Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en gutt på 5 år som KUN har merkeklær. jeg elsker å kjøpe fine klær til han og jeg liker at han ser presentabel ut. jeg betaler heller mye for ordentlige klær enn å støtte kjeder som H&m , Cubus og alle disse billigkjedene. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. Hva tenker dere, er det andre her som kun kjøper merkeklær til barna sine ? hva tenker foreldre som kun kjøper billige klær om barn som har merkeklær? 

Endret av indigob
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, kjøper også merkeklær til mine :) men en annen mamma kikket da hun så at sønnen min har gant boksere (han hang opp ned i lekeapparat og t skjorten skled ned så strikken på bokseren syntes..) 😛

Anonymkode: dcedc...a84

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (56 minutter siden):

Jeg har en gutt på 5 år som KUN har merkeklær. jeg elsker å kjøpe fine klær til han og jeg liker at han ser presentabel ut. jeg betaler heller mye for ordentlige klær enn å støtte kjeder som H&m , Cubus og alle disse billigkjedene. jeg merker nå som sønnen min er eldre at han får en del blikk og kommentarer ute og i barnehagen. Hva tenker dere, er det andre her som kun kjøper merkeklær til barna sine ? hva tenker foreldre som kun kjøper billige klær om barn som har merkeklær? 

😂😂

Anonymkode: f2713...864

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal støtte noe så støtt bærekraft, og kjøp brukt til barnet ditt. En 5-åring gir beng i om klærne er fra H&M eller Gucci, så hvorfor ikke spare de pengene til barnet faktisk bryr seg? :klo: 

Anonymkode: 4923b...ed9

• Liker 28
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Kjøp hva du vil, jeg bryr meg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke hva andre kler barna sine i, så sant det ikke er hullete og for lite. Hadde reagert mer på det enn hvilket merke det var..

Anonymkode: 6d24a...7b8

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, indigob said:

Jeg synes det er en uting og presse på barna merkeklær. Og jeg også elsker og kjøpe fine klær til mine barn. mine barn bruker litt av begge deler men jeg synes det er masse fine klær på h&m Cubus lindex kapphal osv også de får også masse positiv oppmerksomhet for Stilen sin🙂

Endret av Diamondlady
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper også mye merkeklær til barna. Vi har tre barn, og merketøyet går i arv, så da tenker jeg at det egentlig ikke er så dyrt likevel, når det kan brukes av tre:) Men er nok litt hard på gassen noen ganger. Er jo så mye fint! Og mellomste gutt ser jo veldig opp til eldstemann som er tenåring og skater en del:P Skal lete lenge etter mer forfengelig klesstil enn på skatere! Så er det lett å gi etter da:P Yngste er ei lita tulle på 2, hun arver jo alle skateklærne til gutta:P Men jeg handler aller mest på hm, elsker den butikken! Synes de har så mye fint der! I hvert fall til de to minste! 

Anonymkode: 925af...775

Skrevet

Ja. Jeg sparer på alle klær etter sønnen min. Jeg synes det er helt greit og merker stor forskjell på kvaliteten. Jeg synes og det er viktig at klærne er produsert på en riktig måte, derfor kjøper jeg ikke på billigbutikker. Jeg synes det er ganske teit at andre foreldre sier ting som « man bygger en fasade « « man leker deilig» osv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

😂😂

Anonymkode: f2713...864

Hva ler du av?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Diamondlady skrev (23 minutter siden):

Jeg synes det er en uting og presse på barna merkeklær. mine barn bruker litt av begge deler men jeg synes det er masse fine klær på h&m Cubus lindex kapphal osv også de får også masse positiv oppmerksomhet for Stilen sin🙂

Hvorfor er det en uting ? Det skjønner jeg ikke. Jeg synes at klærne skal være produsert på en trygg måte ( ikke barnearbeid). Jeg synes også mitt barn fortjener det beste og med tanke på kvalitet så holder klærne  mye lengre og kan gå i arv. Er det galt å ville ta seg godt ut ?

Endret av indigob
  • Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, indigob said:

Hvorfor er det en uting ? Det skjønner jeg ikke. Jeg synes at klærne skal være produsert på en trygg måte ( ikke barnearbeid). Jeg synes også mitt barn fortjener det beste og med tanke på kvalitet så holder klærne  mye lengre og kan gå i arv. Er det galt å ville ta seg godt ut ?

Det dyreste er faktisk ikke alltid det beste. Tror du ikke at foreldre som handler klær på h&m Cubus kapphal lindex også ønsker det beste for barna sine? Jeg synes det er en uting og presse på barna merkeklær blandt annet paga holdninger som du har. Og Fordi jeg ønsker ikke at de bare skal tenke på dyre unødvendige materialistiske ting.  da det finnes like bra produkter som ikke er like dyrt det kalles og være fornuftig og prisbevisst. OG lære de at penger ikke vokser pa trær og Heller spare/bruke de  pengene på nødvendige ting. barn vokser også veldig fort så og BARE kjøpe dyre merkeklær blir veldig dyrt I Lengden når en fint kan kjøpe like fine klær som er billige. barna elsker også klæra fra h&m så vi har ingen problemer med og handle der. Er det galt og ta seg godt ut men også være prisbevisst? Jeg synes ofte de "billige klæra" ser bedre ut en de "dyre klæra" kvaliteten kan også være god selvom det ikke koster skjorta.

