Gå til innhold

Skatte utbetalingene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvor har du fått beskjed om dette? 

Det var en person som spurte "har dere tenkt å sende ut skatteoppgjør før påske da?" på fb siden deres i dag.

Da svarte de "Etter at din skattemelding er levert, må Skatteetaten behandle den. Når skattemeldingen din er ferdig behandlet, lager vi et skatteoppgjør. Hvor lang tid dette tar, varierer. Vi varsler deg når skatteoppgjøret ditt er klart. Så slipper du å lete og lure. Vi kan dessverre ikke gi deg en konkret dato for når du får oppgjøret ditt, selv om du kontakter oss."

I samme kommentartråd som de sier at skattemeldingen ikke blir sendt ut i disse dagene før påske, svarer de altså ikke tilsvarende om skatteoppgjøret. Svaret er for øvrig like vagt og irriterende som forventet. De kunne feks ha sagt ja eller nei på om skatteoppgjør på generelt grunnlag sendes ut før påske.

Anonymkode: 0eafc...4e6

Jeg leste på FB at de ikke sendte ut skatteoppgjøret man-ons.  

 

Skal se om jeg finner det igjen.

Anonymkode: 6969c...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor har du fått beskjed om dette? 

Det var en person som spurte "har dere tenkt å sende ut skatteoppgjør før påske da?" på fb siden deres i dag.

Da svarte de "Etter at din skattemelding er levert, må Skatteetaten behandle den. Når skattemeldingen din er ferdig behandlet, lager vi et skatteoppgjør. Hvor lang tid dette tar, varierer. Vi varsler deg når skatteoppgjøret ditt er klart. Så slipper du å lete og lure. Vi kan dessverre ikke gi deg en konkret dato for når du får oppgjøret ditt, selv om du kontakter oss."

I samme kommentartråd som de sier at skattemeldingen ikke blir sendt ut i disse dagene før påske, svarer de altså ikke tilsvarende om skatteoppgjøret. Svaret er for øvrig like vagt og irriterende som forventet. De kunne feks ha sagt ja eller nei på om skatteoppgjør på generelt grunnlag sendes ut før påske.

Anonymkode: 0eafc...4e6

Du har rett. Jeg har bøandet skattemelding og oppgjør. Det står at en ikke får skattemelding man-ons

Anonymkode: 6969c...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du har rett. Jeg har bøandet skattemelding og oppgjør. Det står at en ikke får skattemelding man-ons

Anonymkode: 6969c...610

Pengene kan vel utbetales uansett?

Anonymkode: 8a5e2...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine skattepenger torsdag i forrige uke.

Anonymkode: 71959...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pengene kan vel utbetales uansett?

Anonymkode: 8a5e2...63a

Hvis du har sendt inn skattemeldingen, ja.

De som ikke har fått skattemeldingen ennå, får ikke skatteoppgjøret heller, skulle man jo tro. Folk må jo se over skattemeldingen og gjøre eventuelle endringer og sende den inn, før skatteetaten kan utbetale noen penger til folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 minutter siden):

Hvis du har sendt inn skattemeldingen, ja.

De som ikke har fått skattemeldingen ennå, får ikke skatteoppgjøret heller, skulle man jo tro. Folk må jo se over skattemeldingen og gjøre eventuelle endringer og sende den inn, før skatteetaten kan utbetale noen penger til folk.

Jeg sendte inn for 1 uke siden 

Anonymkode: 8a5e2...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg sendte inn for 1 uke siden 

Anonymkode: 8a5e2...63a

Jeg også, men jeg har ikke sett noe til pengene ennå 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Pengene kan vel utbetales uansett?

Anonymkode: 8a5e2...63a

Jepp, skatteoppgjøret kan utbetales man-ons

Anonymkode: 6969c...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dizzy123
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg leste på FB at de ikke sendte ut skatteoppgjøret man-ons.  

 

Skal se om jeg finner det igjen.

Anonymkode: 6969c...610

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har rett. Jeg har bøandet skattemelding og oppgjør. Det står at en ikke får skattemelding man-ons

Anonymkode: 6969c...610

De sender ut disse dagene, kjenner 2 stk fikk skattemeldingen idag. 

Endret av Dizzy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dizzy123 skrev (1 time siden):

 

De sender ut disse dagene, kjenner 2 stk fikk skattemeldingen idag. 

Flott, da har vi funne ut av det

Anonymkode: 6969c...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dizzy123 skrev (3 timer siden):

 

De sender ut disse dagene, kjenner 2 stk fikk skattemeldingen idag. 

Skatteetaten svarte nei flere ganger på at de sender ut skattemeldingen i dag, i morgen og onsdag på fb siden sin, så det tviler jeg dessverre litt på. 

Anonymkode: 0eafc...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skatteetaten svarte nei flere ganger på at de sender ut skattemeldingen i dag, i morgen og onsdag på fb siden sin, så det tviler jeg dessverre litt på. 

Anonymkode: 0eafc...4e6

14081412-F58D-4048-9373-1DBCC3EED9E3.thumb.jpeg.73cba1abd22f52ce9dc7091f598a3d19.jpeg

Anonymkode: 0eafc...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greien hvert år. Når kommer skatteoppgjøret, når kommer skattepengene? Kan dere ikke ta det med ro og vente til det er deres tur i køen til å få skatteoppgjør og penger igjen. Er det så vanskelig å mase og spørre hvert eneste år? Slapp av det kommer, men de sender ut i puljer.

Anonymkode: 71959...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

14081412-F58D-4048-9373-1DBCC3EED9E3.thumb.jpeg.73cba1abd22f52ce9dc7091f598a3d19.jpeg

Anonymkode: 0eafc...4e6

Det er skattemeldingen. Ikke utbetaling. 

Anonymkode: b8665...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med vedkommende over her. Det er hvert eneste år et evig mas om når man får penger. Det kommer, er folk så desperate etter penger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er skattemeldingen. Ikke utbetaling. 

Anonymkode: b8665...d27

Vi har diskutert begge deler i denne tråden. Anonymkode: 0eafc...4e6 kommenterer at noen venner har mottatt skattemeldingen i dag. Jeg viser til en kommentar der det også er spørsmål om skattemeldingen blir sendt ut mandag, tirsdag og onsdag, der svaret er nei. Så skjønner ikke hva du mener?

Anonymkode: 0eafc...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dizzy123
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skatteetaten svarte nei flere ganger på at de sender ut skattemeldingen i dag, i morgen og onsdag på fb siden sin, så det tviler jeg dessverre litt på. 

Anonymkode: 0eafc...4e6

Da vet enten ikke de som sitter å svarer på facebook hva som stemmer eller så må det i såfall være at mailen kommer flere dager etterpå den faktisk ble tilgjengelig. 

Det skal være sagt i fjor fikk jeg to forskjellige svar på samme spørsmål, så mistenker dem å ikke ha helt kontroll nei. Men som sagt om mailen kommer flere dager etterpå kan ha skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk blander skatteoppgjør og skattemelding her 😅 Skatteoppgjør varsel får du da etter du har sendt inn skattemelding, hvorav da er skatteoppgjøret klart og pengene er på vei til deg. 
 

tom onsdag vil dette sendes ut fordi det er vanlig arbeidsdager. Torsdag tom mandag vil man ikke motta noe grunnet helligdag. 

Anonymkode: ee215...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dizzy123 skrev (36 minutter siden):

Da vet enten ikke de som sitter å svarer på facebook hva som stemmer eller så må det i såfall være at mailen kommer flere dager etterpå den faktisk ble tilgjengelig. 

Det skal være sagt i fjor fikk jeg to forskjellige svar på samme spørsmål, så mistenker dem å ikke ha helt kontroll nei. Men som sagt om mailen kommer flere dager etterpå kan ha skjedd. 

Ja tenkte på det samme etter at du skrev det :) De kom også med kontrabeskjed i dag, fra at den ikke blir sendt ut på helligdager og helger til nå at den plutselig ikke sendes ut disse 3 alminnelige arbeidsdagene før ferien heller. Urutt. Konkluderer med at vi bare får se når den kommer da haha. For min del så har jeg innstilt meg på at skattemeldingen ikke kommer før 6 eller 7 april. Det gjorde det faktisk litt lettere nå som jeg ikke føler for å sjekke mailen hele tiden før disse dagene. Ha en fin natt videre. Klem

Til de over her. Vi skjønner forskjellen på skattemelding og skatteoppgjør. Men hvis dere leser i tråden har det vært spørsmål om begge sendes ut i påsken, fordi noen venter på oppgjøret mens andre har ikke mottatt skattemeldingen en gang. Det hadde nok vært bedre å bedt de som stilte spørsmålene om skattemeldingen om å lage en egen tråd, så slapp vi misforståelsene haha.

Anonymkode: 0eafc...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man se på skatteetaten.no om pengene står til utbetaling?

Anonymkode: 8a5e2...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...