Gå til innhold

Plutselig veldig kort lutealfase

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da skal vi starte prøvingen på nr 2, og jeg har sluttet med cerazette og har nå mens nr. 2. Vi hopper fortsatt av i svingen, tenkte å starte prøving skikkelig rundt mai. Jeg tok EL-tester denne syklus for å se ståa, og om det var noen endringer fra sist. Sist hadde jeg konsekvent 26 dagers syklus, og 12 dagers lutealfase. Men nå fikk jeg plutselig 9 dagers lutealfase, og det er jo både under normalen og under der det kan bli mer utfordrende å bli gravid. 

Hva tror dere, er det sannsynlig at det mest er fordi syklusen ikke har stabilisert seg etter p-pilleslutt enda? Det er ca. 14 mnd siden fødselen og jeg ammer noe fortsatt, mulig det også påvirker? 

Og har noen innspill på om jeg regner riktig, jeg er litt usikker på når El egentlig regnes fra. Jeg fikk positiv el-test på cd 17 i en 26 dagers syklus, negativ el-test cd 18. Blir lutealfasen da dag 18-26 når mensen er dag "27", som er dag 1 i neste syklus? Eller?

Beklager litt rotete innlegg her, ble litt småstressa nå😝

Anonymkode: 5b808...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og har noen innspill på om jeg regner riktig, jeg er litt usikker på når El egentlig regnes fra. Jeg fikk positiv el-test på cd 17 i en 26 dagers syklus, negativ el-test cd 18. Blir lutealfasen da dag 18-26 når mensen er dag "27", som er dag 1 i neste syklus? Eller?

Lutealfasen er da høyst sannsynlig 19-26, 😉 EL skjer ikke den dagen testen er positiv, men 12-48 timer etter den siste positive testen. Ofte den dagen testen er negativ igjen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Niny skrev (8 timer siden):

Lutealfasen er da høyst sannsynlig 19-26, 😉 EL skjer ikke den dagen testen er positiv, men 12-48 timer etter den siste positive testen. Ofte den dagen testen er negativ igjen 

Ja, var det jeg lurte litt på😅

Anonymkode: 5b808...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...