Endret av Diamondlady
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke KUN merkeklær nei. 
Blir mye billig og kult fra zara, polarn o pyret osv og. Samtidig som barnet har mye ralph lauren, mochino, tommy hilfiger osv er det for det meste billigere klær nå som barnet er 15 mnd og søler ekstremt. Varierer litt! 

Anonymkode: 3a1aa...d16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva som menes med merkeklær, det kan jo være alt fra latterlige dyre klær til klær med en ok pris for god kvalitet. Merkeklær med store logoer synes jeg er teit på barn, da handler det som regel om foreldre som forsøker vise frem noe. 

Jeg er bevisst på kvalitet på klær og at de kan vare en stund, men pris kan variere. Kjøper ofte gode klær på salg. Av billigere kjeder: HM styrer jeg unna, men Lindex har jeg vært fornøyd med. Myke gode klær som holder seg i vask. 

Anonymkode: c74b4...938

• Liker 1
Skrevet
Diamondlady skrev (46 minutter siden):

Det dyreste er faktisk ikke alltid det beste. Tror du ikke at foreldre som handler klær på h&m Cubus kapphal lindex også ønsker det beste for barna sine? Jeg synes det er en uting og presse på barna merkeklær blandt annet paga holdninger som du har. Og Fordi jeg ønsker ikke at de bare skal tenke på dyre unødvendige materialistiske ting.  da det finnes like bra produkter som ikke er like dyrt det kalles og være fornuftig og prisbevisst. OG lære de at penger ikke vokser pa trær og Heller spare/bruke de  pengene på nødvendige ting. barn vokser også veldig fort så og BARE kjøpe dyre merkeklær blir veldig dyrt I Lengden når en fint kan kjøpe like fine klær som er billige. barna elsker også klæra fra h&m så vi har ingen problemer med og handle der. Er det galt og ta seg godt ut men også være prisbevisst? Jeg synes ofte de "billige klæra" ser bedre ut en de "dyre klæra" kvaliteten kan også være god selvom det ikke koster skjorta.

Så du mener at jeg lærer barnet negative verdier fordi jeg kjøper merkeklær ? Men, du lærer jo barnet at det er ok at barn jobber 24 timer døgnet uten mat for at du skal betale mindre penger for klærne til dine barn ? Er det bedre å lære barnet ? hallo. Det er dette som er poenget med hele tråden, alle foreldre som kjøper merkeklær lærer ikke barnet negative verdier. selvfølgelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjøper ikke KUN merkeklær nei. 
Blir mye billig og kult fra zara, polarn o pyret osv og. Samtidig som barnet har mye ralph lauren, mochino, tommy hilfiger osv er det for det meste billigere klær nå som barnet er 15 mnd og søler ekstremt. Varierer litt! 

Anonymkode: 3a1aa...d16

Ja, selvfølgelig ☺️ Samme her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs hva som menes med merkeklær, det kan jo være alt fra latterlige dyre klær til klær med en ok pris for god kvalitet. Merkeklær med store logoer synes jeg er teit på barn, da handler det som regel om foreldre som forsøker vise frem noe. 

Jeg er bevisst på kvalitet på klær og at de kan vare en stund, men pris kan variere. Kjøper ofte gode klær på salg. Av billigere kjeder: HM styrer jeg unna, men Lindex har jeg vært fornøyd med. Myke gode klær som holder seg i vask. 

Ja, jeg er enig at det kan bli litt teit hvis det blir på den måten. Poenget med tråden er bare at jeg synes mange snakker drit/ er frekke fordi man kjøper dyre klær til barn isteden for å velge h&m , Cubus og sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
indigob skrev (Akkurat nå):

Så du mener at jeg lærer barnet negative verdier fordi jeg kjøper merkeklær ? Men, du lærer jo barnet at det er ok at barn jobber 24 timer døgnet uten mat for at du skal betale mindre penger for klærne til dine barn ? Er det bedre å lære barnet ? hallo. Det er dette som er poenget med hele tråden, alle foreldre som kjøper merkeklær lærer ikke barnet negative verdier. selvfølgelig. 

Det koker vel ned til om foreldrene kjøper klær kun ut fra merke og (høy) pris, eller om man velger merke/kjede ut fra kvalitet og produksjon. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det koker vel ned til om foreldrene kjøper klær kun ut fra merke og (høy) pris, eller om man velger merke/kjede ut fra kvalitet og produksjon. 

Du sa akkurat at jeg lærer barnet dårlig holdninger, selv om jeg skriver hvorfor jeg kun kjøper merkeklær. Jeg sier ikke at man er en dårligere mor om man handler på h&m. Selvfølgelig er man ikke det, men jeg synes ikke folk skal snakke dritt om foreldre som Velger å kjøpe merkeklær til barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...