Gå til innhold

Utsette/avlyse bryllup planlagt september 2021?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det september i år det er snakk om? Eller i fjor. Jeg tror absolutt man kan ha bryllup med 70 personer i september. Jeg håper det er mulig for søsteren min allerede i mai, men det ser ikke lyst ut nå. 🤪 De utsatte fra august i fjor. (Da kunne man ha bryllup med enmeteren og i hvert fall 80 gjester. Minnes det var 100 som var grensen.)

Innen september kan jeg ikke skjønne at ikke nok folk skulle være vaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes at du/dere burde avlyse pga alle disse restriksjonene og smitteverns greiene. Det blir bare et kjipt bryllup og mye skuffelse. Bedre at dere to vier dere gifter dere alene  med vitner til stede og så kan dere ha stor fest og masse gøy når ting løsner og man kan feste som vanlig. 

Anonymkode: 0ab60...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes at du/dere burde avlyse pga alle disse restriksjonene og smitteverns greiene. Det blir bare et kjipt bryllup og mye skuffelse. Bedre at dere to vier dere gifter dere alene  med vitner til stede og så kan dere ha stor fest og masse gøy når ting løsner og man kan feste som vanlig. 

Anonymkode: 0ab60...9bf

*bedre at dere gifter dere alene med vitner til stede og så kan dere... 

(skrev feil)

Anonymkode: 0ab60...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått ut i fra max 10 gjester, og avlyst for resten. Skrell ned til et minimum. Vi har tre vennepar som etter planen skal gifte seg i år, og det er fryktelig stressende at de ikke bare kan bestemme seg med enten eller. Har ikke tall på antall helger vi har måttet ta stilling til 😑 Tro det eller ei, men for mange er det en lettelse å slippe å dra i andres bryllup, så det er færre skuffelser enn man skulle tro.

Anonymkode: ea581...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå  sier jo FHI at de tror at alle over 18 år vil ha fått tilbud om vaksine i midten av juli, så et bryllup i september burde la seg gjennomføre. Jeg ville ikke ha avlyst nå, men ventet og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lommerusk

Var i et bryllup med ti gjester, var veldig koselig altså, men hadde jeg vært deg så hadde jeg definitivt utsatt hele greia til neste år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi planlegger desember i år og håper det går. 60 stk. 

Hvis ikke gifter vi oss uansett❤️

Anonymkode: d7129...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg har vært i ganske samme situasjon som deg. Vi skulle egentlig har stort bryllup i slutten av mai med ca. 70 gjester. 
Vi planlegger også å prøve å få barn, og ønsker å gifte oss før det. Derfor ville vi heller ikke utsette bryllupet. 

Vi avlyste bryllupet vårt. Etter å ha bearbeidet dette litt og undersøkt regler og muligheter i lokalet så inviterte vi til nytt bryllup samme dato, men med 20 stk. Da er vi nærmeste famile og forlovere. Det som er veldig fint er at de som ønsker kan komme i vielsen, der er det åpent for flere. Før de ekstra tiltakene nå så var det åpent for 100 stk i vielse. 

Vi har ikke invitert til bryllupsfest, men bryllupsmiddag. Vi starter senere, og er ferdig ca. kl. 22-23. Da blir det ikke kaker, dans etc. 

Syntes dette var en veldig god løsning, og vi er fornøyde. Vi håper "steg 2" i gjenåpningsplanen har trådd i kraft, det betyr at vi kan sitte innendørs og spise. Hvis ikke så blir vi utendørs. Dette gjorde at alt som var avtalt og booket rundt bryllupet fortsatt kan brukes. Sminke, frisør, hotell, fotograf, og bryllupsreise. Det er fint å slippe å styre med alt på nytt. 

Tenker kanskje også å ha bryllupskaken på søndagen hjemme, da det kommer til å bo litt familie hos oss :) 

Vi kommer ikke til å ha "vennefest" neste år. Alle har vært veldig forståelsesfulle, og vi føler ikke at vi skylder noen noe. 

Selv om det var kjipt å avlyse et bryllup vi har gledet oss veldig til, så var det også en enorm lettelse. Bryllupsplanlegging skal være GØY og koseligelig. Positivt, ikke negativt. 

