Gå til innhold

rotete rørlegger


Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

han skulle søke komunen for meg i april, etter puringer på han i hele mai fikk jeg svar i begynelsen av juni..

skulle da bestille biovack(mini rense annleg-kloak) annleg for meg i midt juni,,bestillte i august...

så skal det graves til uka så jeg ringer han og spørr om jeg eller han skal bestille stein osv,,han sier meg og jeg sier greit men hva skal bestilles..3-8mm sier han så jeg bestiller det.

det fantes ikke men 2-6 mm singel fantes og jeg bestiller det, det kom nå og det er tydeligvis feil( ser veldig smått ut til og skulle fyllmasse en gedigen dunk eller to).

i dag tar han ikke tlf en gang, graveren ringte og hadde sprekt en sylinder så marskin sto i minst ei uke.

her skal jeg bygge do og bruker ca 150 000 bare for og få lov og dra i snora,badet kommer i tilleg, også er det bare rot og tull.

ringer komunen og de sier han står som ansvarlig og dermed må jeg bruke han om jeg ikke vil betale en annen for og stå ansvarlig og søke på nytt...

spørsmål:

1: noen som vet hvor stor stein/singel det skal i en "rør gang" og rundt slike dunker nedgravd?

2: finnes det et eget firma som leier ut geipere? tenkte og leie noen som kan stå utenfor huset hans og geipe en ukes tid.

3: er dette vanlig?

takke seg til gammal god utedo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2: finnes det et eget firma som leier ut geipere? tenkte og leie noen som kan stå utenfor huset hans og geipe en ukes tid.
Jeg tar den jobben jeg, hvis du gjør det samme for meg med den snekkeren som har vært her. :ler:

............

Det er feil at du må kjøre full søknadsprosedyre.....du må kun søke om skifte av ansvarshavende.

Jeg får ikke helt med meg alt i det første innlegget ditt....derfor spør jeg....hvor skal du bruke den steinen...i ei spredegrøft?

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

rørgrøft, jeg har hovedtanken (stor) eterpoleringstanken og fra disse går det rør inn til huset,,de rørene og dunkene skal "pakkes" inn i stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 8-12 til stablisering rundt tanker og rør.

2mm er jo nærmest sand da....og bestiller man 2-6 så bruker det å være 95% 2 mm :roll:

Jeg synes 3-8 høres veldig smått ut også.

Grunnen til at det ikke skal være så smått...er jo at steinene ikke skal vaskes bort av regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3: er dette vanlig?

Og ja....dette er helt vanlig oppførsel i bransjen i dag. Finner du en håndverker du kan stole på....så lås ham inne. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

jeg har yrkesstolthet, dvs att jeg gjør det jeg kan for og utvikle meg i jobben, gjøre en best mulig jobb og att jeg holder avtaler,,enkelte yrkesgrener er det borte i ser det ut til,, hvor er de gammle stolte snekera og rørlegerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...