*nora* Skrevet 2. oktober 2002 #21 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg er veldig enig med deg, Gjest, selv om jeg ikke har tenkt så langt som på det barnet kan få i seg av det du nevner. Men når du nevner det, blr jeg bare mer sikker på at jeg aldri kunne ha latt noen andre amme barna mine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 2. oktober 2002 #22 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg ville nok også vegret meg for det å amme andres barn. Det føles nok bare naturlig når det er ditt eget. Selv nektet barnet fullstendig å ta flaske, så jeg holdt meg hjemme hele første året. Prøvde oss ut på middag en kveld, men det varte ikke lenge før vi måtte hive oss i taxien hjem. Han var til mine foreldre og hadde muligheten vært der for at han kunne blitt ammet, hadde nok det vært greit. Men jeg hadde garantert vært på vei hjem allikevel. Hadde alternativet vært mellom en skrikende, illsint unge eller et mett, fornøyd barn hadde valget vært lett. HVIS det da ikke finnes andre måter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. oktober 2002 #23 Del Skrevet 5. oktober 2002 Da søsteren min var baby, ammet tanten vår henne engang da mamma var i byen. Mamma visste ikke om det da, men når hun kom hjem og fikk det fortalt av sin søster var det den mest naturlige ting i verden. Jeg hadde ikke hatt noe i mot om noen av søstrene mine hadde ammet datteren min når hun var baby. Det er bedre med en mett og fornøyd unge enn en sulten og sint en. Ser også klart at det er forskjeller på hvem som ammer. På den andre siden ville jeg ikke latt datteren min være hos noen jeg ikke stolte på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #24 Del Skrevet 7. oktober 2002 Vi er to venniner som ofte passer hverandres barn. Vi ammer begge, og vi gjør det faktisk slik at begge barna får dele på det som er når en av oss passer. Når så den andre er tilbake med god beholdning, så fordeler også hun melken på begge ungene. Vi har aldri tenkt på at dette skulle på noen måte vere galt. Vi er selvsagt friske begge to, ikke røykere og rører ikke alkohol i ammeperioden. Hva er det egentlig som er galt med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 7. oktober 2002 #25 Del Skrevet 7. oktober 2002 Siste gjest; ingenting galt med det dere gjør, så lenge dere synes det er okay! Men jeg kunne ikke tenkt meg å gjort det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 12. oktober 2002 #26 Del Skrevet 12. oktober 2002 hvis barnevakten hadde ammet barnet mitt hadde jeg kanskje sytes dette var rart, men raseri hadde det nok ikke ført til. angående og amme et annet sitt barn av en eller annen grunn det hadde jeg ikke hatt problem med. sønnen min var 3mnd for tidlig født, men jeg klarte og pumpe nok melk til han mens han levde, men det var de ikke alle mødrene som gjorde. disse barna fikk melk som andre mødre hadde pumpet, de fikk jo fra flaske, men det er jo melk fra andre, det blir ikke helt det samme, men jeg forstår ikke problemet, med mindre noen ammer barnet ditt uten at de har spurt. morsmelken er kjempe viktig, og det er jo kjempekos med amming, men viss mor av en grunn ikke kan selv, hvorfor ikke hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå