Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner ikke hvordan dere kan si at det er så urettferdig! Hadde ikke kv vunnet de 2 konkurransene i siste uka hadde de ikke vunnet  hytta heller.. om de var så flinke som de andre skal ha det til er det rart de vant med så liten margin. Aj vant jo alle de store rommene. Blir flau av oppførselen her 

Anonymkode: e72ad...c81

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk! Og selvsagt skal jeg det. En så utrolig urettferdig vinner har jeg aldri sett.

Anonymkode: a38b3...d5e

Men de kommer ikke til å kjøpe hytta for da må de leve med K og V i lang,lang tid fremover. Hør hvordan Anna uttaler seg i media da, klart ikke de er venner den dag i dag!

Anonymkode: b96ed...80c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle de ha diska K og V på bakgrunn av at han har snekra litt før så burde de vel gjort det med A og J også da hun har snekret en del med faren sin.  Er da ikke unaturlig at en som nærmer seg 50 kan ta i en hammer samt han er bokbinder så jeg kan tenke meg han er ganske nøyaktig av seg. 
Jeg har full forståelse for skuffelse, men synes det er smålig å ikke unne dem hytta eller seieren - de har da virkelig stått på. At A og C ikke har tatt i en hammer før de meldte seg på må de stå for selv.

Det nytter ikke å syte i media når det i såfall er TV2 som bør ta støyten. Synes det er trist at de andre deltakerne går slikt ut i media som de gjør - kan neppe være en god følelse for K og V som gjorde en god jobb.

Og for de som sier at gipsvegger ikke hører til en hytte.....vel de nyeste hyttene bygges som regel med gipsvegger så frem det ikke er en typisk laftet fjellhytte. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det vil aldri bli rettferdig og alle de andre er helt klare på  at Kurt kan mye mer enn det han oppga. Neste gang trenger bare noen å melde på superflink far, onkel, bror eller hva som helst og seieren er i boks. 

Anonymkode: a38b3...d5e

Tull og vas. Hvordan gikk det for Kornelius og Mikkel ifjor? De var helt overlegne ALLE i forrige sesong på snekring. Noen ganger ble det nesten komisk. Når parene skulle bygge pergola laget Kornelius og Mikkel en som var helt perfekt og fem ganger så stor som de andre. I baderomsuke hadde de null problem med å komme i gang og imponerte de Lars ved å legge fliser i taket. Det samtidig som de andre deltakerene hade kjempeproblemer med å få det til å bli ferdig i tide. De nektet å velge snekkerhjelp av prinsipp da de mente at de ikke ville ha en hytte som de ikke hadde laget selv. Vant de Selv om de var så overlegne de andre? Nei. De gjorde ikke det. 

Anna viste tidlig i sommerhytta at hun hatt god opplæring og masse erfaring innenfor snekring og oppussing. Selv om de er det par som laget desidert flest møbler i sommerhyttas historia og Lars uke etter uke skrytit av kvaliteten på jobben har de aldri hatt problem med å bli ferdig i tid. Selv om nivået på det de levert er mye bedre enn de fleste deltakerene i tidligere sesonger. Selvsagt har arbeidsmoralen til begge mye å si. De står på som bare den. Man ser imidlertid, nok så tydlig, at det ikke bare er pågangsmot og progresjon bak den hytta. Anna hadde skills langt over gjennomsdeltakeren i det hun gikk inn. Hadde man fjernet K&V og byttet de ut mot en annen, gjennomsnittlig Sommerhyttedeltaker hadde det istedet vært Anna som fått dritt for å være overkvalifisert. T&T, C&A og mesteparten av deltakerene fra tidligere sesonger har vært langt bak hennes nivå. 

Endret av DutchVanDeLind
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er litt pinlig at A&C går så hardt ut nå.. Greit nok at de ikke var veldig erfarne, men det lyste igjennom på alt de gjorde at de ikke hadde forberedt seg noen ting. De hadde jo ikke en gang bestemt hva slags stil de ville ha.. Virket ikke som de hadde sett på inspirasjonsbilder en gang... Blir for dumt når T&T også klager så veldig og så så man jo helt tydelig at de slurvet unødvendig mye. Jeg likte faktisk hytta deres ganske godt. Langt unna min stil, men den var frisk og skilte seg ut, men å klage på at andre er for flinke når man gjør massemasse sånne slurvefeil som i tillegg gir merarbeid... Da blir det liksom så useriøst. Og A&J kan jo ikke klage, de vant jo nesten, så de var jo like flinke som vinnerne. Anna skrøt masse av alt faren kunne og at hun hadde lært masse, har helt tydelig gjort masse styling og interiør før ut ifra Instagram.. Kjipt å vinne når det er så må dårlig stemning, håper de klarer å se vekk fra det og tenke at de sitter igjen med en flott hytte.

Anonymkode: bbd2f...f6b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent seier til KV! Unner de virkelig hytta, spesielt siden de andre deltakerne er så sutrete og klagete nå i ettertid. Synes ikke AJ har noen rett til å klage på Kurts kunnskaper om oppussing. Akkurat som om Anna ikke hadde peiling på hverken oppussing eller interiør. Ingen på 23 år lager sine egne møbler om en ikke vet hva en holder på med! AJ vant jo flest innerom og hadde det ikke vært for at KV vant de to konkurransene i finalen, hadde de jo aldri vunnet hytta. Og de konkurransene hadde jo ingenting med erfaring og kunnskap om oppussing å gjøre.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke helt hva A&J klager over. Da de gikk inn i finaleuka hadde de like mange hamre og var "like gode". 

De to etter disse kom fra konkurranser som ikke hadde allverdens med snekring og gjøre. 

Av de fire siste hamrene gikk to til hver. 

K&V var ikke vesentlig bedre, de var marginalt bedre. 

Anonymkode: 99b7a...f35

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://www.vgtv.no/video/219749/vant-sommerhytta-uvirkelig?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row8_pos2

Du kan se den der. Hun sier b.la at hun skulle ønske hun unnet dem seieren mer, men hun syntes de fortjente det de også. Og så kommer Jone inn med noe fra sidelinjen. De sa også fra til produksjonen etter uke 3 at Kurt tilsynelatende hadde mer kunnskap og Anna sier at Kurt burde kanskje ikke vært med i sommerhytta. For meg så vitner dette bare om utrolig dårlige tapere, og dessverre så sank de en hel del ned hos meg... 

Anonymkode: 373d8...709

Må si jeg støtter henne litt selv om jeg er glad at VK vant. Meeen.. hadde Veronica hatt med broren eller kjæresten så hadde nok ikke vunnet, det er fakta. De vant takket være faren, han kan mye. Og det er litt urettferdig ja.

Anonymkode: 4e1e9...de0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Anna virkelig lever opp til det dårlige ryktet hun har fått her inne. Dårlig taper, selvgod og negativ.....  Med den holdningen er jeg glad de ikke vant. 

Kurt drev ikke på med møbelsnekkeri i samme grad som Anna og han viste tydelig at fliser hadde han aldri rørt.  Det AJ slet mest med virket det som var matte- måle lengder og vinkler...

Anonymkode: 17c6e...9da

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg skulle ønsket, var at dommerene ikke sto der når de siste stemmene ble telt opp. At de en og en kom, sa hvem som fikk gullhammer fra dem, uten at de var klar over at «gir jeg til dem vinner de ol». Hadde ikke Finn vært klar over hvor mange hammere de to lagene hadde, hadde fortsatt K&V fått hammeren hans?

Jeg vet det blir «the same procedure as last year» i neste sesong, men kan jo håpe på at de endrer på noen ting. De har jo hatt mange blind-konkuranser denne sesongen, noe jeg syntes var super bra, da det gir en mer rettferdig dømming.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Må si jeg støtter henne litt selv om jeg er glad at VK vant. Meeen.. hadde Veronica hatt med broren eller kjæresten så hadde nok ikke vunnet, det er fakta. De vant takket være faren, han kan mye. Og det er litt urettferdig ja.

Anonymkode: 4e1e9...de0

Men tror du de hadde vunnet om faren hadde hatt med en kompis som var like god til å snekre, men ikke hadde peiling på styling og var fargeblind? Veronica har jo helt klart bidratt mye her også, og det er vel ingen tvil om at det hennes arbeid med å verne uteområdet som gjorde at Finn gav den avgjørende hammeren til dem?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C fortalte i et klipp at de ikke kunne jobbe så lenge de ville utover kvelden. Men alle døgna under kjøkkenuka, og V fortalte at hun hadde sovet i snitt 4 timer pr. natt. Hva stemmer her? 

C kommenterte også noe at de tapte økonomisk på dette. Jeg har alltid tenkt de har blitt kompensert med vanlig lønn...? 

Hva skjer med alle møbler, stæsj og ting de har vunnet? Får de alt med hjem? 

Blir trist av å lese all negativitet. Det hindrer folk å stikke seg ut i media generelt, og jeg mener det er skadelig for demokratiet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir faktisk uvel at man faktisk har gått til det steget for å opprette spleis. Noe så utrolig stusselig. Hadde jeg vært deltaker og noen hadde gjort det, så hadde jeg faktisk blitt fornærmet. Jeg vet det er whataboutism på sitt beste, men som det er sagt: folk samler inn penger til livsnødvendige behandlinger og andre tragiske skjebner. Også skal folk bidra med penger til DETTE. Det er helt sykt! 

Anna og Jone vant jo faktisk majoriteten av hammerene når det kom til rommene og med tanke på at det var helt sykt jevnt i finalen så viser jo dette bare at nivået særlig mellom de to var helt marginalt. Helt vanvittig slik som de uttaler seg nå. Jeg fikk en skikkelig ekkel bismak på hele opplegget. Skulle tro de hadde fått roet seg ned og klarte å se på dette litt rasjonelt nesten et år senere, men tydeligvis ikke. 

Helt fortjent til K og V. 

Anonymkode: c1845...a02

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at TV2 caster på den måten de gjør. Det blir fullstendig utklassing når en av deltakerne er så god at han han åpenbart har bygget det meste før. De andre har jo ikke en sjanse. Det er synd for amatørene som skal konkurrere mot semiproffer, og det er synd for vinneren. Det må være vanskelig å holde motivasjonen oppe når du kjemper mot en som er fem leagues over deg. Seieren får en bismak når så mange mener at han aldri burde vært med. Jeg håper virkelig de gjør en bedre jobb når de skal plukke ut neste års deltakere, for dette ble kjedelig å se på. Jeg skjønte jo allerede fra episode to hvem som skulle bli hytteeiere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Det er synd at TV2 caster på den måten de gjør. Det blir fullstendig utklassing når en av deltakerne er så god at han han åpenbart har bygget det meste før. De andre har jo ikke en sjanse. Det er synd for amatørene som skal konkurrere mot semiproffer, og det er synd for vinneren. Det må være vanskelig å holde motivasjonen oppe når du kjemper mot en som er fem leagues over deg. Seieren får en bismak når så mange mener at han aldri burde vært med. Jeg håper virkelig de gjør en bedre jobb når de skal plukke ut neste års deltakere, for dette ble kjedelig å se på. Jeg skjønte jo allerede fra episode to hvem som skulle bli hytteeiere.

Har vi sett det samme programmet?? Det var jo helt jevnt med tanke på hammere! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker at det ble utdelt en del sympatihammere av dommerne fordi de så den rå nivåforskjellen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha lest noen artikler etter sesongavslutningen er det helt klart at enten handler denne klagingen handler mer om "trynefaktor" enn noe annet, eller så mener de at dette er et program for de under 25 år, OG som ikke vet opp/ned eller bak/fram på en hammer, siden det skal godt gjøres å møte en på 50+ som ikke har noe som helst erfaring med oppussing.

TV2 har bommet med castingen til programmet, det er helt sikkert, men ikke på bakgrunn av at Kurt og Veronica hadde bedre forutsetninger enn de andre til å vinne i og med at han kunne litt fra før.
De har bommet mtp de andre deltakerne!
I etterpåklokskapens navn skulle de valgt noen som kunne litt mer om oppussing, og som var mer voksne (ikke i alder, men i oppførsel).

Anonymkode: e218b...6b6

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 timer siden):

Ingenting er urettferdig her ...

Det er jammen meg godt vi er skrudd forskjellig sammen. For min  del er det stor urettferdighet når kunnskapen og erfaringen er så sprikende som den var på de fire parene.

Jeg vil også si det er noe spesielt at ikke parene fikk vite at de var plukket ut som deltakere samtidig. Far og datter fikk vite dette seks uker før innspillingen startet. Uker som far visstnok brukte på å se håndverker videoer på YouTube. I samme periode var meglerne i casting prosessen. Hvor de blant annet  spurte gang på gang om de andre parene hadde like lite kunnskap og erfaring som dem. Noe det ble bekreftet at de hadde, som vi jo har sett er langt fra sannheten. De ble så sendt rett i karantene for så å starte innspillingen. Så jo, mye rart og urettferdig i denne sesongen av Sommerhytta.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har helt klart ikke sett samme programmet. Når et par står uten hammer i finalen, et par har en hammer og uten mulighet til å vinne hytte da er det langt fra jevnt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dobbelpostet

Endret av Oida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...