AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Del Skrevet 22. mars 2021 Hei, nå har endelig mannen sagt at han ønsker barn snart. Han ønsker at vi skal starte å prøve til neste år, og jeg vet dette kan ta tid. Jeg går på P-piller nå og jeg lurer litt på når man bør slutte med dette? Har gått på pillen i 10 år, så vet ikke hvordan min syklus er siden jeg hopper over mensen ofte og tar den litt ettersom det passer meg. Jeg kunne gjerne starte allerede i år, da vi begge har sagt at skjer det så skjer det uansett. Når sluttet dere på pillen? Med en gang dere tenkte å prøve eller før? 😊 Anonymkode: 4b7c9...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Del Skrevet 22. mars 2021 Denne gangen sluttet jeg i oktober. Hadde stått på pillen et halvt år siden sist svangerskap. Hadde positiv test i begynnelsen av desember. Prøvde ett år på første, men da brukte jeg p-ring i forkant av prøvingen. Anonymkode: 4cfa3...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. mars 2021 #3 Del Skrevet 22. mars 2021 Er såpass vanlig med forstyrrelser i opptil 1 år etter bruk av p-pille, så jeg ville sluttet på det så snart som mulig. Første gang jeg ble prøver tenkte jeg ikke på det, sluttet på pillen og ville bli gravid med èn gang. Det tok 13 måneder... et veldig frustrerende år med mye hormonkrøll. Etter jeg fikk barnet visste jeg at jeg at jeg om noen år ville ha et til, men gikk aldri tilbake til p-pillen. Da ble det kobberspiral uten hormoner, så da var syklusen veldig klar den dagen jeg var det for prøving på neste. Det er verdt å f.eks bruke kondom det året foran dere med venting før dere offisielt blir prøvere. Så kan du bli kjent med syklusen din i mellomtiden. Det vil du takke deg selv for i senere tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Del Skrevet 22. mars 2021 Begge mine barn er unnfanget første syklus etter p-pilleslutt. Så det trenger ikke ta lang tid. Anonymkode: 84665...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Begge mine barn er unnfanget første syklus etter p-pilleslutt. Så det trenger ikke ta lang tid. Anonymkode: 84665...ee1 Men det er vanligere at det tar tid, enn at det sitter på første forsøk, og p-pillen gjør det ikke bedre. 10 år på hormonprevansjon er også lenge. Anonymkode: 70d41...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Del Skrevet 23. mars 2021 Vi skulle begynne å prøve til høsten 2021 så jeg sluttet på p-pillen i desember fordi jeg har fått beskjed om at det kan ta tid å komme inn i syklus, ta tid å få mensen tilbake osv. Skulle være flink og ta tester, bruke kondom rundt EL osv. Trodde jeg hadde full kontroll på tester og ca når EL skulle komme, men ble gravid i januar, så det gikk ikke så bra. Skal selvfølgelig beholde babyen og vi gleder oss til den kommer i oktober Anonymkode: 6fac7...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå