AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #81 Skrevet 29. mars 2021 Sååå unormalt er det vel ikke med merkeklær. Tror ikke det er så mange som bryr seg. Og er dette virkelig et (i-lands) problem? Tror det var slik at dressmann- og Armani-dresser blir lagd på samme fabrikk, så forestillingen om bedre kvalitet på dyre klær stemmer ikke alltid.. Anonymkode: 0804f...dae
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #82 Skrevet 30. mars 2021 Materialistisk sløseri. Var du virkelig opptatt av det etiske og miljøet, så hadde du kjøpt brukt Anonymkode: 04396...a90 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #83 Skrevet 30. mars 2021 indigob skrev (På 28.3.2021 den 22.06): Du sa akkurat at jeg lærer barnet dårlig holdninger, selv om jeg skriver hvorfor jeg kun kjøper merkeklær. Jeg sier ikke at man er en dårligere mor om man handler på h&m. Selvfølgelig er man ikke det, men jeg synes ikke folk skal snakke dritt om foreldre som Velger å kjøpe merkeklær til barn. Å herregud. For en ikke-tråd. Folk driter i hva du kjøper eller ikke kjøper. Verden kretser ikke rundt deg. Anonymkode: ed68e...920 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #84 Skrevet 30. mars 2021 Gjorde det samme med mitt barn som nå er voksent. Forskjellen er at jeg aldri pratet om det. Anonymkode: 8e570...81f 1
Lisaaaaa Skrevet 30. mars 2021 #85 Skrevet 30. mars 2021 indigob skrev (På 29.3.2021 den 11.20): det er ikke produsert av underbetalte utsultede barn, nei. Det vet jo alle så det er ikke noe å diskutere en gang. Tror du ralph lauren og Tommy hilfinger klær blir laget sånn ?? Så du svaret mitt??
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #86 Skrevet 30. mars 2021 indigob skrev (15 timer siden): beklager, men autokorrekturen skriver litt feil noen ganger så Skriver finger isteden for figer. Regnet med at det var åpenbart 😂 jeg er ikke dum nei, men alle vet at Cubus klær ikke er merkeklær. Hallo. Du sier at merkeklær neppe er kvalitet, men det er veldig feil. du er helt blåst så ser ikke poenget i å diskutere med deg. Okei, da ser jeg at du ikke klarer å forstå hva du leser eller skrive, så sikkert helt greit å avslutte diskusjonen.... Anonymkode: defc0...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #87 Skrevet 10. april 2023 Lisaaaaa skrev (På 29.3.2021 den 11.16): Og du tror ikke det foregår tvilsomme arbeidsforhold hos de dyre merkene? Tror at mange som snakker om merkeklær til barn mener for eksempel mini rodini, nøstebarn, Marmar, Huttelihut, konges sløjd, shirley bredal, lalaby osv… dvs etisk produserte klær i mindre kvanta som har en høyere pris en fast fashion klær, men som ikke kommer fra designhus. For eksempel Shirley bredal. Et dansk merke som håndlager klær i Nepal, der de ansatte for GOD lønn, gode arbeidsforhold osv… også de andre merkene produserer etisk. Anonymkode: bd41b...fb0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #88 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 0.27): Min ærlige mening om foreldre som kun kjøper merkeklær til sine småbarn, vel de minner litt om foreldre i USA som kler ut barna sine i missekåringer.. Det blir litt vel skrudd for min del, men jada før dere hopper på svaret mitt; kanskje det bare er en fordom, og jeg gidder ikke bry meg så salig mye at jeg skriker det ut eller diskuterer det i det vide og breie men tja.. Staffasje og Norge's svar på USA sine syke sjønnhetskåringer for små unger. Anonymkode: 6c6d9...acc Det er helt klart en fordom du burde jobbe med Anonymkode: 8b1ef...1bf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #89 Skrevet 10. april 2023 Tror også ingen som bryr seg, sånn ærlig talt? Ofte er det første ungen som er kledd i nye klær, merkeklær, og kanskje spesielt når det er første barnebarn. Det merkes jo i barnehagen (av voksne) men å merke er ikke ensbetydende med å kommentere. Ville aldri kommentert det. Men det er visse fordeler med klær fra H&M og Primark og slike billige fast fashion kjedebutikker. De følger veldig med på trendene og hva barna liker. Og din femåring, han er jo gammel nok, har han enda ikke ønsket seg klær med favoritt tegneserie-figurer? Spiderman, Paw Patrol, Pysjheltene? Har barn selv, de er 6 og 8 nå. 6-åring som er jente, det er ingenting hun liker bedre enn enhjørninger med masse glitter og paljetter, akkurat slik som H&M og Primark lager de. Og 8-åring som er gutt, gans favoritter er Amongus og Playstation gensere fra Primark, da føler han seg kulest i klassen. De vet hva barna liker.. Anonymkode: 8fcf1...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #90 Skrevet 10. april 2023 Interessant tråd men tror ikke det er vits å svare ts. To år siden den ble postet... Anonymkode: 29ecd...b0b 5
