Milky Skrevet 28. mars 2021 #21 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva kan jeg gjøre for bli å attraktiv? Anonymkode: cadfb...13f Ikke noe som er mulig å fikses for min del. Er bare at jeg ikke tenner på indere akkurat på samme måte som jeg ikke tenner på kinesere. Men er sikkert masse kvinner som gjør det😊 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #22 Skrevet 28. mars 2021 Jeg er gift med en mann som er halvt indisk og halvt hvit. Hele familien er ikke religiøse og har egentlig ikke merket noe særlig til det. Og han er helt latterlig kjekk! Anonymkode: a89eb...318 7 1
Jytte Skrevet 28. mars 2021 #23 Skrevet 28. mars 2021 Ok. Jeg er likevel for gammel, norske kvinner (jeg er norsk, men bare 160) ser ofte for seg høye menn. Eller gjør de? Det jeg tenker kunne blitt et problem er hvis vi måtte bodd med din mor, eldre bror osv. over måneder, selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot det hvis huset var stort nok og de respekterte meg. Det ville ikke gjort meg noe å bo et slags familie-kollektiv om vi kom overens om det mest vesentlige - privatlivets fred.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #24 Skrevet 28. mars 2021 Jytte skrev (2 minutter siden): Ok. Jeg er likevel for gammel, norske kvinner (jeg er norsk, men bare 160) ser ofte for seg høye menn. Eller gjør de? Det jeg tenker kunne blitt et problem er hvis vi måtte bodd med din mor, eldre bror osv. over måneder, selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot det hvis huset var stort nok og de respekterte meg. Det ville ikke gjort meg noe å bo et slags familie-kollektiv om vi kom overens om det mest vesentlige - privatlivets fred. Det er pakistanere som bor i storfamilier og folk fra Nord-India. Folk fra Sør-India som er bosatt i Norge, flytter fra familien sin når de er gift. Det ville vært unormalt om jeg tok med min norske kone og bosatt meg med mine foreldre og søsken. Det normale er at man bor for seg selv når man er gift eller er selvstendig økonomisk i en voksen alder (typisk 28-30+). Anonymkode: cadfb...13f 5 1
Pysa Skrevet 28. mars 2021 #25 Skrevet 28. mars 2021 Det kunne jeg fint ha gjort, om han snakket flytende norsk. Jeg har tidligere vært sammen med en som ikke behersket norsk, og det tror jeg ikke at jeg orker en gang til. 2
Jytte Skrevet 28. mars 2021 #26 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er pakistanere som bor i storfamilier og folk fra Nord-India. Folk fra Sør-India som er bosatt i Norge, flytter fra familien sin når de er gift. Det ville vært unormalt om jeg tok med min norske kone og bosatt meg med mine foreldre og søsken. Det normale er at man bor for seg selv når man er gift eller er selvstendig økonomisk i en voksen alder (typisk 28-30+). Anonymkode: cadfb...13f Ja, jeg tror deg. Mine foreldre er naboer til et hyggelig par fra India, som har barn. Moren har vært der på besøk, fra India, før covid, og vært par måneder. Det er innenfor synes jeg. Jeg tok vare på min farfar når han ble eldre, men andre i familien gjorde også det samme. Det unge paret anser mine foreldre som en type "reserve-besteforeldre". Det hender de kommer med kaker og mat. De er veldig hyggelige. Virker mer inkluderende enn de norske småbarnsfamiliene. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. mars 2021 #27 Skrevet 28. mars 2021 Ja, så lenge du ikke var praktiserende religiøs. Men mye annet måtte jo stemt da, selvfølgelig.
