Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å dampe kamilleteposer er veldig fint for bihulene mine. Slet veldig med bihulebetennelse før, nå koker jeg opp en liter vann og hiver 20 teposer nedi før jeg damper av og på en times tid, så forsvinner de første tegnene med en gang.

En kork eplecidereddik i et glass med vann hver kveld mot UVI. Hadde kronisk UVI før, 20 antibiotika kurer på et år, ikke hatt UVI på 4 år nå.

Oppvaskmaskintabletter i skitten do.

Eddik til sure klær.

Smøre innsiden av bilruten med antibac sånn at det ikke legger seg dogg på ruta på fuktige dager og vinter.

Hold bananer i plast så holder de lenger.

Vask ut balsam med iskaldt vann fra hårlengden for ultimat glans.

Spraye Dekkgrip spray til bildekk under sko om vinteren så man ikke sklir på is.

Blanding av kjerringråd og life hacks her :)

Anonymkode: 8b514...362

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (På 13.5.2021 den 20.57):

Dreper eddik virus?   Jøss

Eddik dreper ikke virus. Hadde den gjort det, kunne vi bare drukket en flaske så hadde vi blitt kvitt covid-19

Anonymkode: 489fb...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eddik dreper ikke virus. Hadde den gjort det, kunne vi bare drukket en flaske så hadde vi blitt kvitt covid-19

Var ironisk ment. 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 10.49):

Ha ha, det er forskjell på å drikka eddik og å en petriskål med virus + eddik.

Anonymkode: 1433f...a57

Skrevet

Hodekål rundt brystet stanser begynnende brystbetennelse. 

Anonymkode: 5e540...644

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hodekål rundt brystet stanser begynnende brystbetennelse. 

Anonymkode: 5e540...644

Eh det der tror jeg ikke på 🤣🙈

Anonymkode: f44eb...695

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 13.33):

Eh det der tror jeg ikke på 🤣🙈

Anonymkode: f44eb...695

Kjerringråd er ikke noe man tror på. Det må oppleves. 

• Liker 2
Skrevet

Mot kløe i underlivet: Yoghurt naturell

(anar ikkje kvifor det fungerer, men det gjer det)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er miksen av bakteriefloraene som gjør susen:)

Anonymkode: 8d44b...044

Skrevet

Zalo hvis man brenner seg på brennmanet eller blir stukket av veps. 🤭

Skrevet

POTETMEL på sår hud rundt bleieområdet hos babyer/små barn. Vår baby slet med stadige utbrudd av bleieutslett og Jeg fikk dette rådet i et mammaforum etter forespørsel. Fnyste det bort som et teit kjerringråd  i starten.

Men etter å ha brukt hundrevis av kroner på salver og kremer som ikke funket (noen gjorde til og med bleieutslettet verre) så hev jeg en pakke potetmel i handlekurven og lasset på med potetmel ved neste bleieskift. Og nå overdriver jeg ikke, men det illende  røde og smertefulle utslettet var nesten borte neste morgen! Nå 2 år senere bruker lille fortsatt bleier og har aldri utslett fordi jeg bruker potetmel ved tegn på rødhet som forebyggende☺️

Anonymkode: 8d44b...044

• Liker 1
Skrevet

Enig i denne. Var plaget med sopp i en lang periode. Canesten virket ikke og jeg var desperat. Naturell yoghurt reddet meg. Lindret kløen nesten umiddelbart. 

Anonymkode: 6041f...b2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.38):

Ikke akkurat kjerringråd, men zalo kan brukes til alt i hjemmet.  Vaske gulv, vinduer, bad, make-up utstyr, håndvask av klær.  Hadde klart meg fint med KUN det. 

Anonymkode: 60923...f7b

"Hadde klart meg fint med kun det"

Hvorfor klarer du deg ikke med kun det?

Anonymkode: 3c849...b41

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.11):

Da bruker du de medisinene som du får hos legen. Ikke noe tante Olga kommer med.

Så, codein/morfin og benzo-diazepiner mot forkjølelse og søvnløshet/uro? For en vitenskapshelt.

Anonymkode: 45434...178

Skrevet

Hvis du kjøper dyr "sportsdrikk" så kan du bare ta vann og ha oppi litt salt og fruktsukker/juice i stedet, eller ta et par druer/søt frukt ved siden av. Det er hele elektrolytt "magien", salter og fruktsukker.

Hvis du drikker en liter vann før du legger deg når du har drukket alkohol så blir du ikke så dårlig.

Skrevet

I disse koronatider, som kommer til å vare evig så kan du, hvis du ikke vasser i penger, bruke alle former for alkohol på over 70% som rengjøring/håndsprit. For eksempel isopropanol som du får på jernvare kalt Blårens for 130? kroner literen. For rengjøring/desinfeksjon (ikke på huden) så kan du bruke rødsprit som er enda billigere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Yoghurt hjelper mot kløe og milde tilfeller av sopp fordi det inneholder levende bakteriekulturer, kan sikkert bruke kulturmelk/Biola som også inneholder dette. Men sjekk innholdsfortegnelsen slik at produktet faktisk inneholder det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 20.11):

Da bruker du de medisinene som du får hos legen. Ikke noe tante Olga kommer med.

Jesus maria kristus...hvor dum og patetisk kan noen bli??

Man får ikke medisiner for alt her i verden, og man kan ikke løpe til legen med alt mulig heller. Å dytte i seg medisiner fra apotek hele tiden mot alt som en skulle feile er heller ikke bra fordi medisiner inneholder en rekke stoffer som over tid er skadelig for mage, lever og nyrer.

Bruk hjernen du er blitt tildelt

Anonymkode: c51b8...4f7

Skrevet

hvis det eksisterer "hundre og ørten" forskjellige sånne kjerringråd angående samme tema, så fungerer sannsynligvis ingen av disse "rådene" i praksis. 

dersom noen få av disse rådene faktisk hadde fungert i praksis, så ville disse få rådene blitt husket og alle de andre tulle-rådene blitt forkastet temmelig kjapt.       

Anonymkode: 73093...dc1

Samme tema? Det er da massevis av ulike tema her? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...