vinnvinn86 Skrevet 29. mars 2021 #61 Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (16 timer siden): Jeg har en gutt på 5 år som KUN har merkeklær. jeg elsker å kjøpe fine klær til han og jeg liker at han ser presentabel ut. jeg betaler heller mye for ordentlige klær enn å støtte kjeder som H&m , Cubus og alle disse billigkjedene. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. Hva tenker dere, er det andre her som kun kjøper merkeklær til barna sine ? hva tenker foreldre som kun kjøper billige klær om barn som har merkeklær? Tenker at man kan med god samvittighet kjøpe det man ønsker, og det man har råd til. At man ikke bør disse hverken den ene eller den andre🤷♀️
indigob Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #62 Skrevet 29. mars 2021 vinnvinn86 skrev (8 minutter siden): Tenker at man kan med god samvittighet kjøpe det man ønsker, og det man har råd til. At man ikke bør disse hverken den ene eller den andre🤷♀️ Ja, det er jeg helt enig i☺️
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #63 Skrevet 29. mars 2021 Jeg tenker at dersom man kler en 5-åring i merkeklær som er man veldig opptatt av det ytre og vise frem at man har penger, men altså folk kjøper jo det man vil og det er jo en grunn til at det er et marked for det. Mange folk er jo nettopp opptatt av å brife med at de har mye penger Anonymkode: ced5e...e26 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #64 Skrevet 29. mars 2021 11 minutter siden, indigob said: Fleischer couture er jo produsert i NORGE.. derfor er det durt nettop pga etisk produksjon, kanskje noen merker ikke er trygt, men de jeg kjøper er trygdemottakere derfor kjøper jeg dem. Nei, FleicherC produseres i Kina. Artig autokorrekt btw 😅 Anonymkode: 14ce0...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #65 Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (17 minutter siden): Fleischer couture er jo produsert i NORGE.. derfor er det durt nettop pga etisk produksjon, kanskje noen merker ikke er trygt, men de jeg kjøper er trygdemottakere derfor kjøper jeg dem. Dette viser jo bare at du har filla peiling eller omtanke for om produktene er etisk produserte og bærekraftige.. Men fint skal det være! Personlig bryr jeg meg nada hva som står på merkelappen, men prøver å kjøpe minst mulig nytt og er villig til å betale mer for kvalitet og etikk. Anonymkode: f34fa...d7e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #66 Skrevet 29. mars 2021 Lommerusk skrev (11 timer siden): Jeg kjøper det jeg syntes er fint og det jeg ser er kvalitet. Merkeklær er ikke synonymt med kvalitet. Har kjøpt mye dyrt som ikke tåler noe særlig. Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper og tenker jeg kjøper det jeg ønsker og mener er bra Mitt fokus er at det skal være kvalitet som holder og selvsagt pent å se på 😂👍 Nei. Anonymkode: 62703...d43
Gjest Lommerusk Skrevet 29. mars 2021 #67 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Anonymkode: 62703...d43 Nei? 😂
indigob Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #68 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, FleicherC produseres i Kina. Artig autokorrekt btw 😅 Anonymkode: 14ce0...eb0 nei, det produseres ikke i Kina. Du vet ikke hva du snakker om.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #69 Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (4 minutter siden): nei, det produseres ikke i Kina. Du vet ikke hva du snakker om. Men i alle dager for argumentasjon. Vet du hva Google er? https://fleischercouture.no/om-oss/materialer-og-dyrevelferd/ scroll ned til dyrevelferd, andre avsnitt, første setning: "våre klær er produsert i fabrikker i Kina." Your welcome! Anonymkode: f34fa...d7e 4
indigob Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #70 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men i alle dager for argumentasjon. Vet du hva Google er? https://fleischercouture.no/om-oss/materialer-og-dyrevelferd/ scroll ned til dyrevelferd, andre avsnitt, første setning: "våre klær er produsert i fabrikker i Kina." Your welcome! Anonymkode: f34fa...d7e det er tull..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #71 Skrevet 29. mars 2021 Lommerusk skrev (29 minutter siden): Nei? 😂 Sendte kommentarer ut i universet før ferdig skrevet tydeligvis. Anonymkode: 62703...d43
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #72 Skrevet 29. mars 2021 42 minutter siden, indigob said: det er tull.. Javel, hvorfor skulle de skrive dette da om det er tull?🙄 Kom med kilder da vel? Du sitter jo på info som ikke engang FleicherC har fått med seg. Anonymkode: 14ce0...eb0 3
Gjest BethD Skrevet 29. mars 2021 #73 Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (3 timer siden): reima er ikke merkeklær 😂 når jeg snakker om merker så snakker jeg om ralph lauren, lacoste, Tommy hilfinger osv.. hvorfor quota du meg her?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #74 Skrevet 29. mars 2021 Bryr meg ikke så lenge klærne holder til formålet. Og bryr meg overhodet ikke hvordan andre kler ungene sine (vi har ofte vi kan låne hvis vi får besøk og barnet er i samme alder som våres). Så for min del kan andres barn gå nakne så lenge de er fornøyde. Men jeg tar på ekstra hvis de er på besøk hos meg og det er kaldt 😅 mitt hus, mine regler 😂 tar hensyn til allergi da... Anonymkode: 78637...554
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #75 Skrevet 29. mars 2021 indigob skrev (4 timer siden): reima er ikke merkeklær 😂 når jeg snakker om merker så snakker jeg om ralph lauren, lacoste, Tommy hilfinger osv.. Er du dum? «Merkeklær». «Designmøbler». «Arkitekttegnet». Dette er jo bare snobberi. Cubus er et merke, ergo er klær fra Cubus merkeklær. Det finnes ikke et møbel i verden som ikke noen har designet, ergo er alle møbler designet. Det finnes nok sikkert hus som ikke er tegnet av arkitekter, men det er nok ikke veldig mange igjen av dem i Norge i dag. Det at noen mener at noe skal ha slike stempler fordi den som har laget det er så kjent/berømt at prisen er høy, betyr ikke at det er reelle forskjeller i alle tilfeller. Det er oppsiktsvekkende at du mener Reima ikke er merkeklær, mens Tommy Hilfiger er det (lite hint: det heter altså ikke -FINGER, det vet til og med jeg som aldri kunne drømme om å iføre meg «merkeklær» som du kaller det). Hva mener du er kriteriet for at det er et merke? Det er neppe kvalitet, for det finnes HM-klær som varer en evighet (har selv et par uslitelige plagg som er over 20 år nå), og det finnes dyre plagg som ikke holder mål. Er det prisen? Hva er i så fall prisen du måler etter? Er det kronebeløp, som i «en jakke må koste minst 4 000 for å være merkeplagg»? Eller prosentvis høyere pris enn alle andre merker? Hvordan kalkulerer du dette? Anonymkode: defc0...4d0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #76 Skrevet 29. mars 2021 "Reima er ikke merkeklær".. 1500 kr for en vinterdress er jo superbillig🙄Gucci vinterdress må til! 🤣 (TS vet nok prisen på alt, men kjenner ikke verdien av noe). Anonymkode: 14ce0...eb0 1
indigob Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #77 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er du dum? «Merkeklær». «Designmøbler». «Arkitekttegnet». Dette er jo bare snobberi. Cubus er et merke, ergo er klær fra Cubus merkeklær. Det finnes ikke et møbel i verden som ikke noen har designet, ergo er alle møbler designet. Det finnes nok sikkert hus som ikke er tegnet av arkitekter, men det er nok ikke veldig mange igjen av dem i Norge i dag. Det at noen mener at noe skal ha slike stempler fordi den som har laget det er så kjent/berømt at prisen er høy, betyr ikke at det er reelle forskjeller i alle tilfeller. Det er oppsiktsvekkende at du mener Reima ikke er merkeklær, mens Tommy Hilfiger er det (lite hint: det heter altså ikke -FINGER, det vet til og med jeg som aldri kunne drømme om å iføre meg «merkeklær» som du kaller det). Hva mener du er kriteriet for at det er et merke? Det er neppe kvalitet, for det finnes HM-klær som varer en evighet (har selv et par uslitelige plagg som er over 20 år nå), og det finnes dyre plagg som ikke holder mål. Er det prisen? Hva er i så fall prisen du måler etter? Er det kronebeløp, som i «en jakke må koste minst 4 000 for å være merkeplagg»? Eller prosentvis høyere pris enn alle andre merker? Hvordan kalkulerer du dette? Anonymkode: defc0...4d0 beklager, men autokorrekturen skriver litt feil noen ganger så Skriver finger isteden for figer. Regnet med at det var åpenbart 😂 jeg er ikke dum nei, men alle vet at Cubus klær ikke er merkeklær. Hallo. Du sier at merkeklær neppe er kvalitet, men det er veldig feil. du er helt blåst så ser ikke poenget i å diskutere med deg.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #78 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har jobbet i motebransjen med produksjon og innkjøp i mange år og tenker bare at dere hadde nok blitt litt skuffet dere som forestiller dere at det er fantastiske forhold på fabrikkene som produserer merkeklær. Jeg har besøkt fabrikker som har produsert for Givenchy, Isabel Marant... og HM. Samme fabrikk. Det er ingen automatikk mellom pris og arbeidsforhold, heller ikke pris og kvalitet, mange merker som tar seg meget godt betalt for navnet. Kjedebutikkene har kommet veldig langt i arbeidet med etisk handel og det er volumene som ofte gjør at de kan selge god kvalitet til lavere pris, igjen ingen automatikk i at lav pris betyr vesentlig dårligere arbeidsforhold eller kvalitet. Heller ikke noen automatikk i at produsert i Kina betyr dårlig kvalitet og barnearbeid, de fleste merker produserer der, inkludert Gant, Ralph Lauren og Tommy Hilfiger. Det er egentlig ingen fasit på dette, tekstil produksjon er sammensatt og man må nesten kunne litt om kvalitet for å kunne si noe definitivt om dette. Men at forbrukere er opptatt av etikk og miljø er veldig bra for bransjen, så det oppfordrer jeg absolutt til, men hvis man vil være sikker på at man har tatt et etisk valg så sjekk websidene til merket/kjeden, de aller fleste seriøse aktører har en egen seksjon om dette. Anonymkode: b8c04...c13 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #79 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ganske stor forskjell på gant og Gucci da Anonymkode: 8b1ef...1bf Jeg aner faktisk ikke, nevnte bare noen merker jeg aldri kjøper selv. Googlet og ser det er en viss forskjell på pris ja! Anonymkode: 7f0ec...159
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #80 Skrevet 29. mars 2021 Min ærlige mening om foreldre som kun kjøper merkeklær til sine småbarn, vel de minner litt om foreldre i USA som kler ut barna sine i missekåringer.. Det blir litt vel skrudd for min del, men jada før dere hopper på svaret mitt; kanskje det bare er en fordom, og jeg gidder ikke bry meg så salig mye at jeg skriker det ut eller diskuterer det i det vide og breie men tja.. Staffasje og Norge's svar på USA sine syke sjønnhetskåringer for små unger. Anonymkode: 6c6d9...acc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå