LastSummer Skrevet 23. mars 2021 #21 Del Skrevet 23. mars 2021 SinfulBby skrev (1 time siden): TYPISK clickbait.. villedende overskrift!! Han «fikk» den men har vel sikkert ikke «tatt» den iogmed at den er litt scetchy... tydelig en sak de kunne formulert helt annerledes Han skal ta den i løpet av uka. Det er en gave fra Polen. Hans profesjonelle rolle har da ingenting med FHI å gjøre. Tipper han har rådført seg med søsteren uansett. Han er eldre, og tåler sannsynligvis vaksinen godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars 2021 #22 Del Skrevet 23. mars 2021 1 hour ago, Pterinochilus said: Fire personer i en aldersgruppe som har veldig liten risiko for alvorlig forløp av selve sykdommen har dødd som en følge av vaksinen de siste to ukene. Det er ekstremt alvorlig. Håper de kommer igang med vaksineringen snart, for hver vaksinemotstander som sier "nei" rykker jeg en plass fremover i køen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 23. mars 2021 #23 Del Skrevet 23. mars 2021 Tutte skrev (5 timer siden): https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.tv2.no/a/13903977/&ved=2ahUKEwjfiqLllcbvAhUppIsKHUbDA4MQFjAFegQICxAC&usg=AOvVaw2ntsRrnqW09US9_I3TS-RL Betyr dette at FHI egentlig ser på vaksinen som trygg? Camilla Stoltenberg er jo søsteren hans. Rart at han velger å ta i mot denne nå. Tja et det så veldig rart. Hvor mange rapporterte blodpropptilfeller er det i verden som settes i sammenheng med vaksinen? Hvor mange vaksiner er satt? har selv tatt Astrazeneca dose 1 og håper på dose 2 snart 👌🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 23. mars 2021 #24 Del Skrevet 23. mars 2021 LastSummer skrev (1 time siden): Han skal ta den i løpet av uka. Det er en gave fra Polen. Hans profesjonelle rolle har da ingenting med FHI å gjøre. Tipper han har rådført seg med søsteren uansett. Han er eldre, og tåler sannsynligvis vaksinen godt. En gave fra Polen😂😂😂sammen med en flaske vodka da eller, bra gavepakke det😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 23. mars 2021 #25 Del Skrevet 23. mars 2021 Tiuren skrev (51 minutter siden): Håper de kommer igang med vaksineringen snart, for hver vaksinemotstander som sier "nei" rykker jeg en plass fremover i køen Fin stråmann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. mars 2021 #26 Del Skrevet 23. mars 2021 Bente1234 skrev (2 timer siden): Men who har jo undersøkt den og godkjent den. At de suser her i Norge er ikke noe nytt. Det går fremover i Europa vet du. Jens er nok ikke redd for å ta den og viktig at viktige personer går foran med godt eksempel. Ikke sikkert de har så mye valg heller. Får ikke vi heller det. Du kan bli tilbudt Astrasenica vaksinen og takker du nei blir du uten vaksine. Det er egentlig rett og rimelig hvis en skal få noe fortgang i dette. Nå vil ikke de fleste under 50 ha vaksine for å beskytte seg selv, men i solidaritet, så om mange takker nei er det er større problem for samfunnet enn for enkeltpersonen 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. mars 2021 #27 Del Skrevet 23. mars 2021 velociraptor skrev (2 minutter siden): Nå vil ikke de fleste under 50 ha vaksine for å beskytte seg selv, men i solidaritet, så om mange takker nei er det er større problem for samfunnet enn for enkeltpersonen 🤷🏼♀️ Ja, og har hørt om flere yngre som ikke gidder å ta vaksinen fordi det umiddelbart ikke påvirker dem personlig ift at de fortsatt må i karantene og følger smittereglene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. mars 2021 #28 Del Skrevet 23. mars 2021 rosemarin skrev (9 minutter siden): Ja, og har hørt om flere yngre som ikke gidder å ta vaksinen fordi det umiddelbart ikke påvirker dem personlig ift at de fortsatt må i karantene og følger smittereglene osv. Må de fortsatt i karantene etter vaksinering? Etter gjennomgått sykdom har man karantene-fritak i 6 måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. mars 2021 #29 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) velociraptor skrev (3 minutter siden): Må de fortsatt i karantene etter vaksinering? Etter gjennomgått sykdom har man karantene-fritak i 6 måneder... Man kan jo fortsatt smitte andre selv om man er vaksinert, så tror man må det frem til mange nok er vaksinert? Det som var poenget mitt hvertfall, at det forsinker jo bare den prosessen om folk sier nei til vaksine fordi det ikke gjør at man slipper unna smittevernreglene umiddelbart. Og det var jo også en sak nylig om at det for vaksinerte helsepersonell i kritisk stilling kunne søke om karantenefritak i spesielle situasjoner, noe som tyder på at man i utg punktet må ha karantene. Men ble usikker nå du sa det, visste ikke man hadde karantenefritak etter sykdom? Endret 23. mars 2021 av rosemarin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars 2021 #30 Del Skrevet 23. mars 2021 25 minutter siden, Pterinochilus said: Fin stråmann. ? Det er en mening, ikke noen halmgubbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. mars 2021 #31 Del Skrevet 23. mars 2021 rosemarin skrev (43 minutter siden): Man kan jo fortsatt smitte andre selv om man er vaksinert, så tror man må det frem til mange nok er vaksinert? Det som var poenget mitt hvertfall, at det forsinker jo bare den prosessen om folk sier nei til vaksine fordi det ikke gjør at man slipper unna smittevernreglene umiddelbart. Og det var jo også en sak nylig om at det for vaksinerte helsepersonell i kritisk stilling kunne søke om karantenefritak i spesielle situasjoner, noe som tyder på at man i utg punktet må ha karantene. Men ble usikker nå du sa det, visste ikke man hadde karantenefritak etter sykdom? Smittesporerene presiserte flere ganger her at de i husstanden som har vært smittet og blitt friskmeldte ikke skal testes og ikke skal i karantene selv om de er nærkontakter, i 6 måneder fra friskmeldingsdatoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 23. mars 2021 #32 Del Skrevet 23. mars 2021 velociraptor skrev (1 time siden): Nå vil ikke de fleste under 50 ha vaksine for å beskytte seg selv, men i solidaritet, så om mange takker nei er det er større problem for samfunnet enn for enkeltpersonen 🤷🏼♀️ rosemarin skrev (1 time siden): Ja, og har hørt om flere yngre som ikke gidder å ta vaksinen fordi det umiddelbart ikke påvirker dem personlig ift at de fortsatt må i karantene og følger smittereglene osv. Mitt "samfunn" er først og fremst familien min. Jeg er mamma. I min vurdering setter jeg barna mine foran både meg selv og storsamfunnet. I motsatt fall er jeg uansvarlig overfor de som elsker og trenger meg mest. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) sicario skrev (2 timer siden): Tja et det så veldig rart. Hvor mange rapporterte blodpropptilfeller er det i verden som settes i sammenheng med vaksinen? Hvor mange vaksiner er satt? har selv tatt Astrazeneca dose 1 og håper på dose 2 snart 👌🏼 Det er ikke det at det er mange som har fått de blodpropptilfellene som er problemet, det er sammensetningen av det alvorlige sykdomsbildet og at det er vanskelig med behandling. Til å være en så alvorlig og uvanlig bivirkning, så er 6 tilfeller blant 130 000 som har fått vaksinen i Norge mange. Og i tillegg unge og friske mennesker fra før. Tror nok at hvis de finner ut hvorfor enkelte har fått denne immunreaksjonen og at det i så fall er noe som kunne testes på forhånd så ville det sikkert gjort det tryggere for mange. Har selv tatt dose nr 1 av Astrazeneca og kommer kanskje til å ta dose nr 2 hvis den fortsetter. Kommer helt an på hva de kommer med av informasjon. Håper jo at den blir ansett som trygg etter veldig nøye undersøkelser og derfor fortsetter, det hadde vært det letteste med tanke på dose 2. Endret 23. mars 2021 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. mars 2021 #34 Del Skrevet 23. mars 2021 velociraptor skrev (1 time siden): Smittesporerene presiserte flere ganger her at de i husstanden som har vært smittet og blitt friskmeldte ikke skal testes og ikke skal i karantene selv om de er nærkontakter, i 6 måneder fra friskmeldingsdatoen. Ok, men da er det noe annet når man har fått vaksine da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. mars 2021 #35 Del Skrevet 23. mars 2021 Blålin skrev (1 time siden): Mitt "samfunn" er først og fremst familien min. Jeg er mamma. I min vurdering setter jeg barna mine foran både meg selv og storsamfunnet. I motsatt fall er jeg uansvarlig overfor de som elsker og trenger meg mest. SåklArt, men de fleste ønsker vel at samfunnet på generell basis skal bli «normalt» igjen uten alle restriksjonene. Og da må mange nok være vaksinert. Det var poenget. at de som ikke gidder ta vaksinen fordi de ikke umiddelbart da kan leve normalt egentlig bare er med på å forsinke prosessen med å få samfunnet tilbake til normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 23. mars 2021 #36 Del Skrevet 23. mars 2021 rosemarin skrev (2 minutter siden): SåklArt, men de fleste ønsker vel at samfunnet på generell basis skal bli «normalt» igjen uten alle restriksjonene. Og da må mange nok være vaksinert. Det var poenget. at de som ikke gidder ta vaksinen fordi de ikke umiddelbart da kan leve normalt egentlig bare er med på å forsinke prosessen med å få samfunnet tilbake til normalen. Det jeg mente er at jeg nekter å la meg indirekte presse til å ta vaksinen hvis jeg vurderer den utrygg for meg. Da velger jeg heller å leve for barna en å "dø for storsamfunnet" (satt veldig på spissen for å få frem poenget mitt). Si det skulle komme frem mer og mer langtidsbivirkninger, skader og død etter vaksinasjon. Da er mitt første ansvar å velge det som gir meg best sjanse til å holde meg frisk. For familien min. Jeg synes en slik tankegang er helt i tråd med naturen og ikke det minste egoistisk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. mars 2021 #37 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Blålin skrev (14 minutter siden): Det jeg mente er at jeg nekter å la meg indirekte presse til å ta vaksinen hvis jeg vurderer den utrygg for meg. Da velger jeg heller å leve for barna en å "dø for storsamfunnet" (satt veldig på spissen for å få frem poenget mitt). Si det skulle komme frem mer og mer langtidsbivirkninger, skader og død etter vaksinasjon. Da er mitt første ansvar å velge det som gir meg best sjanse til å holde meg frisk. For familien min. Jeg synes en slik tankegang er helt i tråd med naturen og ikke det minste egoistisk. Ja så klart. Men saken her var jo at folk ikke «gidder» fordi det ikke har en umiddelbar gevinst for dem selv i form av å slippe karantene og restriksjoner etc. da har man ikke skjønt poenget med vaksinasjon sånn generelt. Endret 23. mars 2021 av rosemarin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars 2021 #38 Del Skrevet 23. mars 2021 1 hour ago, rosemarin said: Ja så klart. Men saken her var jo at folk ikke «gidder» fordi det ikke har en umiddelbar gevinst for dem selv i form av å slippe karantene og restriksjoner etc. da har man ikke skjønt poenget med vaksinasjon sånn generelt. Er det muligens derfor man nå innfører enda strengere regler, gir litt motivasjon til å la seg vaksinere....? 😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 24. mars 2021 #39 Del Skrevet 24. mars 2021 Tiuren skrev (9 timer siden): Er det muligens derfor man nå innfører enda strengere regler, gir litt motivasjon til å la seg vaksinere....? 😕 Tenker jo at det er et ledd i å stoppe smitten så mye som mulig frem til flest mulig er vaksinert. Men kanskje de må kommunisere tidligere poenget med at mange må vaksinere seg da, utover egen vinning? I dont know, men føler det er mye folk ikke forstår både med tanke på tiltak og smittevern og vaksinering og alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 24. mars 2021 #40 Del Skrevet 24. mars 2021 Ryddet for personangrep og avsporinger. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg