Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dagens medisin har utviklet seg. Legene går ikke rundt i naturen og plukker planter for å gi til pasientene sine.

Anonymkode: 489fb...4e9

:kari:

Anonymkode: 400b9...027

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat kjerringråd, men zalo kan brukes til alt i hjemmet.  Vaske gulv, vinduer, bad, make-up utstyr, håndvask av klær.  Hadde klart meg fint med KUN det. 

Anonymkode: 60923...f7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du mark nytter det nok ikke å helle noe i badevannet, det behandler da ikke innvendig.  Gå til legen.  Herregud.  Lavendel for bugs?  Hva slags insekter?

Anonymkode: 60923...f7b

Hva er bugs?

Anonymkode: 489fb...4e9

AnonymBruker
Skrevet

På korianderurten man kjøper i butikk står det at du skal ta den ut av plasten for å oppbevare den lengst mulig. 

Det er bare tøys, da vælver den utover kjøkkenbenken fordi bladene er for tunge til at stilken klarer holde de oppe. Behold plasten på, da holder faktisk krydderurten mye lenger! 

(kanskje mer life hack enn kjerringråd men 🤣

Anonymkode: f44eb...695

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eplesidereddik mot vorter.

Anonymkode: fe986...619

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eplesidereddik mot vorter.

Anonymkode: fe986...619

Dreper eddik virus?   Jøss

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

På korianderurten man kjøper i butikk står det at du skal ta den ut av plasten for å oppbevare den lengst mulig. 

Det er bare tøys, da vælver den utover kjøkkenbenken fordi bladene er for tunge til at stilken klarer holde de oppe. Behold plasten på, da holder faktisk krydderurten mye lenger! 

(kanskje mer life hack enn kjerringråd men 🤣

Anonymkode: f44eb...695

Samme med dill😀

Anonymkode: 4e9c1...4cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt ut på sida kanskje, men husker i ungdommen når vi skulle på fest..så tok vi en zyrtec (allergimedisin)..å da kunne vi blande forskellig alkohol uten å bli dårlig. Det funka faktisk ganske bra😂😅👍🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lakrisrot mot lavt blodtrykk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Litt ut på sida kanskje, men husker i ungdommen når vi skulle på fest..så tok vi en zyrtec (allergimedisin)..å da kunne vi blande forskellig alkohol uten å bli dårlig. Det funka faktisk ganske bra😂😅👍🏼

Jeg tar allergimedisiner 6 mnd i året og dette funker ikke i det hele tatt, blir like dårlig av å blande mye forskjellig på sommeren som på vinteren. 

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Jeg tar allergimedisiner 6 mnd i året og dette funker ikke i det hele tatt, blir like dårlig av å blande mye forskjellig på sommeren som på vinteren. 

Ok

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Peonjenta said:

Dreper eddik virus?   Jøss

Det dreper vel ikke virus, men virker kanskje litt som salisylsyre. Det er jo et velkjent middel mot vorter. Salisylsyre mykgjør vorten og får overflatecellene som er infisert med hpv til å skrubbes av. Tipper eddik ikke er like effektivt som salisylsyre og maursyre, men det er jo syre. Om man ikke er hardt rammet kan det kanskje bidra til å få fortgang i kroppens bekjempelse av viruset. 

Anonymkode: cbca3...c53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pusset nettopp bunad sølvet med colgate tannkrem og tannbørste. Funket veldig bra 👌

Tannkrem tar ellers vekk dårlig lukt på hendene f.eks visst du har pillet reker eller annet som gir vond lukt.

Etter jeg har dusjet så tar jeg igjen litt colgate tannkrem på tå neglene. Fra å være litt gule så er neglene blitt mye finere 👌

Har sprayflaske på badet med eddik og vann. Sprayer på klærna (spesielt treningsklærne som lukter svette) før jeg setter på en vask.

kokosolje bruker jeg og mot tørr hud, også i ansiktet og i underlivet (syns det hjelper mot hemorider og 🤪).

Gurkemeie krydderte. Hjelper når jeg begynner å brygger på noe, syns også det booster humøret.

zalo er også nevnt. Jeg bruker bare zalo jeg og når jeg vasker huset. Trenger ikke ørten produkter. Det er kun klor og jiff vindusvask jeg har utenom.

Lager ansikts maske av niacin (vitamin b3 kapsel). Huden blir varm, og blodsirkulasjonen settes i gang og jeg føler meg veldig fresh når jeg da legger på makeup og går på fest. Hjelper også mot urenhud

Har også tatt høy vitamin B3 (niacin flush) og det har gjort susen. Kroppen blir varm, kribler og gir en god følelse

Mot halsbrann. Da kutter jeg ut melkeprodukter for en stund. Får jeg akutt halsbrann så drikker jeg ett glass med vann med natron oppi

Anonymkode: a1505...106

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gni inn hendene med sitron for å fjerne vond lukt , hvis du har pillet reker eller holdt på med sjømat.

• Liker 3
Gjest Syngemann
Skrevet

Varm dusj ved lett hodepine

Bad i badekaret om jeg er anspent

Litt Cola om jeg er småkvalm

AnonymBruker
Skrevet

Sitronbåter (spise) hjelper sykt mot kvalme!!

ingefær hjelper også som i te

Anonymkode: 0ba20...eef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (På 25.3.2021 den 23.53):

Eg har nokre "kjerringråd" som verkeleg fungerer, og som eg brukar daglig. Har du nokon du vil dele. Synst dette er interessant og blir veldig glad for å høyre om andre har ting som fungerer. 

Mine er: 

• kokosolje mot betennelse i tannkjøtet/stansing av begynnande karies. (Tar ei lita teskei kvar kveld, og vips så kjenner eg ingenting til periodentitten min). 
  • ingefær mot forkjølelse. (Drikk fersk ingefær, oppskåren i varmt vatn, kvar dag. Var tidlegare veldig plaga av luftveisproblem (hadde lungebetennelse 1-2 gonger i året), men no har eg ikkje vore forkjøla sidan eg byrja med dette. Er 3 år sidan. 

Anyone som vil dele? :)

Du kjenner ingenting til periodentitten når du tar kokosolje? Håper du skjønner at du mest sannsynlig har betennelse så den eneste måten å få bukt på den er å være nøye med tanntråd, tannpuss. Det hjelper ikke å kjenne på følelsen at du kjenner den ikke. Det blir som å lure seg selv der og da.

Anonymkode: fc222...bfe

AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (På 25.3.2021 den 23.53):

Eg har nokre "kjerringråd" som verkeleg fungerer, og som eg brukar daglig. Har du nokon du vil dele. Synst dette er interessant og blir veldig glad for å høyre om andre har ting som fungerer. 

Mine er: 

• kokosolje mot betennelse i tannkjøtet/stansing av begynnande karies. (Tar ei lita teskei kvar kveld, og vips så kjenner eg ingenting til periodentitten min). 
  • ingefær mot forkjølelse. (Drikk fersk ingefær, oppskåren i varmt vatn, kvar dag. Var tidlegare veldig plaga av luftveisproblem (hadde lungebetennelse 1-2 gonger i året), men no har eg ikkje vore forkjøla sidan eg byrja med dette. Er 3 år sidan. 

Anyone som vil dele? :)

Kokosolje gir også hvitere tenner. Vinn-vinn 

Anonymkode: 1433f...a57

Skrevet

Å unngå de.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 10.23):

Kanskje ikke et 'kjerringråd'i tradisjonell forstand, men ved svartbrente gryter kan man koke opp vann i gryta og la det småkoke med en oppvaskmiddeltablett en stund. En slik tablett skummer ikke, og etter en halvtimes tid med småkoking er alt det fastbrente løsnet. Må sies at jeg foreløpig bare har brukt det i en jerngryte med emaljebelegg.

Anonymkode: c0028...a08

Jeg bruker dette trikset i alle panner hvor det er fastbrent. Trenger egentlig ikke oppvaskmiddel. Bare kokende vann tar det meste. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...