Jytte Skrevet 28. mars 2021 #28 Skrevet 28. mars 2021 Pysa skrev (1 minutt siden): Det kunne jeg fint ha gjort, om han snakket flytende norsk. Jeg har tidligere vært sammen med en som ikke behersket norsk, og det tror jeg ikke at jeg orker en gang til. Nei, språket kan være et problem og også ord og utrykk hvis ikke begge er stødig i engelsk og kan det til fingertuppene.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #29 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er pakistanere som bor i storfamilier og folk fra Nord-India. Folk fra Sør-India som er bosatt i Norge, flytter fra familien sin når de er gift. Det ville vært unormalt om jeg tok med min norske kone og bosatt meg med mine foreldre og søsken. Det normale er at man bor for seg selv når man er gift eller er selvstendig økonomisk i en voksen alder (typisk 28-30+). Anonymkode: cadfb...13f Utifra det du skriver i hovedinnlegget kunne jeg ha vurdert deg (hvis jeg fremdeles var singel), men bor du sammen med foreldrene dine i dag? Det er det jeg ville vært skeptisk til. Jeg hadde ikke ønsket en mann som var vant til at mamma vasket for ham og lagde mat til ham fordi det ikke var en rolle jeg ønsket å overta... Anonymkode: 73608...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #30 Skrevet 28. mars 2021 Hvis du har vesteuropeiske verdier på kvinner i arbeidslivet, homofile, likestilling, barneoppdragelse og økonomi, så hadde jeg ikke hatt problemer med det nei. Jeg har vært en måned hos en indisk familie. Det er fantastiske, åpne og snille folk som tok meg imot med åpne armer. Men synet på ekteskap, nedarvede privilegier og roller, enorme forskjeller fra vår kultur og kastesystem/karma og gammeldagse kjønnsroller gjorde at jeg neppe hadde giftet meg med sønnen i huset hvis det skulle bli aktuelt Anonymkode: 07538...514 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #31 Skrevet 28. mars 2021 Kultur blablabla, kvinnesyn blablabla...Hvor mange centimeter, ts? Anonymkode: 47c27...949 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #32 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har vesteuropeiske verdier på kvinner i arbeidslivet, homofile, likestilling, barneoppdragelse og økonomi, så hadde jeg ikke hatt problemer med det nei. Jeg har vært en måned hos en indisk familie. Det er fantastiske, åpne og snille folk som tok meg imot med åpne armer. Men synet på ekteskap, nedarvede privilegier og roller, enorme forskjeller fra vår kultur og kastesystem/karma og gammeldagse kjønnsroller gjorde at jeg neppe hadde giftet meg med sønnen i huset hvis det skulle bli aktuelt Anonymkode: 07538...514 Anonymkode: 07538...514
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #33 Skrevet 28. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Kultur blablabla, kvinnesyn blablabla...Hvor mange centimeter, ts? Anonymkode: 47c27...949 Anonymkode: d1712...10b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #34 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du har vesteuropeiske verdier på kvinner i arbeidslivet, homofile, likestilling, barneoppdragelse og økonomi, så hadde jeg ikke hatt problemer med det nei. Jeg har vært en måned hos en indisk familie. Det er fantastiske, åpne og snille folk som tok meg imot med åpne armer. Men synet på ekteskap, nedarvede privilegier og roller, enorme forskjeller fra vår kultur og kastesystem/karma og gammeldagse kjønnsroller gjorde at jeg neppe hadde giftet meg med sønnen i huset hvis det skulle bli aktuelt Anonymkode: 07538...514 Jeg er TS. Når det gjelder arbeidslivet, homofile og likestilling har jeg vesteuropeiske verdier, men når gjelder barneoppdragelse og økonomi har jeg mer "indiske" verdier. Jeg er for øvrig ikke opptatt av kastesystemet. Når man innleder ett forhold med noen fra en kultur så blir det gi og ta. Anonymkode: cadfb...13f 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. mars 2021 #35 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er TS. Når det gjelder arbeidslivet, homofile og likestilling har jeg vesteuropeiske verdier, men når gjelder barneoppdragelse og økonomi har jeg mer "indiske" verdier. Jeg er for øvrig ikke opptatt av kastesystemet. Når man innleder ett forhold med noen fra en kultur så blir det gi og ta. Anonymkode: cadfb...13f Da hadde du vært uaktuell for meg. Indisk barneoppdragelse er totalt utelukket.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #36 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min venninne fra India sa nettopp: "Stay away!!". So.... Anonymkode: 47c27...949 Kan du utdype? Anonymkode: 65ed3...a46
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #37 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er riktig at vi er vegetarianere på bestemte dager i året eller når vi skal besøke templet (noe jeg gjør ett par dager i året). AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er problemet med jeg er hindu, men ikke praktiserende? Ønsker å få mer forståelse for dette. Anonymkode: cadfb...13f Anonymkode: cadfb...13f Du går i tempel, men er ikke-praktiserende? Anonymkode: 860a0...06f 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #38 Skrevet 28. mars 2021 Bare det at noen var indisk ville selvfølgelig ikke vært noen dealbreaker for meg. Måtte jo bli kjent med personen og sett om vi hadde like verdier, ønsker for fremtiden osv. Anonymkode: 60461...1eb 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #39 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du går i tempel, men er ikke-praktiserende? Anonymkode: 860a0...06f Jeg går i kirka på juleaften men er ateist, tradisjon og koselig bare Kan være mange grunner for å gå i tempel åså vil jeg tro. Anonymkode: 65ed3...a46 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #40 Skrevet 28. mars 2021 Jeg kunne hypotetisk sett godt ha giftet meg med en indisk mann om vi hadde passet sammen. Men jeg er nok 10 år for gammel for deg, allerede gift og vil ha en kristen mann, så jeg må nok si nei. Anonymkode: cac65...c62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå