AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Del Skrevet 27. mars 2021 Har ikke tenkt noe særlig over livsstilen min før jeg begynte å gå ufrivillig mye ned i vekt. Har alltid hatt en vekt på 64 men nå er stabilvekten på 58. Skjønte ikke hva det kom av først, men jeg har tatt over alt ansvaret for familiehunden og går ca 4 turer om dagen, 3-4 km hver tur - så regner med at det er derfor. Er det vanlig å gå så mye? Har jeg en veldig aktiv livsstil? Spør fordi jeg er bekymret for vektnedgangen og prøver å finne årsak. Spiser normalt osv. Anonymkode: d7771...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Del Skrevet 27. mars 2021 Hvis du plutselig går 1,5 mil hver dag uten å øke matinntaket så vil du jo gå ned i vekt. Jeg vil si du er meget aktiv, ja. Føler du deg ellers frisk? Anonymkode: 97e28...e44 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du plutselig går 1,5 mil hver dag uten å øke matinntaket så vil du jo gå ned i vekt. Jeg vil si du er meget aktiv, ja. Føler du deg ellers frisk? Anonymkode: 97e28...e44 Det har liksom ikke slått meg før nå at jeg går såpass mye. Føler meg frisk, kun utrolig sliten av hunden.. lurer på om det er vanlig for hundeeiere å gå så mye. Har liksom ikke noe valg heller da hunden sier fra selv når og hvor han vil gå (burde kanskje sette en grense😅) Anonymkode: d7771...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har liksom ikke slått meg før nå at jeg går såpass mye. Føler meg frisk, kun utrolig sliten av hunden.. lurer på om det er vanlig for hundeeiere å gå så mye. Har liksom ikke noe valg heller da hunden sier fra selv når og hvor han vil gå (burde kanskje sette en grense😅) Anonymkode: d7771...bc6 Ja, du har en svært aktiv livsstil med så mange km. hver dag. Hunden trenger ikke så mye, men vil jo bli mer aktiv jo mer den blir aktivisert. Hvis du ønsker å redusere gåturer, slit den ut mentalt. Kast en neve godbiter utover som den må sniffe opp etc. Anonymkode: b660e...798 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Del Skrevet 27. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, du har en svært aktiv livsstil med så mange km. hver dag. Hunden trenger ikke så mye, men vil jo bli mer aktiv jo mer den blir aktivisert. Hvis du ønsker å redusere gåturer, slit den ut mentalt. Kast en neve godbiter utover som den må sniffe opp etc. Anonymkode: b660e...798 Redusert forsiktig over et par uker, i stedet for fra én dag til neste. Da kan du oppleve frustrasjon fra hunden. Og som sagt over så kan du aktivisere hunden mentalt også, og bytte ut noe av det fysiske. Er vel vanlig med én lang tur daglig og et par korte? Anonymkode: c1c3c...b69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Del Skrevet 27. mars 2021 Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Del Skrevet 27. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 "Du er ikke sulten for det finnes mennesker i verden som er mer sulten enn det du er." Anonymkode: 319a1...c14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Du er ikke sulten for det finnes mennesker i verden som er mer sulten enn det du er." Anonymkode: 319a1...c14 Nei, den analogien funker ikke her. Dersom jeg regner på hva TS forbrenner på 4 gåturer i "lufte hunden tempo", 3-4 km, med hennes vekt så forbrenner hun rundt 400 kalorier per dag på aktivitet. Det kan ikke kalles å være "svært aktiv" uansett hvordan du vrir og vender på det. Sykepleiere feks er på beina i store deler av arbeidsdagen og forbrenner mer enn henne. Anonymkode: d50af...b11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 Å gå halvannen mil hver dag er svært aktivt uansett hvor mye samboeren din løper. Vi kan like gjerne sammenligne med gjennomsnittsnordmannen, som i snitt går 5000 skritt pr. dag. Anonymkode: b660e...798 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #10 Del Skrevet 29. mars 2021 Det jeg lurer på er hvordan du har tid til 4 turer på 4km gange 😅 #misunnelig Anonymkode: 07abb...481 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #11 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 20.45): Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 Enig. Svært aktiv er f.eks tunge styrke/kardioøkter 5-7 dager i uken pluss gåtur. Du er aktiv TS, men du er ikke på det nivået spis litt mer og fortsett å gå, det er bare bra for deg. Anonymkode: 8d2d1...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #12 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 20.45): Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 Nå går jo TS også 84-112 kilometer pr. uke, da. Altså beveger hun seg omtrent like mange kilometer som den o så spreke og "svært aktive" mannen din. Anonymkode: ad4bf...223 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 20.45): Hæ? "Svært aktiv livsstil" med å gå småturer med hunden 4 ganger til dagen? Nei, du er ikke "svært aktiv", men du er en flittig hverdagsmosjonist. Hilsen ei som bor med en som løper 100 km i uken. Anonymkode: d50af...b11 Hva regnes som aktivt for deg egentlig? Jeg går mellom 25 000 - 30 000 skritt hver dag, for det meste i terreng. Tør påstå at jeg er aktiv? Anonymkode: c4acd...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå