AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Del Skrevet 27. mars 2021 Bruker denne maskinen i programmet mitt og har gjort det regelmessig i en god del uker nå. I går endte jeg opp med ufattelige smerter i korsryggen etter økta, og i dag er det veldig vondt. Jeg mistenker at denne maskinen. Jeg gjør som hun i videoen og har ligget på samme vekt i noen uker, men det er ikke kjempe tungt. Jeg pusher meg så vidt på siste settet. Noen som vet hvorfor det gjør vondt? Jeg har fokus på strak rygg. Trener generell styrke ellers og er kun etter denne øvelsen at jeg opplever store smerter i rygg. Jeg skjønner ikke at jeg burde ta lettere vekter heller, for vekten jeg bruker nå (30 kg) er egentlig for lett. Det er ikke noe problem å gjøre øvelsen der og da, men er i ettertid jeg får vondt. Bør jeg bare kutte det ut? Anonymkode: 1d8da...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Del Skrevet 28. mars 2021 Feil måte å gjøre dette på. Bruk rygghev stativet som vanlig, der du holder ektra vekt foran deg. Tragisk med amatører som lager video på hvordan ting ikke skal gjøres. Anonymkode: 9856d...22b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feil måte å gjøre dette på. Bruk rygghev stativet som vanlig, der du holder ektra vekt foran deg. Tragisk med amatører som lager video på hvordan ting ikke skal gjøres. Anonymkode: 9856d...22b Hvorfor finnes en slik maskin og hvorfor anbefaler pt det om det er feil...? Dette svaret hjalp meg lite. Hvorfor er det feil? Hva er et rygghev stativ? Anonymkode: 1d8da...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #4 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 8.45): Feil måte å gjøre dette på. Bruk rygghev stativet som vanlig, der du holder ektra vekt foran deg. Tragisk med amatører som lager video på hvordan ting ikke skal gjøres. Anonymkode: 9856d...22b Så i tillegg til å bruke maskina som på videoen, så skal man ha ekstra vekt i form av feks vektskive foran? Forsto jeg deg rett? 😅 Anonymkode: 07249...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #5 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så i tillegg til å bruke maskina som på videoen, så skal man ha ekstra vekt i form av feks vektskive foran? Forsto jeg deg rett? 😅 Anonymkode: 07249...464 Nei, selvølgelig ikke. H*n mener nok at den "ryggmaskinen" du bruker/som er på videoen er et tullete apparat, og at du heller bør utføre vanlig rygghev med ekstra vekt på brystet i et vanlig rygghev-stativ (kaller man det det...?). Søk opp "back extension" så finner du bilder og video. Er forøvrig enig om at dette er en idiotisk maskin og at du heller bør utføre andre øvelser for å styrke ryggen. Anonymkode: 10924...199 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #6 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 12.21): Hvorfor finnes en slik maskin og hvorfor anbefaler pt det om det er feil...? Dette svaret hjalp meg lite. Hvorfor er det feil? Hva er et rygghev stativ? Anonymkode: 1d8da...52e Her for eks: Anonymkode: 9856d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #7 Del Skrevet 1. april 2021 Mange fine video på youtube om du lurer på en øvelse. Anonymkode: 9856d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #8 Del Skrevet 1. april 2021 AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 12.21): Hvorfor finnes en slik maskin og hvorfor anbefaler pt det om det er feil...? Dette svaret hjalp meg lite. Hvorfor er det feil? Hva er et rygghev stativ? Anonymkode: 1d8da...52e Noen som kan svare på dette? Anonymkode: 1d8da...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #9 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen som kan svare på dette? Anonymkode: 1d8da...52e Det finnes mye i treningsverden som er tull og unødig. Så har du PT, der er det mye dårlig dessverre. De fleste er bortkasta penger, mest opptatt av å prate seg gjennom timen. Å selge timer. Sånn er livet. Anonymkode: 9856d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 4. april 2021 #10 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 9.29): Det finnes mye i treningsverden som er tull og unødig. Så har du PT, der er det mye dårlig dessverre. De fleste er bortkasta penger, mest opptatt av å prate seg gjennom timen. Å selge timer. Sånn er livet. Anonymkode: 9856d...22b Dessverre er PT-yrket nesten mer et salgsyrke enn noe annet... Ofte sett i stillingsannonser: - Du forstår at en personlig trener først og fremst er en selger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Del Skrevet 4. april 2021 Sandum.PT skrev (18 minutter siden): Dessverre er PT-yrket nesten mer et salgsyrke enn noe annet... Ofte sett i stillingsannonser: - Du forstår at en personlig trener først og fremst er en selger Det lærte jeg fort, for 10år siden meldte jeg meg inn på SATS. Hadde aldri vært på et treningsenter før. Etter å kastet bort 7-8000kr på en PT.spesialist uten å komme i gang med noe som helst. Etter 1år kom jeg heldigvis over noen som kunne mye, ikke på SATS. Men en styrkeløfterklubb, der var det mye kompetanse til lav pris, eller ingen kostnader. Også brukt penger på skikkelig PT. Anonymkode: 9856d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 4. april 2021 #12 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det lærte jeg fort, for 10år siden meldte jeg meg inn på SATS. Hadde aldri vært på et treningsenter før. Etter å kastet bort 7-8000kr på en PT.spesialist uten å komme i gang med noe som helst. Etter 1år kom jeg heldigvis over noen som kunne mye, ikke på SATS. Men en styrkeløfterklubb, der var det mye kompetanse til lav pris, eller ingen kostnader. Også brukt penger på skikkelig PT. Anonymkode: 9856d...22b Styrkeløftklubbene er nok flinke! 💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayo Skrevet 5. april 2021 #13 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 1.4.2021 den 19.46): Noen som kan svare på dette? Fordi enkelte mennesker tror at korsryggsmerter automatisk skyldes en svak korsrygg.. Noe som ikke stemmer i de fleste tilfellene. Det er heller ingen automatikk at rygghev vil hjelpe deg bare fordi den øvelsen i hovedinnlegget gjør at du får vondt. Tommelfingerregelen man kan gi er å ikke utsette korsryggen for noe stress når du har smerter i den og styre unna øvelser som gjør at du får vondt. Vedvarer smertene er det bare å komme seg til en med faglig kompetanse til å hjelpe deg med dette. PT'er faller ikke under denne kategorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå