AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Del Skrevet 26. mars 2021 Sommerdekkene mine er slitt og jeg trenger nye. Men det er så mye forskjellig på nettet og jeg skjønner ingenting. Noen som vet om en bra nettside jeg kan forholde meg til? Er dekk til en liten Skoda citigo. Små dekk. Bytter de bare gummien rundt eller bytter de den sølvgreia også?? Ja jeg er dum. Jeg skjønner ingenting. Hvor mye penger burde man sette av til dette?? Hadde vært kult med litt større dekk og noen kulere sølv i midten, men jeg er redd for at dette blir fryktelig dyrt 🤨 og kan jeg velge så store dekk jeg vil, eller kan bare den lille bilen ha de minste dekkene? hvor mye koster det vanligvis å bare bytte gummien og hvor mye koster det å bytte hele dekket? Sånn ca. Skjønner det er stooor pris variasjon og forskjellig type merker og kvalitet, men hvor mye må man hvertfall ha liksom? Anonymkode: 44d52...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Del Skrevet 26. mars 2021 Og er det noe merke dere kan anbefale?? Bor i Viken, om noen vet om en forretning eller butikk jeg kan dra innom. Men det er kanskje korona stengt?? Anonymkode: 44d52...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 26. mars 2021 #3 Del Skrevet 26. mars 2021 Siden du er dum, dra til den lokale(prøv gjerne flere) og be om pris på det du vil ha. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sommerdekkene mine er slitt og jeg trenger nye. Men det er så mye forskjellig på nettet og jeg skjønner ingenting. Noen som vet om en bra nettside jeg kan forholde meg til? Er dekk til en liten Skoda citigo. Små dekk. Bytter de bare gummien rundt eller bytter de den sølvgreia også?? Ja jeg er dum. Jeg skjønner ingenting. Hvor mye penger burde man sette av til dette?? Hadde vært kult med litt større dekk og noen kulere sølv i midten, men jeg er redd for at dette blir fryktelig dyrt 🤨 og kan jeg velge så store dekk jeg vil, eller kan bare den lille bilen ha de minste dekkene? hvor mye koster det vanligvis å bare bytte gummien og hvor mye koster det å bytte hele dekket? Sånn ca. Skjønner det er stooor pris variasjon og forskjellig type merker og kvalitet, men hvor mye må man hvertfall ha liksom? Anonymkode: 44d52...844 Den sølvgreia kalles felg, og det er ikke normalt å kjøpe ny felg om du ikke vil ha eller er lei de gamle, eller det er noe feil med de. På dekket ditt står et nummer som ser noe ala dette 195/65R15, det er nok ikke det som står på dekket ditt, men det ser sånn ut og heter dekkdimensjon. Du må lese av det som står på dekket ditt og kjøpe 4 dekk, uten felgen, som har det samme nummeret som dine gamle sommerdekk. Du kan bestille de på nett og få de tilsendt, så kan du ta med bilen og de nye dekkene på et verksted eller Dekkmann eller noen andre som fikser biler og dekk, også kan de bytte gummien oppå felgen for deg. Her jeg bor koster det 120-150 kr pr dekk å få det på felgen. Imens tar du deg en kaffe eller ser litt i et blad, så er det gjort. Du kan også svinge inn på Dekkmann og be om 4 rimelige sommerdekk i grei prisklasse, så avtaler de en time og fikser hele greia for deg hos seg. Håper det hjalp litt. Anonymkode: 1c6ca...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Del Skrevet 26. mars 2021 Det står også i boken til bilen hva salgs dekkdimensjon du kan ha på den, du kan ikke kjøpe så store dekk du vil, de må passe bilen. Enklest er å kjøpe de samme du hadde, om de passer. Anonymkode: 1c6ca...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den sølvgreia kalles felg, og det er ikke normalt å kjøpe ny felg om du ikke vil ha eller er lei de gamle, eller det er noe feil med de. På dekket ditt står et nummer som ser noe ala dette 195/65R15, det er nok ikke det som står på dekket ditt, men det ser sånn ut og heter dekkdimensjon. Du må lese av det som står på dekket ditt og kjøpe 4 dekk, uten felgen, som har det samme nummeret som dine gamle sommerdekk. Du kan bestille de på nett og få de tilsendt, så kan du ta med bilen og de nye dekkene på et verksted eller Dekkmann eller noen andre som fikser biler og dekk, også kan de bytte gummien oppå felgen for deg. Her jeg bor koster det 120-150 kr pr dekk å få det på felgen. Imens tar du deg en kaffe eller ser litt i et blad, så er det gjort. Du kan også svinge inn på Dekkmann og be om 4 rimelige sommerdekk i grei prisklasse, så avtaler de en time og fikser hele greia for deg hos seg. Håper det hjalp litt. Anonymkode: 1c6ca...7f1 Det hjalp kjempe masse! Tusen takk!! 😄😄 Nå vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre! 🤪 ts Anonymkode: 44d52...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står også i boken til bilen hva salgs dekkdimensjon du kan ha på den, du kan ikke kjøpe så store dekk du vil, de må passe bilen. Enklest er å kjøpe de samme du hadde, om de passer. Anonymkode: 1c6ca...7f1 Oookei, skjønner! 😊 takk! 😄 ts Anonymkode: 44d52...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oookei, skjønner! 😊 takk! 😄 ts Anonymkode: 44d52...844 Lykke til, dekk til den lille bilen der er nok ikke så dyrt heller Anonymkode: 1c6ca...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Del Skrevet 26. mars 2021 Bare send mail til Dekklåven med reg nr, hva du ser for deg og budsjett så gir de deg en bra pris. Anonymkode: 85031...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. mars 2021 #10 Del Skrevet 26. mars 2021 Du får komplette felg/dekk pakker fra rundt 6000.- og litt oppover til denne. Dekk bør du kunne få for rundt halvparten (for rimelige varianter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Del Skrevet 26. mars 2021 Jeg kjører innom en dekkskifteplass hvor de og selger dekk. Da sier jeg bare hvilken bil jeg har og de gir meg prisen på billige og dyrere varianter som er bedre (f eks Nokian og Continental ). Jeg betaler og de skifter til nye dekk mens jeg venter. Felgene bytter du ikke med mindre du ønsker noen nye. Anonymkode: e11e6...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå