Gå til innhold

Hvordan kjennes ømme bryter ut når man er gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan opplever dere at brystene deres blir ømme? Leser dette som et symptom ofte, men usikker på hvordan det bruker å kjennes ut.. Bruker det da å være vondt å komme borti de? 

Det jeg kjenner nå er sånn trykk på en måte.. I selve brystene.. Uten at jeg er borti.. Som bølger? Men bare av og til. Noen som kjenner seg igjen? Ikke vondt å komme borti de eller å klemme på de.. 

Anonymkode: dcd7c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mine bryster har alltid blitt veldig ømme, harde og vonde når jeg har vært gravid. Sånn at det er vondt å ta på de. 

Anonymkode: 3c67e...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn 1000 ganger verre en pre mensen ømme pupper. Typ: du forbanner vannstrålen i dusjen for være voldelig og MÅ sove på ryggen selv om hater det. 

Anonymkode: e3be8...732

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjenner om du har ømme bryster, tro du meg. :fnise:

Anonymkode: fc8ba...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Sånn 1000 ganger verre en pre mensen ømme pupper. Typ: du forbanner vannstrålen i dusjen for være voldelig og MÅ sove på ryggen selv om hater det. 

Bruker ikke å merke noe pre mensen eller under mensen for så vidt. 🙉😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du kjenner om du har ømme bryster, tro du meg. :fnise:

Anonymkode: fc8ba...158

Haha, skjønner, men lurte vel egentlig på om noen hadde opplevd det samme som meg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Samme her. 

Som eksempel så var det vondt å stå opp om morgenen, etter å ha ligget på ryggen, og jeg kjente de verket da jeg reiste meg fra sengen.

Jeg måtte holde på dem når jeg gikk opp eller ned en trapp, selv om jeg hadde BH.

Anonymkode: 55f41...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ut sånn at du skriker til og roper au om noen/mannen skal gi deg en god klem og presser litt for hardt eller akkurat litt skjevt. Og ligger man og slapper av på siden, så må man justere på de 500 ganger til du finner en posisjon som ikke er vond eller ubehagelig 🙈😂😂

Og helt i begynnelsen så var det ømt, eller gjorde svakt vondt, om jeg presset forsiktig inn fra sidene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så rart! Kjente aldri noe til det! 

Anonymkode: dcd06...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg også alltid lurt på 😅 Jeg har aldri hatt ømme bryst, men har hatt ømme/vonde brystvorter kanskje 2 ganger. Siste gangen var i helga før det stoppet opp. Kanskje det ikke er vanlig at alle får det?

Anonymkode: 435ce...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle får ømme bryster, men jeg merka det veldig begge ganger. Jeg har veldig små pupper og bruker som regel ikke bh. Men nå var det vondt å ligge på magen, vondt å komme bort, må holde på dem om man går ned en trapp (også med bh)  i tillegg ble de en del større og ganske harde. 

Anonymkode: 0b886...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men nå var det vondt å ligge på magen, vondt å komme bort, må holde på dem om man går ned en trapp (også med bh)  

Anonymkode: 0b886...c74

Spot on! Det er meir brystene rundt sjølve brystvortene som er vonde. Kjennes nesten litt som det er to store blåmerker, stort sett helt ok til noen tar på de. 

Anonymkode: 1da78...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strålte ut i brystvortene, og brystvortene ble såre. 🙂

Anonymkode: 27439...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var gravid var puppene enda vondere enn vanlig sånn pms vonde, og en litt dypere smerte. Var så vidt jeg klarte å ha klær på😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt ømme bryster i noen av mine svangerskap, så ikke alle får det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...