 

Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: 2c628...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å takke alle for gode og reflekterte svar. 
Flere har delt egne erfaringer og egen situasjon. Jeg ønsker dere alt godt og at dere vordene bruder får den dagen dere har ønsket dere ❤️
Foreløpig sitter vi litt rolig i båten tenker jeg. Ser det an gjennom sommeren og eventuelt avlyser/utsetter når vi vet litt mer om hvordan det går med disse vaksinene og hvor sikre de er mot smitte... flere av de inviterte gjestene er allerede fullvaksinerte og det lover jo bra. 

vi kommuniserer til gjestene at vi følger situasjonen og at det er en risiko for utsettelse/avlysning. 

Anonymkode: d09cd...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gifter meg i slutten av august. Vi har redusert gjestelisten fra 40 til 20, pluss 10 til kaffe istedenfor 30. Føler det er lettere å planlegge mwd færre personer, spesielt siden august er rett etter sommeren og mange har reist rundt. Da er faren for innstramminger stor. 

Vi gifter oss uansett om det bare er oss to eller alle. Kommer heller ikke til å ha fest senere tror jeg, det viktigste for oss er å bli gift. Det skal sies at jeg aldri har trodd jeg skulle gifte meg, så jeg har aldri drømt om hvordan dagen skulle bli, sånn som mange har. Altså er det ikke et stort tap for meg om vi plutselig må endre på ting. Vi får bare se. 😄

Jeg tenker også at i år er alt lov når det kommer til å uninvite/endre planer/droppe folk. De fleste vil nok ha forståelse for det, og det finnes alltid noen som blir såret. Sannsynligvis vil de også forstå hvorfor det måtte bli sånn! Jeg håper at du klarer å slippe den dårlige samvittigheten. Den hjelper ikke på noe. Lykke til 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg ville vurdert å utsatt dersom dere ønsker et normalt bryllup. Jeg tviler dessverre sterkt på at vi er helt uten restriksjoner allerede i september - krysser fingrene for at jeg tar feil!

Siden dere vil gifte dere før dere begynner å prøve, hva med å ta minibryllupet i september? Gifte dere og feire i det små med de aller nærmeste. Jeg tror de aller fleste har full forståelse for at dere utsetter selve fester, og jeg hadde gladelig kommet å feiret dere om det så blir et år senere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i slutten av august. Jeg ville helst begrenset antall gjester til ca.20 totalt, men min samboer har en større omgangskrets enn meg og ønsker å invitere «alle». Det blir ca 36 inviterte gjester fra hans side og 23 fra min side. Så vi kan risikere å komme opp i nesten 60 gjester. Jeg synes dette er for mye, men både kirken og lokalet vi har valgt er romslige nok til at folk kan holde god avstand. Problemet oppstår dersom det likevel blir begrensninger i antall personer som har lov å være samlet. Vi ønsker å legge ved en folder til invitasjonene der vi tar forbehold om at vi kan være nødt til å skrumpe inn gjestelisten hvis det kommer restriksjoner som tilsier det. Jeg tror dette kommer til å bli ganske pinlig hvis det blir sånn, men problemet blir jo størst for min samboer som har nekter å begrense gjestelisten 🙄.

Anonymkode: d889b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Sirah skrev (På 18.4.2021 den 11.55):

Jeg tror nok jeg ville vurdert å utsatt dersom dere ønsker et normalt bryllup. Jeg tviler dessverre sterkt på at vi er helt uten restriksjoner allerede i september - krysser fingrene for at jeg tar feil!

Siden dere vil gifte dere før dere begynner å prøve, hva med å ta minibryllupet i september? Gifte dere og feire i det små med de aller nærmeste. Jeg tror de aller fleste har full forståelse for at dere utsetter selve fester, og jeg hadde gladelig kommet å feiret dere om det så blir et år senere :) 

Takk for fint svar :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 12.46):

Vi skal gifte oss i slutten av august. Jeg ville helst begrenset antall gjester til ca.20 totalt, men min samboer har en større omgangskrets enn meg og ønsker å invitere «alle». Det blir ca 36 inviterte gjester fra hans side og 23 fra min side. Så vi kan risikere å komme opp i nesten 60 gjester. Jeg synes dette er for mye, men både kirken og lokalet vi har valgt er romslige nok til at folk kan holde god avstand. Problemet oppstår dersom det likevel blir begrensninger i antall personer som har lov å være samlet. Vi ønsker å legge ved en folder til invitasjonene der vi tar forbehold om at vi kan være nødt til å skrumpe inn gjestelisten hvis det kommer restriksjoner som tilsier det. Jeg tror dette kommer til å bli ganske pinlig hvis det blir sånn, men problemet blir jo størst for min samboer som har nekter å begrense gjestelisten 🙄.

Anonymkode: d889b...bf0

Åå, høres vanskelig ut. Håper det ordner seg for dere. Kanskje han må forstå at det blir vanskelig å gjennomføre «normalt» med så mange? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei! Nå har det jo gått litt tid og bryllupet nærmer seg (18.september). 
 

Bryllupet er inne, 60 gjester. Litt under halvparten er fullvaksinerte (de over 50 og de med eventuelle sykdommer) og de fleste resterende har fått en dose vaksine. 
Vi skal ha antibac, bordsetting etter kohorter/husstand og fraråde håndhilsing og klemmer mellom gjester som ikke er i samme husstand/kohort. 

Jeg lurer på om vi burde utsette eller avlyse mtp økende smitte. Jeg blir ikke klok på dette. Hadde vært så fint med litt innspill og erfaringer. Ønsker virkelig ikke å utsette noen for «fare» ved å delta i mitt bryllup…. 
 

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 12.46):

Vi skal gifte oss i slutten av august. Jeg ville helst begrenset antall gjester til ca.20 totalt, men min samboer har en større omgangskrets enn meg og ønsker å invitere «alle». Det blir ca 36 inviterte gjester fra hans side og 23 fra min side. Så vi kan risikere å komme opp i nesten 60 gjester. Jeg synes dette er for mye, men både kirken og lokalet vi har valgt er romslige nok til at folk kan holde god avstand. Problemet oppstår dersom det likevel blir begrensninger i antall personer som har lov å være samlet. Vi ønsker å legge ved en folder til invitasjonene der vi tar forbehold om at vi kan være nødt til å skrumpe inn gjestelisten hvis det kommer restriksjoner som tilsier det. Jeg tror dette kommer til å bli ganske pinlig hvis det blir sånn, men problemet blir jo størst for min samboer som har nekter å begrense gjestelisten 🙄.

Anonymkode: d889b...bf0

Har det løst seg for dere? TS

Anonymkode: d09cd...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katrin94 skrev (På 4.8.2021 den 15.16):

Hei! Nå har det jo gått litt tid og bryllupet nærmer seg (18.september). 
 

Bryllupet er inne, 60 gjester. Litt under halvparten er fullvaksinerte (de over 50 og de med eventuelle sykdommer) og de fleste resterende har fått en dose vaksine. 
Vi skal ha antibac, bordsetting etter kohorter/husstand og fraråde håndhilsing og klemmer mellom gjester som ikke er i samme husstand/kohort. 

Jeg lurer på om vi burde utsette eller avlyse mtp økende smitte. Jeg blir ikke klok på dette. Hadde vært så fint med litt innspill og erfaringer. Ønsker virkelig ikke å utsette noen for «fare» ved å delta i mitt bryllup…. 
 

Hilsen TS

Jeg ville definitft utsatt. Det er nok strengere restriksjoner om 6 uker enn nå.

Anonymkode: 58433...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (På 4.8.2021 den 15.16):

Hei! Nå har det jo gått litt tid og bryllupet nærmer seg (18.september). 
 

Bryllupet er inne, 60 gjester. Litt under halvparten er fullvaksinerte (de over 50 og de med eventuelle sykdommer) og de fleste resterende har fått en dose vaksine. 
Vi skal ha antibac, bordsetting etter kohorter/husstand og fraråde håndhilsing og klemmer mellom gjester som ikke er i samme husstand/kohort. 

Jeg lurer på om vi burde utsette eller avlyse mtp økende smitte. Jeg blir ikke klok på dette. Hadde vært så fint med litt innspill og erfaringer. Ønsker virkelig ikke å utsette noen for «fare» ved å delta i mitt bryllup…. 
 

Hilsen TS

Nå settes jo støtet for å fullvaksinere voksne. Jeg vil tro at de fleste over 18 år er fullvaksinert til 18. september. Siden dere har bordsetting etter kohorter, så ville ikke jeg vært redd for å delta i bryllupet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde valgt å holde bryllup i disse tider. Med mindre man ønsker et veldig lite og intimt bryllup med bare de nærmeste i utgangspunktet da. 

Anonymkode: 67dff...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...