Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 #1 Del Skrevet 23. mars 2021 Etter 8 uker siden forrige mens har jeg nå fått provera for å få mensen slik jeg kan starte på clomifen. Legen min er veldig vanskelig å få tak i og jeg har prøvd å få kontakt i flere uker for å få provera. Jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre dersom mensen kommer etter dag 1 eller 2 eller 3 av provera, da jeg vanligvis har en regulær syklus på 5 uker og jeg kan kjenne litt symptomer på at mensen er på vei. Slutter jeg da på provera med eg gang mensen kommer og begynner på clomifen? jeg lurer også på en ting siden jeg normalt ikke har blødning på mer enn 4 dager, og jeg skal ta clomifen fra dag 2 til dag 6, dersom blødning stopper på dag 4 fortsetter jeg da og ta clomifen i de resterende 3 dagene? jeg håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Del Skrevet 23. mars 2021 Kvinne2793 skrev (1 time siden): Etter 8 uker siden forrige mens har jeg nå fått provera for å få mensen slik jeg kan starte på clomifen. Legen min er veldig vanskelig å få tak i og jeg har prøvd å få kontakt i flere uker for å få provera. Jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre dersom mensen kommer etter dag 1 eller 2 eller 3 av provera, da jeg vanligvis har en regulær syklus på 5 uker og jeg kan kjenne litt symptomer på at mensen er på vei. Slutter jeg da på provera med eg gang mensen kommer og begynner på clomifen? jeg lurer også på en ting siden jeg normalt ikke har blødning på mer enn 4 dager, og jeg skal ta clomifen fra dag 2 til dag 6, dersom blødning stopper på dag 4 fortsetter jeg da og ta clomifen i de resterende 3 dagene? jeg håper noen kan hjelpe Hei:) Jeg har bare mensen i 3 dager. Tar klomifen fra dag 2 til 6 uansett:) Anonymkode: 1e1c2...d7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei:) Jeg har bare mensen i 3 dager. Tar klomifen fra dag 2 til 6 uansett:) Anonymkode: 1e1c2...d7c Takk for svar! Vet du hvordan jeg gjør det med provera? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Del Skrevet 23. mars 2021 Kvinne2793 skrev (10 minutter siden): Takk for svar! Vet du hvordan jeg gjør det med provera? Ja, jeg blør ikke lenger på provera. Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Del Skrevet 23. mars 2021 Ah jam sånn ja. Jeg har gått på provera og slutter når jeg fått mensen og så brukt clomifen Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg blør ikke lenger på provera. Anonymkode: 1e1c2...d7c Okei så hvis jeg tar provera og blør på dag 2 eller 3 skal jeg slutte på provera og begynne rett på clomifen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ah jam sånn ja. Jeg har gått på provera og slutter når jeg fått mensen og så brukt clomifen Anonymkode: 1e1c2...d7c Okei tusen takk. Kan jeg spørre hvilke doser du har brukt og hvor lenge du har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Del Skrevet 23. mars 2021 Kvinne2793 skrev (1 time siden): Okei tusen takk. Kan jeg spørre hvilke doser du har brukt og hvor lenge du har prøvd? Hei igjen Jeg skulle gå på 10mg provera i 10 dager eller til mensen kom og deretter 1 clomifen men det ble byttet til 2. Het pergotime da jeg gikk på det. Gikk 2 sykluser på pergo:) Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 23. mars 2021 Ok jeg fikk 10mg provera å ta 2 ganger daglig i 7 dager og skal gå på clomifen 50mg i 3 måneder. Ble du gravid etter 2 måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei igjen Jeg skulle gå på 10mg provera i 10 dager eller til mensen kom og deretter 1 clomifen men det ble byttet til 2. Het pergotime da jeg gikk på det. Gikk 2 sykluser på pergo:) Anonymkode: 1e1c2...d7c Ok jeg fikk 10mg provera å ta 2 ganger daglig i 7 dager og skal gå på clomifen 50mg i 3 måneder. Ble du gravid etter 2 måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Del Skrevet 23. mars 2021 Kvinne2793 skrev (2 minutter siden): Ok jeg fikk 10mg provera å ta 2 ganger daglig i 7 dager og skal gå på clomifen 50mg i 3 måneder. Ble du gravid etter 2 måneder? Ja, ble gravid syklus nr2 med clomifen. Trengte ikke provera ettee første syklus da. Fikk det i pp15 Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ble gravid syklus nr2 med clomifen. Trengte ikke provera ettee første syklus da. Fikk det i pp15 Anonymkode: 1e1c2...d7c Så heldig! Håper det skjer så fort for meg også! Jeg har spurt om å kunne begynne på 100ml etter 1 måned dersom jeg ikke får eggløsning men sier jeg må vente til etter 3 måneder på 50mg. tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 23. mars 2021 #13 Del Skrevet 23. mars 2021 Kupper tråden litt, går på clomid også lurte jeg på om dere må ha pausemnd? Jeg får bare bruke clomid annen hver mnd 😫 er på første mnd. Nå men har ikke trua 😕 Kjipt å gå en hel mnd å vente på å få prøvw igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 24. mars 2021 frk.bie skrev (8 timer siden): Kupper tråden litt, går på clomid også lurte jeg på om dere må ha pausemnd? Jeg får bare bruke clomid annen hver mnd 😫 er på første mnd. Nå men har ikke trua 😕 Kjipt å gå en hel mnd å vente på å få prøvw igjen. Jeg må ikke ha pausemåned, jeg har fått beskjed om å gå på 50mg clomifen i 3mnd og så ha en ny legetime for å se om jeg må øke etter det.. er litt bekymret selv for at jeg må gå på 50mg i 3 mnd og ikke får øke.. hvilken dose har du fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Del Skrevet 24. mars 2021 frk.bie skrev (11 timer siden): Kupper tråden litt, går på clomid også lurte jeg på om dere må ha pausemnd? Jeg får bare bruke clomid annen hver mnd 😫 er på første mnd. Nå men har ikke trua 😕 Kjipt å gå en hel mnd å vente på å få prøvw igjen. Jeg måtte ha pausemnd om jeg gikk tre sammenhengende sykluser på pergo. Men slapp heldigvis det da:) Anonymkode: 1e1c2...d7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Del Skrevet 24. mars 2021 Kvinne2793 skrev (3 timer siden): Jeg må ikke ha pausemåned, jeg har fått beskjed om å gå på 50mg clomifen i 3mnd og så ha en ny legetime for å se om jeg må øke etter det.. er litt bekymret selv for at jeg må gå på 50mg i 3 mnd og ikke får øke.. hvilken dose har du fått? Jeg har 50mg som skal taes daglig fom syklusdag 5-9. annen hver mnd..😣 Har vanligvis eggløsning på syklusdag 14, men denne mnd har jeg bare fått høy fertilitet på clearblue digital 😛 skjønner ikke så mye av dette 🙈 Anonymkode: 43bc5...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 50mg som skal taes daglig fom syklusdag 5-9. annen hver mnd..😣 Har vanligvis eggløsning på syklusdag 14, men denne mnd har jeg bare fått høy fertilitet på clearblue digital 😛 skjønner ikke så mye av dette 🙈 Anonymkode: 43bc5...f39 Syns det er så forskjellig hva slags dose man får. Jeg har alltid den EL og både clomifen og pergotime har jeg fått tidlig i syklus. Mens en venninne får dag 5-9. Jo senere du tar det jo senere blir vel el? Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Del Skrevet 24. mars 2021 Sen* Anonymkode: 1e1c2...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne2793 Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har 50mg som skal taes daglig fom syklusdag 5-9. annen hver mnd..😣 Har vanligvis eggløsning på syklusdag 14, men denne mnd har jeg bare fått høy fertilitet på clearblue digital 😛 skjønner ikke så mye av dette 🙈 Anonymkode: 43bc5...f39 Blir man i det hele tatt gravid på 50mg? Alt jeg har lest så har folk må535 øke dosen til minst 100mg.. jeg er så bekymret da jeg har allerede ventet så lenge. Er på dag 2 på provera nå og kjenner ingen symptomer eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 24. mars 2021 #20 Del Skrevet 24. mars 2021 Kvinne2793 skrev (4 timer siden): Blir man i det hele tatt gravid på 50mg? Alt jeg har lest så har folk må535 øke dosen til minst 100mg.. jeg er så bekymret da jeg har allerede ventet så lenge. Er på dag 2 på provera nå og kjenner ingen symptomer eller noe.. Ja har ei venninne som ble gravid på 50mg. Hun hadde ikke el i det hele tatt.. Det står i skrivet mitt fra lege at EL skjer mellom dag 12-16 og det er da vi må ha samleie. Nå har vi hatt det hver eneste dag, mens i dag er samboer på døgnvakt 🙈 Dette gjør meg så stresset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå