Ichiko Skrevet 25. mars 2021 #61 Skrevet 25. mars 2021 9 hours ago, Thyra said: Har vi grunnlag for å si at IS-kvinnen har deltatt i slike ting? Hun gikk nok i løpestreng mellom kjøkken og soverom. Vi har grunnlag for å si at også kvinner i IS har begått helt forferdelige handlinger, i tillegg til å gå i løpestreng. Overlevende ofre har fortalt at kvinnene ikke var snauere enn mennene når det gjaldt grusomheter, spesielt mot andre kvinner og barn. 8
Pawn Hearts Skrevet 25. mars 2021 #62 Skrevet 25. mars 2021 14 minutter siden, Ichiko said: Vi har grunnlag for å si at også kvinner i IS har begått helt forferdelige handlinger, i tillegg til å gå i løpestreng. Overlevende ofre har fortalt at kvinnene ikke var snauere enn mennene når det gjaldt grusomheter, spesielt mot andre kvinner og barn. Men vi har ikke grunnlag for å si at denne kvinnen har begått grusomheter. Så vidt jeg har forstått tviler ikke engang aktoratet på hennes forklaring, så det er litt spesielt at flertallet her mener hun lyver. 4
Blueberrymuffin Skrevet 26. mars 2021 #63 Skrevet 26. mars 2021 Pawn Hearts skrev (20 timer siden): Men vi har ikke grunnlag for å si at denne kvinnen har begått grusomheter. Så vidt jeg har forstått tviler ikke engang aktoratet på hennes forklaring, så det er litt spesielt at flertallet her mener hun lyver. Da er du naiv. Uavhengig av hva IS kvinnen har bidratt med, så sier hennes valg om å tilslutte seg IS nok om hennes verdier og tankesett. IS kvinnen sine verdier og tankesett er bygget på terrorisme, og slike mennesker med disse verdiene burde vi ikke hjelpe eller inkludere tilbake i det norske samfunnet. Mennesker som har slike verdier er motstandere av demokratiet, og en fare for samfunnet. Hennes forklaringer er irrellevante slik jeg ser det. Fordi hennes reise ned til IS leiren, og tilslutning til den, sier nok om hvordan menneske denne IS kvinnen er. 5
Jadaomatte Skrevet 26. mars 2021 #64 Skrevet 26. mars 2021 Thyra skrev (På 25.3.2021 den 12.23): Ved å føde barn og lage mat? Ja. Det var det hun reiste ned for, det var jo avtalen de imellom. Ar hun skulle pleie soldatene, tilrettelegge for de, og føde nye soldater. 3
AnyonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #65 Skrevet 26. mars 2021 21 hours ago, Pawn Hearts said: Men vi har ikke grunnlag for å si at denne kvinnen har begått grusomheter. Så vidt jeg har forstått tviler ikke engang aktoratet på hennes forklaring, så det er litt spesielt at flertallet her mener hun lyver. Aktoratet gidder sikkert ikke krangle på forklaringen da det er helt umulig for de å bevise hva hun har gjort der nede. Hun bør likevel straffes hardt for å ha frivillig reist ned for å støtte en av de verste terrororganisasjonene i historien Tenk om det var en mann som hadde blitt hentet hjem istedenfor henne, hvor det var like vanskelig å vite hva han hadde gjort. Han hadde aldri sluppet ut av fengsel/forvaring 5
Gjest HarryDotter Skrevet 1. april 2021 #66 Skrevet 1. april 2021 Vera skrev (På 24.3.2021 den 13.54): Men hvordan vet vi at hun ikke er en av disse? Ja, hun sier hun angrer og tar avstand fra disse årene hun oppholdt seg der..men hva om hun bare er en brikke i et spill? Ingen sak å si at man angrer på noe - og ikke mene det. For min del skurrer det veldig å reise ned der kun for å bli husmor.. Hva om, hvis om, dersom.... Hun visste utmerket godt hva hun gikk til. IS propagandaen var sterkere og tydeligere enn noen produktreklame som noensinne har vært produsert! Hun joinet IS og ønsket å være en brikke, stor eller liten, i et djevelkorstog verden aldri før har sett maken til. Den lidelsen, skrekken, ondskapen, jævelskapen og terroren hun støttet ved å bli med der, kan på ingen tenkelig måte unnskyldes eller tilgis. Hun støtter/støttet IS sin jæveldraps orgie ideologi. At hun nå "angrer" er jo rimelig beleilig er det ikke? Ettersom IS raknet og hun forstod at hun satt i gjørma til haka! Jeg har sett usensurert hva IS gjorde mot barn, kvinner og menn som ikke underkastet seg deres terror regime. Og det er, hånden på hjertet, det værste jeg noensinne har bevitnet!!! Værre og mye mer brutalt enn nazistene, selv om omfanget og antall døde under IS ikke er like stort. Denne IS kvinnen kan brenne sakte på et bål. Barna derimot er uskyldige og bør beskyttes.
Gjest NoDiablo Skrevet 1. april 2021 #67 Skrevet 1. april 2021 Garderobemannfrue skrev (På 25.3.2021 den 7.43): Jeg kjenner at jeg blir ganske forbannet av at du sammenligner "tyskertøser" med IS-kvinner. Din rett det. Og hva skjer så når du blir forbannet? Caps Lock?
Gjest NoDiablo Skrevet 1. april 2021 #68 Skrevet 1. april 2021 HarryDotter skrev (11 minutter siden): Denne IS kvinnen kan brenne sakte på et bål Det er hat tilsvarende dette hun sannsynligvis skal sone for å ha støttet, hvis det kan være en trøst. Forskjellen er bare at vi har rett, og at IS-tapte krigen. Bevitnet usensurert? Det er stygge sider på nettet som viser sånne ting, ja, og som man burde holde seg unna.
Gjest HarryDotter Skrevet 1. april 2021 #69 Skrevet 1. april 2021 NoDiablo skrev (4 timer siden): Det er hat tilsvarende dette hun sannsynligvis skal sone for å ha støttet, hvis det kan være en trøst. Forskjellen er bare at vi har rett, og at IS-tapte krigen. Bevitnet usensurert? Det er stygge sider på nettet som viser sånne ting, ja, og som man burde holde seg unna. Nei. Enkelt og greit. Jeg hater jævelskap som torturerer og lemlester uskyldige og ønsker at disse djevlene skal dø for egen medisin. Det er ikke samme hat. Det er fortsatt noen naive sjeler blandt oss i 2021 som tror man kan møte djevelskap med et smil og tilgivelse. Newsflash: det fungerer ikke. Og derfor ble ikke kalifatet stoppet før det ble erklært en samlet krig mot dem. Ondskap må drepes og utryddes til det er ingenting igjen! Ikke strykes med hårene og dulles med.
Chiubi Skrevet 1. april 2021 #70 Skrevet 1. april 2021 Jeg har null sympati med kvinner som ler av halshugging 6
Momma Skrevet 1. april 2021 #71 Skrevet 1. april 2021 NoDiablo skrev (5 timer siden): Og hva skjer så når du blir forbannet? Caps Lock? Nei. 1
Vera Skrevet 1. april 2021 #72 Skrevet 1. april 2021 HarryDotter skrev (5 timer siden): Hva om, hvis om, dersom.... Hun visste utmerket godt hva hun gikk til. IS propagandaen var sterkere og tydeligere enn noen produktreklame som noensinne har vært produsert! Hun joinet IS og ønsket å være en brikke, stor eller liten, i et djevelkorstog verden aldri før har sett maken til. Den lidelsen, skrekken, ondskapen, jævelskapen og terroren hun støttet ved å bli med der, kan på ingen tenkelig måte unnskyldes eller tilgis. Hun støtter/støttet IS sin jæveldraps orgie ideologi. At hun nå "angrer" er jo rimelig beleilig er det ikke? Ettersom IS raknet og hun forstod at hun satt i gjørma til haka! Jeg har sett usensurert hva IS gjorde mot barn, kvinner og menn som ikke underkastet seg deres terror regime. Og det er, hånden på hjertet, det værste jeg noensinne har bevitnet!!! Værre og mye mer brutalt enn nazistene, selv om omfanget og antall døde under IS ikke er like stort. Denne IS kvinnen kan brenne sakte på et bål. Barna derimot er uskyldige og bør beskyttes. Du vet at jeg er enig med deg?
Gjest NoDiablo Skrevet 1. april 2021 #73 Skrevet 1. april 2021 HarryDotter skrev (5 timer siden): Nei. Enkelt og greit. Jeg hater jævelskap som torturerer og lemlester uskyldige og ønsker at disse djevlene skal dø for egen medisin. Det er ikke samme hat. Det er fortsatt noen naive sjeler blandt oss i 2021 som tror man kan møte djevelskap med et smil og tilgivelse. Newsflash: det fungerer ikke. Og derfor ble ikke kalifatet stoppet før det ble erklært en samlet krig mot dem. Ondskap må drepes og utryddes til det er ingenting igjen! Ikke strykes med hårene og dulles med. Har ikke spes sympati for hun jeg heller. Hun fortjener fengselstraff, ikke minst for å vise samfunnet hvordan vi tar på sånne ting. Men å brennes på bålet? Næh. Funker ikke bedre det. Denne ene kvinnen tviler jeg på vil blusse opp IS her på hjemmebane uansett.
Stina234 Skrevet 1. april 2021 #74 Skrevet 1. april 2021 (endret) Thyra skrev (På 24.3.2021 den 13.35): Er det bare meg som føler sympati med den såkalte IS-kvinnen? FrP gikk ut av regjering fordi hun og barna ble hentet hjem, hun risikerer lang straff og "alle" hater henne. Ja, hun reiste frivillig, og hun sympatiserte med ekstrem islam. Men det virker som om hun raskt angrer dypt og at hun virkelig har fått lide for sine feiltrinn. Jeg tror ikke hun visste hva hun bega seg ut på. Og når hun først var der var det umulig å komme seg hjem. Hun levde i Helvete i mange år. Sammen med sine uskyldige barn. Hun bør kanskje straffes for å ha reist dit, men ikke for de årene hun var der mot sin vilje. Ikke for å ha giftet seg på nytt som enke når hun ikke så noen annen utvei for å klare seg. Jeg tror ingen av oss kan sette oss inn i hvordan det var å være kvinne i Kalifatet. At hun skal hates og straffes like sterkt som fremmedkrigerne som drepte og torturerte, er ikke riktig. Det virker som om mange mener at det å reise til Syria, være husmor og føde barn, bli undertrykt og mishandlet er en større forbrytelse enn voldtekt, drap mm Om hun virkelig har tatt avstand, er det heller ingen grunn til at hun ikke skal kunne beholde omsorgen for barna sine. Hun er ihvertfall ikke verre enn mange islamister som bor i Norge. De blir ikke straffet for sine sympatier. Hvor naiv kan man være? Hva om IS ikke ble nedkjempet, hva om de greide å ta full kontroll over Midtøsten. Da ville denne kvinnen neppe komme slukøret tilbake til Norge. Da ville hun fortsatt være medlem av et av den mest grusomme organisasjonen vi noen gang har sett. Hun ville være del av en organisasjon som driver med blodig nedslakting av mennesker som har et annet syn en IS. Endret 1. april 2021 av Stina234 8
Thyra Skrevet 1. april 2021 #75 Skrevet 1. april 2021 Stina234 skrev (4 timer siden): Hvor naiv kan man være? Hva om Islam ikke ble nedkjempet, hva om de greide å ta full kontroll over Midtøsten. Da ville denne kvinnen neppe komme slukøret tilbake til Norge. Da ville hun fortsatt være medlem av et av den mest grusomme organisasjonen vi noen gang har sett. Hun ville være del av en organisasjon som driver med blodig nedslakting av mennesker som har et annet syn en IS. Ble islam nedkjempet??? Det var vel IS som ble nedkjempet... Om IS ikke hadde blitt nedkjempet er det ikke sikkert at hun hadde vært tilbake i Norge, nei. Men hun hadde nok fortsatt ønsket seg tilbake til Norge. Det var nok ikke slik at hun hadde det bra i Syria helt til IS falt. 1
Thyra Skrevet 1. april 2021 #76 Skrevet 1. april 2021 Seshat skrev (På 24.3.2021 den 14.55): Hun kunne vel ha valgt å dra hjem sammen med sin far når han dro ned dit ens ærend for dette, men ble hun med? Nei, hun valgte å bli der. Så nei, det er ikke synd på henne. Nei, hun kunne ikke valgt å bli med sin far. Hun kunne ikke reise uten ektemannens tillatelse. 1
Thyra Skrevet 1. april 2021 #77 Skrevet 1. april 2021 Drizzt skrev (På 24.3.2021 den 15.33): Dette er også min mening. Synes ikke synd på henne, men på barna hennes. Sympatiene mine går til ofrene av IS som hun var en del av. Forsvareren hennes er ikke troverdig i sine forsøk på å fremstille henne som offer. Hun var ikke offer da hun dro, hun var ikke offer da hun rekrutterte andre kvinner fra Norge å dra og hun var ikke offer da hun gjorde det hun gjorde mens hun var det. At hun innser og er lei seg for at hun valgte siden som tapte er klart. Men det fritar henne ikke for ansvar. Hun var nok lei seg for valget sitt lenge før IS tapte. 1
Stina234 Skrevet 1. april 2021 #78 Skrevet 1. april 2021 Thyra skrev (1 time siden): Ble islam nedkjempet??? Det var vel IS som ble nedkjempet... Om IS ikke hadde blitt nedkjempet er det ikke sikkert at hun hadde vært tilbake i Norge, nei. Men hun hadde nok fortsatt ønsket seg tilbake til Norge. Det var nok ikke slik at hun hadde det bra i Syria helt til IS falt. Ja du har rett, trykkfeil fra min side. Vil rette på det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå