Trening Skrevet 22. mars 2021 #1 Del Skrevet 22. mars 2021 Hei Tenkte å høre litt hva de ulike trener, og kanskje gi hverandre nye ideer og motivasjon. Selv løper jeg, 3-4 ganger i uka, og går turer. Har trent styrke før, men etter kort tid mister jeg motivsjonen der, tips? Hva og hvor ofte trener du? Motivasjonstips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 22. mars 2021 #2 Del Skrevet 22. mars 2021 Normalt trener jeg styrke 3-4 ganger i uken også løper jeg 1 gang i uken. Nå har treningssentrene stengt ned (igjen) og da blir det litt annerledes. Løper mer ettersom jeg ikke synes egenvektstrening hjemme er så gøy - men prøver også å gjennomføre en eller flere slike økter i uken. Jeg er en av de som finner veldig mye motivasjon i målbar fremgang. Løfte litt tyngre, løpe litt lengre eller raskere osv. Men jeg er har jevnlig lengre perioder hvor jeg ikke er motivert. Så for meg har det vært veldig viktig å lære seg og reise på trening selv om motivasjonen uteblir. Ingen er motiverte hele tiden, og hvis man er avhengig av motivasjon for å komme seg på trening så blir det fort lengre perioder hvor man ikke trener mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mars 2021 lillefrøkengrei skrev (52 minutter siden): Normalt trener jeg styrke 3-4 ganger i uken også løper jeg 1 gang i uken. Nå har treningssentrene stengt ned (igjen) og da blir det litt annerledes. Løper mer ettersom jeg ikke synes egenvektstrening hjemme er så gøy - men prøver også å gjennomføre en eller flere slike økter i uken. Jeg er en av de som finner veldig mye motivasjon i målbar fremgang. Løfte litt tyngre, løpe litt lengre eller raskere osv. Men jeg er har jevnlig lengre perioder hvor jeg ikke er motivert. Så for meg har det vært veldig viktig å lære seg og reise på trening selv om motivasjonen uteblir. Ingen er motiverte hele tiden, og hvis man er avhengig av motivasjon for å komme seg på trening så blir det fort lengre perioder hvor man ikke trener mye. Høres ut som en fornuftig mix. Er sånn jeg og burde hatt den tror jeg, bremsa ned på løpingen og økt styrkeøktene. Takk for gode innspill mtp motivasjon😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Del Skrevet 22. mars 2021 Løper 2-4 ganger i uka. Det kan være langtur, eller pyramide på bane. Tvinger meg til å trene styrke 3 ganger i uka. Kun 10 minutter om gangen, og store muskelgrupper. Jeg finner motivasjonen i den gode følelsen av å være i naturen, bli skikkelig svett, og endorfinene etterpå. Jeg har aldri fått den samme følelsen av styrketrening eller å trene innendørs. Anonymkode: 7a63b...3a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Løper 2-4 ganger i uka. Det kan være langtur, eller pyramide på bane. Tvinger meg til å trene styrke 3 ganger i uka. Kun 10 minutter om gangen, og store muskelgrupper. Jeg finner motivasjonen i den gode følelsen av å være i naturen, bli skikkelig svett, og endorfinene etterpå. Jeg har aldri fått den samme følelsen av styrketrening eller å trene innendørs. Anonymkode: 7a63b...3a9 Det er litt som meg det, bare du legger inn mer styrke. Lurt! Får du effekt av så korte økter? vi motiveres av det samme😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 22. mars 2021 #6 Del Skrevet 22. mars 2021 For meg er trening å være utendørs! Jeg har aldri funnet hverken glede eller motivasjon ved å trene på treningssenter. Jeg hadde sikkert hatt godt av det, for all del, men det er ikke trening for meg. Jeg liker å gå i skog og mark, gjerne i godt tempo og turer av noe varighet, å jogge, sykle og gå på ski :) Og jeg føler at med det får jeg variert treningen nok til at jeg heller ikke har behov for treningsstudio for min del. I tillegg driver jeg aktivt med hest og rir nesten hver eneste dag (ridning sees på som en av de beste måtene å trene støttemusklatur på) Jeg har tidligere trent ganske mye, gjerne 1-2 timer 5-6 dager i uken. Nå har jeg dessverre vært syk og i dårlig form i nesten 4 år hvor jeg har kunnet trene noe i perioder men for det meste veldig lite. Så nå prøver jeg å komme i gang igjen og har da begynt med å gå turer i ulendt terreng i godt tempo. Deretter tenker jeg at det blir mer jogging, sykling og så kommer rulleskiene frem mot høsten, før langrenn-sesongen overtar til vinteren igjen. Det er hvertfall sånn det har pleid å være og sånn jeg håper det blir igjen :) Så i mine øyne er det å trene en kombinasjon av selve treningen, og det å komme meg ut i dagslys, frisk luft og i skog og mark for å "rense hodet" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 