av merke. Kjøper helst brukt og så lapper vi over hullene i knær etc. Dette siste synes jeg er sjarmerende. Så et bilde fra 80 tallet hvor 2 barn begge hadde lapp på kneet. Savner å se det hos andre også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I forhold til uteklær så er vel Reima det merket som går igjen mest i barnehager i dag. Kattnakken har 70% av barna i barnehagen der vi har barna, veldig lett å se når man henter i utetiden. Tenker at dette er helt vanlige merker på klær til barn.

Når det her snakkes om merkeklær tenker jeg det er mer ment merker som Gucci, Gang, Hilfiger osv (kan fint lite navn på disse luksusmerkene som det kryr av på Oslo vest 😅). 

Anonymkode: 7f0ec...159

Jeg tror det kommer an på barnehagen. Her er det Reflex som går igjen, og en del Skogstad og Helly Hansen (som jeg mistenker er fordi det ofte er på salg på Coop OBS). Noen har selvfølgelig Reima vinterdresser og sånt, men det er ikke de fleste. Vi har brukt mye Reflex og er godt fornøyd, eneste ulempen er at det er så vanlig at ungen rett som det er kan komme hjem med feil jakke og lignende 😄.

Hva slags inneklær det går i har jeg virkelig ikke oversikt over (bortsett fra at det går mindre i ullundertøy enn det KG gir inntrykk av at er vanlig). Jeg ser poenget med å kjøpe klær produsert under gode arbeidsforhold, men jeg syns det er vanskelig å vite hva som er bra. Jeg kjøper noe slikt, ellers går det mye i arvetøy, og det kan jo være hva som helst.

En periode prøvde vi å holde oss til 100 % bomull pga. eksem og det begrenser valgmulighetene kraftig, viser det seg. Av "vanlige" butikker er det nesten bare HM og KappAhl som har det, og da handlet vi selvfølgelig mye der.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg veldig godt ts. Vi kjøper merke klær til alle barna våre vi også. De golde seg mye bedre i fassong og har nye bedre kvalitet. Cubus, nami it, KappAhl, hm og alle disse billig merkene varer ikke, og blir fort stygge og har utrolig dårlig kvalitet :( 

Anonymkode: 72928...4a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gant, Gucci, PoP, Tommy Hilfigger, etc er jo helt utrolig schtøgge klær som ikke en gang er komfortable for barn å gå it. Barn skal ha myke klær det er lett å slippe seg løs i, ikke se ut som små utstillingsfigurer.

Haha du tar grådig feil. De har masse comfy! Har noen tommy hilfiger joggedresser av god kvalitet som er ekstremt fine og komfortable 😊 Har ett gucciplagg, veldig komfortabelt. Og samme med ralph lauren, helt vanlig skjorter til penere anledninger og vanlig polotskjorter derfra i normalt stoff. Men ikke stor logo eller veldig synlig! 
PoP er vel også veldig komfortabelt. Så vet ikke helt hvor du får det fra. 

Anonymkode: 3a1aa...d16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke dyre merker produserer etiske klær, egentlig? Hvis etisk produksjon er det sentrale, gir du vel beng i merket..?

Anonymkode: 14ce0...eb0

Skrevet
Tamsi skrev (12 timer siden):

Hva synes gutten selv om klærne da? De fleste (strengt tatt alle) småbarn jeg kjenner til synes det er rågøy å vise fram spidermangenseren eller sommerfugltoppen sin. Jeg husker selv hvor fin jeg følte meg i de glorete skjørtene fra cubus til maks 99,90. Husker mamma forsøkte å få på meg noe levis, men det kom hun ikke langt med.

sønnen min bryr seg ikke om hva han han har på seg, og har aldri spurt om slike klær du nevner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvilke dyre merker produserer etiske klær, egentlig? Hvis etisk produksjon er det sentrale, gir du vel beng i merket..?

Anonymkode: 14ce0...eb0

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Haha du tar grådig feil. De har masse comfy! Har noen tommy hilfiger joggedresser av god kvalitet som er ekstremt fine og komfortable 😊 Har ett gucciplagg, veldig komfortabelt. Og samme med ralph lauren, helt vanlig skjorter til penere anledninger og vanlig polotskjorter derfra i normalt stoff. Men ikke stor logo eller veldig synlig! 
PoP er vel også veldig komfortabelt. Så vet ikke helt hvor du får det fra. 

Anonymkode: 3a1aa...d16

haha ! Selvfølgelig er det komfortabelt for barn ! Ralph lauren har da både ullklær, joggebukser og hettegensere. samme med Tommy hilfinger, gucci og lacoste. du tar så feil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt ts. Vi kjøper merke klær til alle barna våre vi også. De golde seg mye bedre i fassong og har nye bedre kvalitet. Cubus, nami it, KappAhl, hm og alle disse billig merkene varer ikke, og blir fort stygge og har utrolig dårlig kvalitet :( 

Anonymkode: 72928...4a8

Ja, ikke sant ☺️

Skrevet
indigob skrev (14 timer siden):

Hvorfor er det en uting ? Det skjønner jeg ikke. Jeg synes at klærne skal være produsert på en trygg måte ( ikke barnearbeid). Jeg synes også mitt barn fortjener det beste og med tanke på kvalitet så holder klærne  mye lengre og kan gå i arv. Er det galt å ville ta seg godt ut ?

Og du tror ikke det foregår tvilsomme arbeidsforhold hos de dyre merkene? 

Skrevet
BethD skrev (4 timer siden):

Hvorfor bryr du deg? 
Jeg er vel en av de du mener «kun kjøper billig klær» til barna mine. Kjøler Tilogmed brukt?!!???? Go figure. 

Jeg driter i hva andre sier, og det burde du gjøre også. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ganske stor forskjell på gant og Gucci da

Anonymkode: 8b1ef...1bf

reima er ikke merkeklær 😂 når jeg snakker om merker så snakker jeg om ralph lauren, lacoste, Tommy hilfinger osv.. 

Skrevet (endret)
Lisaaaaa skrev (3 minutter siden):

Og du tror ikke det foregår tvilsomme arbeidsforhold hos de dyre merkene? 

det er ikke produsert av underbetalte utsultede barn, nei. Det vet jo alle så det er ikke noe å diskutere en gang. Tror du ralph lauren og Tommy hilfinger klær blir laget sånn ?? 

Endret av indigob
AnonymBruker
Skrevet

Merkeklær som Gant, Gucci, LaCoste, Polo/RL er usannsynlig tacky. Da signaliserer du at du er opptatt av fasade. Og det er tacky. Men, jeg er kanskje ikke noe bedre. For meg er det viktig å signalisere at jeg er opptatt av god smak, så jeg velger bruktklær fra Albababy, Katvig, Småfolk, Nøstebarn o.lign. Kjenner vemmelse når jeg ser barn og forsåvidt voksne i sånne merkeklær. Som regel så er det overfladiske mennesker som er svært ytrestyrt. Proove me wrong!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (11 minutter siden):

det er ikke produsert av underbetalte utsultede barn, nei. Det vet jo alle så det er ikke noe å diskutere en gang. Tror du ralph lauren og Tommy hilfinger klær blir laget sånn ?? 

https://directory.goodonyou.eco/brand/ralph-lauren#:~:text=None of its supply chain,policies%2C audits and remediation processes. 

Ja det gjør jeg. Dyre merker er IKKE synonymt med etisk produksjon og bærekraft! 

Anonymkode: f34fa...d7e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://directory.goodonyou.eco/brand/ralph-lauren#:~:text=None of its supply chain,policies%2C audits and remediation processes. 

Ja det gjør jeg. Dyre merker er IKKE synonymt med etisk produksjon og bærekraft! 

Anonymkode: f34fa...d7e

Fleischer couture er jo produsert i NORGE.. derfor er det durt nettop pga etisk produksjon, kanskje noen merker ikke er trygt, men de jeg kjøper er trygdemottakere derfor kjøper jeg dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...