AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #21 Skrevet 27. mars 2021 2 hours ago, venus24 said: Så det du sier er altså at konseptet tannstein ikke egentlig eksisterer men er en konspirasjon fra veterinærer, tannkremprodusenter og dyrebutikker? Lol ok Nei. Er dere som har forklaringsproblemet her, ikke jeg. Hvorfor tror du at tannpuss er mer effektivt mot tannstein enn for eksempel tygging av drøye tyggebein? Anonymkode: b49e5...996
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #22 Skrevet 27. mars 2021 Pusser hver dag, som anbefalt av både veterinær og tannlegen i familien. Anonymkode: 2c4b8...63e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #23 Skrevet 27. mars 2021 Vi jobber med å få henne vant til en liten tannpuss et par-tre ganger i uka, men hun tygger også utrolig mye bein osv. Anonymkode: f1c58...ec4
venus24 Skrevet 27. mars 2021 #24 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Er dere som har forklaringsproblemet her, ikke jeg. Hvorfor tror du at tannpuss er mer effektivt mot tannstein enn for eksempel tygging av drøye tyggebein? Anonymkode: b49e5...996 Kan ikke se at jeg har sagt det noe sted. Tvert imot har jeg sagt at jeg gir hunden min masse tyggebein. Jeg har troen på at det, kombinert med tannpuss, holder hundens munn frisk. Man trenger heller ikke kjøpe verken tannkrem eller tannbørste, siden du er så redd for at Musti skal gni seg i hendene. Å gnikke tennene med mikrofiberklut fungerer også. Men for all del, hvis du vil fortsette å tro at «veterinærnæringen» ikke bryr seg om hundehelse skal du selvsagt få fortsette med det. 1
Myrmica Skrevet 29. mars 2021 #25 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 12.24): Skjønner at du tenker sånn, men argumentet mitt er ikke så lite konstruktivt som du vil ha det til. Husk at vi har lagt om kostholdet vårt siden steinalderen på en helt annen måte enn hva vi har gjort for hundene våre vis-a-vis villhunder. Hadde vi proppet i dem en helt masse sukker så hadde nok svaret mitt vært et annet Anonymkode: b49e5...996 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 7.24): Dere misforstår det veldig enkle argumentet mitt. Tannpuss fungerer ikke. Det har ikke noe å si til eller fra. Ved normalt hundekosthold tilføres ikke hunden sin munn noe som kan pusses vekk bedre enn det kan skylles vekk med spyttet som utløses av tygging. Så dere kan sitte og gnikke og gnu så mye dere bare vil, mens Musti, tannkremprodusenten og veterinærindustrien gnir seg i hendene fordi vi forbrukere er så lettlurte. Anonymkode: b49e5...996 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 10.58): Nei. Er dere som har forklaringsproblemet her, ikke jeg. Hvorfor tror du at tannpuss er mer effektivt mot tannstein enn for eksempel tygging av drøye tyggebein? Anonymkode: b49e5...996 Vi misforstår ikke argumentene dine, vi bare mener at du tar feil 😊 Tannpuss fungerer fint! Det er ikke alle som trenger det, men noen gjør. Tannsett og munnhygiene er veldig forskjellig fra rase til rase, og mellom individer innenfor samme rase. Noen opprettholder rene tenner nærmest av seg selv, noen ved å gnage på bein eller andre ting. Og det er jo det beste. Men det virker ikke for alle. Jeg har to hunder av samme rase, de fôres mye rått, og får bein og tørket kjøtt å tygge på. Den ene opprettholder sunne tenner selv. Den andre gjør det ikke. Han er rett og slett ikke særlig interessert i å gnage på bein, og man får ikke akkurat tvunget dem til det. Så for han er tannpuss mer effektivt enn "tygging av drøye tyggebein". Og jeg tror ikke veterinærindustrien gnir seg i henda av den grunn, jeg bruker en gammel tannbørste (kanskje Jordan gnir seg i henda? Jeg mener, jeg kjøpte den jo for 19,50). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå