Gå til innhold

Meningsmåling. BØR ERNA GÅ?

Ole Brum

Bursdags skandalen. BØR ERNA GÅ?  

181 stemmer

1. 1. Bør Erna trekke seg som Statsminister?

• Ja.
      56
    • Vet ikke.
      6
    • Nei.
      119

Anbefalte innlegg

Likeglade politikere hever seg over loven og feirer med så mange gjester de vil mens tusenvis av barn måtte avlyse sin bursdag.

Statsministeren forsøker seg også med løgn for og vri seg unna. Hun burde vist respekt for engstelige Nordmenn og avstått i en uoversiktlig krise. Hun manipulerer så godt hun kan og sier til alle at hun er forberedt på boten. Strafferammen for og bryte loven er fengsel inntil 6 mnd. eller bot. Når en festgjeng på 13 ordinære skattebetalere blir tatt må de ut med 20.000 hver eller 260.000. 

Fengsel må vel være for noe mer ekstremt som "med overlegg og i den hensikt og undra seg loven om smittevernstiltak for og arrangere en ulovlig fest selv om hun er kjent med og har underskrevet lovene. Erna er den absolutt siste person her i landet som burde bryte loven. Hun har ikke lenger tillit i covid19 og bør gå av. https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-var-erna-festen/73548226

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, mye bedre at hun fortsetter og er et symbol på dobbeltmoralen. At det gjelder en standard for eliten og en annen for oss stemmekveg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bot er for deltakere.  De strengeste straffene er for arrangører.  Restauranten på geilo er den profesjonelle parten for den første festen og burde absolutt visst betraktelig bedre.  Det at restaurantøren er kjent fra media fra før gjør jo også at han burde vært sitt ansvar bevisst og kommet med noen gode råd i prosessen.  Erna var jo ikke i det selskapet heller.  Selskapet påfølgende dag burde hun vist bedre vurderingsevne på og ta eventuell straff, men derfra til å måtte gå av som statsminister er å dra det vel langt.  Så kan man jo vurdere om vi ønsker et samfunn der man kappes om å angi hverandre i god STASI-stil.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke alvorlig nok til det. Dette er en sak for rettsvesenet. Samtidig er det jo en dårlig signaleffekt når man selv er blant de som er med på å utforme og iverksette tiltakene. Men ønsker man at statsministeren går av og den borgerlige regjeringen ut av regjeringskontorene, så kan man gjøre det ved stemmeurnene. Det er valgår i år, så det er egentlig ikke nøvendig at toppolitikere fratrer sine stillinger nå. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Ikke mindre enn før nei. Tror du alle med forbildefunksjon i samfunnet er 100% uskyldige og ufeilbarlige? 

Selv er jeg lærer. Kremt. Just saying... 

Nei jeg tror ikke det men jeg leser hva avisredaktører skriver. I dette tilfellet handler det ikke om ufeilbarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (2 minutter siden):

Nei, mye bedre at hun fortsetter og er et symbol på dobbeltmoralen. At det gjelder en standard for eliten og en annen for oss stemmekveg. 

Godt skrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Du får ta med deg avisen og sette deg godt til rette med en Tøyen-cola da, høres det ut som. 

Har ikke oppdatert meg på tøyen-cola. Men når avisdirektører bruker bruker skarpe uttalelser så er et vanligvis noe alvor i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (4 minutter siden):

Du får ta med deg avisen og sette deg godt til rette med en Tøyen-cola da, høres det ut som. 

Hvordan kan det gå om denne likegladheten hennes sprer seg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overrasket at flere stemmer nei enn ja. Skjønner ikke at folk synes det er greit at STATSMINISTEREN IKKE KAN REGLENE HUN STAFFER OSS FOR OM VI IKKE FØLGER.  Er folk helt hjernevaska?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyTrouble
Ole Brum skrev (12 minutter siden):

Fortsatt full tillit?

Absolutt. 

Jeg stemmer ikke Høyre men jeg ser ikke at der er bedre kandidater enn Erna til å være statsminister og regjeringen som helhet har gjort en SVÆRT GOD JOBB under pandemien. "Manipulativ løgner" er og henimot det siste Erna slår meg som. For meg er hun mer enn bra nok "landsmoder". Om hun kan kritisereres for noe, er det kanskje for å prøve å please alle hele tiden. 

Ser det som langt mer problematisk at medier og enkeltpersoner ikke ser hvor skadelig det er å gjøre pandemien til politisk valgkamp og hele veien så tvil om henimot ALT regjeringen fortar seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (11 minutter siden):

Bot er for deltakere.  De strengeste straffene er for arrangører.  Restauranten på geilo er den profesjonelle parten for den første festen og burde absolutt visst betraktelig bedre.  Det at restaurantøren er kjent fra media fra før gjør jo også at han burde vært sitt ansvar bevisst og kommet med noen gode råd i prosessen.  Erna var jo ikke i det selskapet heller.  Selskapet påfølgende dag burde hun vist bedre vurderingsevne på og ta eventuell straff, men derfra til å måtte gå av som statsminister er å dra det vel langt.  Så kan man jo vurdere om vi ønsker et samfunn der man kappes om å angi hverandre i god STASI-stil.

Enig i det meste. Angiverstaten er det vel ikke andre en staten selv som har innført. Hun drasser jo rundt på en gjeng politimenn også. De kan vel telle til 10? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ole Brum skrev (3 minutter siden):

Enig i det meste. Angiverstaten er det vel ikke andre en staten selv som har innført. Hun drasser jo rundt på en gjeng politimenn også. De kan vel telle til 10? 

Tja.  Noen har varslet pressen.  De kunne vel sagt fra der og da og forhindret det?  Noen prosesser er villet.  AP spiser nestledere til frokost.  Man kan jo bare spekulere i hvem som står bak og hvorfor.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på grunn av den festen, nei. Selv om det var en skikkelig brøler 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyTrouble skrev (8 minutter siden):

Absolutt. 

Jeg stemmer ikke Høyre men jeg ser ikke at der er bedre kandidater enn Erna til å være statsminister og regjeringen som helhet har gjort en SVÆRT GOD JOBB under pandemien. "Manipulativ løgner" er og henimot det siste Erna slår meg som. For meg er hun mer enn bra nok "landsmoder". Om hun kan kritisereres for noe, er det kanskje for å prøve å please alle hele tiden. 

Ser det som langt mer problematisk at medier og enkeltpersoner ikke ser hvor skadelig det er å gjøre pandemien til politisk valgkamp og hele veien så tvil om henimot ALT regjeringen fortar seg. 

Overhørt på NRK: - Men politimennene som var der kunne vel telle?  Nei de var med meg på sykehuset. - Jeg snakker selvfølgelig om lørdag da alle var der. Politiet har andre oppgaver og de hadde vel  ikke innsyn i lokalet. Sitat slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftenøkkel skrev (2 minutter siden):

Ikke på grunn av den festen, nei. Selv om det var en skikkelig brøler 

Tenk på alt det vi ikke får høre og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...