Dianah Skrevet 10. april 2023 #91 Skrevet 10. april 2023 Jeg er for bærekraftig forbruk, det vil si at jeg gjerne betaler litt mer for klær som har kvalitet som holder lenger og er av så god kvalitet at jeg kan spare dem til neste barn eller gi bort til søsken og/eller venner. Noe selges også rimelig. Samtidig supplerer jeg med basics som strømpebukser og singletter fra kjedebutikker. Jeg har handlet mye sommerklær som er Newbie fordi jeg synes kvaliteten er ganske lik uansett.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #92 Skrevet 10. april 2023 Spiller ingen rolle for min del hva andre kler barna i, så lenge det er passe, funksjonelt og uten hull/ flekker. Anonymkode: e2fde...2c5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #93 Skrevet 10. april 2023 Barnet mitt har bare brukte eller arvede klær. Barn som vokser fort sliter ikke ut klær som voksne, så de fleste av klærne hun har er hun nr. 3 eller 4 som har. Jeg kan telle på en hånd hvor mange nye plagg hun har hatt. Jeg bryr meg ikke om merker, men hadde vært kleint om hun gikk med sånne dyre voksenmerker syns jeg. Anonymkode: 61225...dbf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #94 Skrevet 10. april 2023 Kjøp hva du vil, så lenge du holder kjeft til ungen din om hva du måtte mene om de som ikke kjøper merkeklær. Anonymkode: 8a693...47a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #95 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Interessant tråd men tror ikke det er vits å svare ts. To år siden den ble postet... Anonymkode: 29ecd...b0b Det har da ikke noe å si. Like aktuelt i dag som da. Man får begynne å låse tråder hvis man ikke kan ta opp igjen en gammel tråd. Anonymkode: bd41b...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #96 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har da ikke noe å si. Like aktuelt i dag som da. Man får begynne å låse tråder hvis man ikke kan ta opp igjen en gammel tråd. Anonymkode: bd41b...fb0 Ja, det er sant. Men ulempen med å dra opp en gammel tråd, er at det er lett å overse datoen og så kommer det ofte masse innlegg som er ment som råd til ts. Ikke at det gjør noe så klart, men det er litt bortkastet for de som skriver fordi de har lyst til å snakke med ts. Men hvem vet, kanskje henger hun rundt her ennå. Anonymkode: 29ecd...b0b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #97 Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet mitt har bare brukte eller arvede klær. Barn som vokser fort sliter ikke ut klær som voksne, så de fleste av klærne hun har er hun nr. 3 eller 4 som har. Jeg kan telle på en hånd hvor mange nye plagg hun har hatt. Jeg bryr meg ikke om merker, men hadde vært kleint om hun gikk med sånne dyre voksenmerker syns jeg. Anonymkode: 61225...dbf Kleint fordi? Anonymkode: 8b1ef...1bf 1
Andro Skrevet 10. april 2023 #98 Skrevet 10. april 2023 Har alltid styrt bevisst unna statussymboler som merkeklær, både på meg selv og ungene. Jeg tenker at de som bruker penger på å vise fram at de kan kjøpe dyre ting er idioter, og at de kunne brukt pengene på å oppleve noe fint. Mange av dem jeg har fulgt opp fordi de har svak økonomi er ekstremt hekta på merker, og har heller ei dyr bukse enn fire de kan skifte. Det virker som de tror at det gir status. Folk med god inntekt tenker ikke slik. Bruker penger på ei god jakke og fornuftige sko. Ellers er det om å gjøre at det er så billig som mulig.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #99 Skrevet 10. april 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Har alltid styrt bevisst unna statussymboler som merkeklær, både på meg selv og ungene. Jeg tenker at de som bruker penger på å vise fram at de kan kjøpe dyre ting er idioter, og at de kunne brukt pengene på å oppleve noe fint. Mange av dem jeg har fulgt opp fordi de har svak økonomi er ekstremt hekta på merker, og har heller ei dyr bukse enn fire de kan skifte. Det virker som de tror at det gir status. Folk med god inntekt tenker ikke slik. Bruker penger på ei god jakke og fornuftige sko. Ellers er det om å gjøre at det er så billig som mulig. Alltid så sjarmerende i omtale av andre du , om du følger opp folk med sval økonomi så er det skremmende. Merkelig å hja et mål om billigst mulig forøvrig Anonymkode: 8b1ef...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #100 Skrevet 10. april 2023 17 minutter siden, Andro said: Har alltid styrt bevisst unna statussymboler som merkeklær, både på meg selv og ungene. Jeg tenker at de som bruker penger på å vise fram at de kan kjøpe dyre ting er idioter, og at de kunne brukt pengene på å oppleve noe fint. Mange av dem jeg har fulgt opp fordi de har svak økonomi er ekstremt hekta på merker, og har heller ei dyr bukse enn fire de kan skifte. Det virker som de tror at det gir status. Folk med god inntekt tenker ikke slik. Bruker penger på ei god jakke og fornuftige sko. Ellers er det om å gjøre at det er så billig som mulig. Er så enig. Har ei nabofamilie hvor mor, far og 2 barn er kledd som tatt ut av et moteblad. Dette er nivået over R Lauren, Gant og Peak Performance og sånt. Ungene står stivt og ser på når de andre barna i nabolaget herker rundt. Mens alle de andre ungene har på seg funksjonelle klær som fungerer i været har naboungene så stive og formelle klær at de virker som skapt for å stå rett opp og ned og se på. Det er garantert andre årsaker til at de har så dårlig lekekompetanse men fancy og lite praktiske klær hjelper IKKE! Samme hvor dyrt og fjongt merke det er på det. Men de ser bra ut, da. Som knøttsmå minivoksne. Miserable sådanne. For å være ærlig. ....Har alle slags merker her. Nesten alt er arva eller kjøpt brukt. Syns en bra dag er en dag ungene kommer inn godt preget av å ha lekt godt og mye. Anonymkode: e7607...901
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå