AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 For en liten stund siden gikk jeg (kvinne) på tinderdate. Jeg er usikker på hvem som inviterte, men jeg tror jeg foreslo sted. Jeg var litt sen (kom rett fra jobb) som i og for seg ikke er et godt førsteinntrykk. Det var hyggelig, men jeg kjente veldig tidlig at vi ikke kom til å bli noe mer enn venner, og jeg forstod det slik at han var enig i det. Etter at vi hadde spist gikk han på toalettet, og jeg fikk inntrykk av at det var dags for å avslutte for kvelden. Mens han var på toalettet betalte jeg regningen. Det var ikke noe jeg tenkte over, fordi jeg på sett og vis følte at jeg hadde bedt han ut føltes det riktig å bare ta retningen fremfor å vente på at han skulle komme tilbake (og stirre ut i luften). I ettertid har han uttalt at han synes det var merkelig at jeg betalte. Først og fremst tenker jeg at det i seg selv er grunn for meg til å ikke ta en date nummer to. Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke tåler at jeg betaler. Men jeg har tenkt mye på det, og - er det egentlig så rart? Jeg har gjort det før, og kommer absolutt til å gjøre det igjen. Jeg synes pinlige forvekslinger og delinger av regningen er unødvendige og jeg kjøper meg gjerne ut av den ubehageligheten. Men bør jeg, på første date, heller avvente å se om han vil betale/dele regningen? Driter jeg meg ut, liksom? dere menn, hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: 32d34...0aa
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Han hadde jeg puttet i kategorien teit og uhøflig. Det man sier er «tusen takk», og blir det flere dater spanderer man tilbake neste gang.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Synes ikke det var spesielt rart. Kommer litt an på beløp kanskje, hvor mye var det snakk om sånn ca? Anonymkode: da18e...848
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Driter jeg meg ut, liksom? Ja, med det siste avsnittet du skriver, så driter du deg ut. Spørs jo litt på hva han skrev, men det er vanlig at når to mennesker er ute og spiser sammen, så prater man om hvordan man skal gjøre opp. Av prinsipp liker jeg å gjøre opp for meg selv. Det er ikke så utrolig rart det du har gjort, men litt er det jo når det er to mennesker som egentlig ikke kjenner hverandre. Hadde tonen vært god, og du ville betale og sagt noe om det, så hadde jeg nok ikke stått der og kranglet på det akkurat, men at du gjør det "bak ryggen" når karen er på do er litt sært egentlig. Ingen dealbreaker for min del, hadde nok ikke hengt meg opp i det, men kan se greia. Anonymkode: eea00...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Menn sutrer om at «vi bor i et land med likestilling! Kvinnfolka får betale de å!», men når alt kommer til alt får de såret ego om kvinnen tar styrings og betaler 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1c8aa...c60 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Hvis det var et problem så kunne han jo bare sagt "supert at du ordnet det, jeg vippser deg min del!" Rar fyr Anonymkode: ec6a0...127 16
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Menn sutrer om at «vi bor i et land med likestilling! Kvinnfolka får betale de å!», men når alt kommer til alt får de såret ego om kvinnen tar styrings og betaler 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1c8aa...c60 Nei, for meg har det ingenting med kvinner å gjøre. Jeg liker bare å gjøre opp for meg, å bli spandert på av så å si fremmed mennesker føler jeg er litt rart. Jeg takker selvfølgelig høflig og lager ingen sak av det, men liker å betale for meg selv i slike situasjoner. Hvis noen insisterer så er det helt greit, men når det blir gjort mens jeg er på do så ville jeg synes det var litt snålt. Det gjelder egentlig uansett om jeg er på date eller på en forretningsmiddag, eller andre situasjoner der jeg møter en fremmed til middag. Anonymkode: eea00...cf0
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Menn sutrer om at «vi bor i et land med likestilling! Kvinnfolka får betale de å!», men når alt kommer til alt får de såret ego om kvinnen tar styrings og betaler 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1c8aa...c60 Eventuelt tenkte han at han var veldig smart. Anonymkode: 414fa...755
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Jeg har opplevd det motsatte - at han tok regningen mens jeg var på do, og det syns jeg er litt snålt.. Hyggelig at du vil spandere, men jeg er ikke komfortabel med det på en første date. Anonymkode: 7b2fc...832 2
Værre Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Jeg som mann ville vært positivt overrasket. Folk som ikke tåler å bli spandert på er pyser. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Gjerrige menn kan finne på å gå på do, for å lure seg unna ...Jeg synes en ekte mann bør betale for 1.daten. Anonymkode: 4a5fd...31f 1
marsvin Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Jeg kan forstå han, for han fikk ikke muligheten til å betale engang. For min del ligger dette i naturen, en mann har et naturlig instinkt til å forsørge. Når en mann tilbyr seg å betale eller sier «jeg tar det», sier jeg alltid at jeg kan godt være med å betale, og får et «nei, det går fint». Så føler de seg bra når de kan få lov til å passe litt på meg og betale Ikke så mye med spørsmålet å gjøre, men jeg tror det er fryktelig irriterende for en mann når en dame insisterer på å betale og ikke lar ser spandere på. Menn liker å føle seg til nytte osv. og gjøre det for å vise at han kan ta vare på henne. er veldig biologisk forankret
marsvin Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eventuelt tenkte han at han var veldig smart. Anonymkode: 414fa...755 jeg har aldri hørt om en m AnonymBruker skrev (10 timer siden): Menn sutrer om at «vi bor i et land med likestilling! Kvinnfolka får betale de å!», men når alt kommer til alt får de såret ego om kvinnen tar styrings og betaler 🤦🏼♀️ Anonymkode: 1c8aa...c60 aldri hørt om en mann som sutrer over dette? har hørt omvendt, at menn ikke liker at damer absolutt skal betale og ikke la han gjøre det fordi alt skal være så forbaska likestilt : p
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Jeg synes det hadde vært høflig å vente til begge var tilstede når det ble bedt om regningen . Det er ikke så nøye på hvem som hadde betalt tilslutt . En kan godt si det på den måten at siden jeg tok initiativet til daten så betaler jeg hvis det er ok? Og det kan være en ok måte for senere kunne avslå en ny date . Da har en det litt mere på sitt «tørre» Anonymkode: 2f418...aec
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Jeg synes bare det er positivt når de ønsker å betale. I det minste dele regningen. Noe annet er turn off. Anonymkode: 9e509...618
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Merkelig å gå på do rett etter å ha bedt om regningen. Da setter man jo den andre i en merkelig situasjon. Enten betaler de, eller så blir de sittende litt rart og vente, for så å diskutere. Gjerne med tomt glass. Pleier alltid å unnskylde meg tidligere i måltidet, med mindre jeg er ute med mannen. Anonymkode: 11966...405
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig å gå på do rett etter å ha bedt om regningen. Da setter man jo den andre i en merkelig situasjon. Enten betaler de, eller så blir de sittende litt rart og vente, for så å diskutere. Gjerne med tomt glass. Pleier alltid å unnskylde meg tidligere i måltidet, med mindre jeg er ute med mannen. Anonymkode: 11966...405 Hvor leser du det? Anonymkode: 1ee7e...9cb 2
Hr. Aktiv Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): For en liten stund siden gikk jeg (kvinne) på tinderdate. Jeg er usikker på hvem som inviterte, men jeg tror jeg foreslo sted. Jeg var litt sen (kom rett fra jobb) som i og for seg ikke er et godt førsteinntrykk. Det var hyggelig, men jeg kjente veldig tidlig at vi ikke kom til å bli noe mer enn venner, og jeg forstod det slik at han var enig i det. Etter at vi hadde spist gikk han på toalettet, og jeg fikk inntrykk av at det var dags for å avslutte for kvelden. Mens han var på toalettet betalte jeg regningen. Det var ikke noe jeg tenkte over, fordi jeg på sett og vis følte at jeg hadde bedt han ut føltes det riktig å bare ta retningen fremfor å vente på at han skulle komme tilbake (og stirre ut i luften). I ettertid har han uttalt at han synes det var merkelig at jeg betalte. Først og fremst tenker jeg at det i seg selv er grunn for meg til å ikke ta en date nummer to. Jeg kan ikke være sammen med en mann som ikke tåler at jeg betaler. Men jeg har tenkt mye på det, og - er det egentlig så rart? Jeg har gjort det før, og kommer absolutt til å gjøre det igjen. Jeg synes pinlige forvekslinger og delinger av regningen er unødvendige og jeg kjøper meg gjerne ut av den ubehageligheten. Men bør jeg, på første date, heller avvente å se om han vil betale/dele regningen? Driter jeg meg ut, liksom? dere menn, hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: 32d34...0aa Jeg hadde ikke reagert.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gjerrige menn kan finne på å gå på do, for å lure seg unna ...Jeg synes en ekte mann bør betale for 1.daten. Anonymkode: 4a5fd...31f Da håper jeg du befinner deg på høyresiden politisk, for det er kvalmt med kvinner som sier de er feminister/venstrevridde men likevel forventer å bli spandert på. Ingen liker hyklere. Anonymkode: 9b790...e5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå