Gå til innhold

Strikkehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å forstå «strikke til hæl»? Skjønner ikke helt det her med å strikke frem og tilbake over de 10 første og siste maskene? Skal det bli dobbelt lag? Hvordan gjøres det her isåfall ettersom det står at tråden skal klippes og sånt?05FB2610-EE0B-47A0-8334-878EFA07EF43.thumb.png.10d3f2c2191a73299af89e5443628558.png

Anonymkode: 1b3e9...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker aldri å klippe tråden. Når maskene er jevnt fordelt over de 4 pinnene, bruker jeg å strikke frem og tilbake rett og vrang annenhver pinne over to av pinnene i ca 4 cm (eller hva som står i oppskriften). Før fellinga til hæl starter. Syns oppskrifta din var unødig kronglete.

Anonymkode: 2d067...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så man skal snu etter 10 masker på første pinne, strikke tilbake, strikke 10 på sider som egt er siste pinne og så snu igjen ?

Anonymkode: 1b3e9...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ok, så man skal snu etter 10 masker på første pinne, strikke tilbake, strikke 10 på sider som egt er siste pinne og så snu igjen ?

Anonymkode: 1b3e9...6f3

Sett maskene på to pinner sammen på 1 pinne og strikk frem og tilbake. Om du strikker den største størrelsen blir det altså 20 masker på pinnen. Oppskrifta er virkelig håpløs, skjønner godt at du lurer, dersom du ikke har strikket sokker før.

Anonymkode: 2d067...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sett maskene på to pinner sammen på 1 pinne og strikk frem og tilbake. Om du strikker den største størrelsen blir det altså 20 masker på pinnen. Oppskrifta er virkelig håpløs, skjønner godt at du lurer, dersom du ikke har strikket sokker før.

Anonymkode: 2d067...92d

Tusen takk for hjelp! Er min første gang ja, kanskje ikke letteste men passa til garnet jeg hadde, og synes det er vanskelig å finne andre passende oppskrifter som er litt fine😅

Anonymkode: 1b3e9...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...