22. mars 2021 DrueSmoothie skrev (1 time siden): For meg er trening å være utendørs! Jeg har aldri funnet hverken glede eller motivasjon ved å trene på treningssenter. Jeg hadde sikkert hatt godt av det, for all del, men det er ikke trening for meg. Jeg liker å gå i skog og mark, gjerne i godt tempo og turer av noe varighet, å jogge, sykle og gå på ski Og jeg føler at med det får jeg variert treningen nok til at jeg heller ikke har behov for treningsstudio for min del. I tillegg driver jeg aktivt med hest og rir nesten hver eneste dag (ridning sees på som en av de beste måtene å trene støttemusklatur på) Jeg har tidligere trent ganske mye, gjerne 1-2 timer 5-6 dager i uken. Nå har jeg dessverre vært syk og i dårlig form i nesten 4 år hvor jeg har kunnet trene noe i perioder men for det meste veldig lite. Så nå prøver jeg å komme i gang igjen og har da begynt med å gå turer i ulendt terreng i godt tempo. Deretter tenker jeg at det blir mer jogging, sykling og så kommer rulleskiene frem mot høsten, før langrenn-sesongen overtar til vinteren igjen. Det er hvertfall sånn det har pleid å være og sånn jeg håper det blir igjen Så i mine øyne er det å trene en kombinasjon av selve treningen, og det å komme meg ut i dagslys, frisk luft og i skog og mark for å "rense hodet" Gøy å høre! Allsidig! Luft, godfølelse og egentid motiverer her og😊👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 22. mars 2021 #8 Del Skrevet 22. mars 2021 Jeg driver med litt forskjellig. Trener 5 dager i uka og gjør bare det jeg føler for å gjøre den dagen. Driver fast med poledancing, men ellers løper jeg trapper, sykler, dans, vektløfting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Del Skrevet 22. mars 2021 Trening skrev (2 timer siden): Det er litt som meg det, bare du legger inn mer styrke. Lurt! Får du effekt av så korte økter? vi motiveres av det samme😊 Jeg trener styrke for å forebygge skader, samt forbedre holdning (ref. hvordan eldre O2 snappere ofte ser ut). Så trener primært bein og kjernemusklatur. For mitt formål fungerer disse korte og effektive øktene, med tunge helkroppsøvelser, godt. Men om man vil bygge musler, forme kropp, eller forbrenne kalorier, er det alt for lite. Anonymkode: 7a63b...3a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 22. mars 2021 #10 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) Jeg sykler, svømmer (ikke så mye nå pga korona), står på ski (om sommeren rulleski), Går turer de dagene jeg ikke trener. Og finner masse treningsøvelser på YouTube 😄 Endret 22. mars 2021 av Traktorlesba96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Del Skrevet 22. mars 2021 Crossfit 2 ganger i uken, svømming 1 gang, løper 2-3 ganger. Anonymkode: 4304b...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 22. mars 2021 Imponerende alt som drives med her, er jo SÅ mye forskjellig, og så mange motiverte her💪🏻👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 22. mars 2021 #13 Del Skrevet 22. mars 2021 Trening skrev (6 timer siden): Det er litt som meg det, bare du legger inn mer styrke. Lurt! Får du effekt av så korte økter? vi motiveres av det samme😊 Sjekk funkygine sine videoer🙌🏽 Ellers kommer man langt med en strikk også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 22. mars 2021 Diamant20 skrev (Akkurat nå): Sjekk funkygine sine videoer🙌🏽 Ellers kommer man langt med en strikk også Takk for tips! Har testet ei økt en gang, den var VOND🙈🙈 Men garantert god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 22. mars 2021 #15 Del Skrevet 22. mars 2021 Trening skrev (1 minutt siden): Takk for tips! Har testet ei økt en gang, den var VOND🙈🙈 Men garantert god Alle som sier at det ikke er god trening kan prøve selv før de sier noe🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 22. mars 2021 Diamant20 skrev (5 minutter siden): Alle som sier at det ikke er god trening kan prøve selv før de sier noe🤣 Ja, ei av de tyngste øktene jeg har prøvd ever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Diamant Skrevet 23. mars 2021 #17 Del Skrevet 23. mars 2021 Trener styrke 4-5 dager i uka.Jogger og går litt turer i tillegg. Motivasjonen er jo å holde seg litt i form og se hvordan man klarer å forbedre kroppen sin😊 Mange flinke mennesker her inne må jeg si👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Del Skrevet 23. mars 2021 Trener CrossFit 5+ ganger i uka. Motiveres av at det er gøy og det er stort sett der jeg får min sosiale omgang, særlig nå etter et år på hjemmekontor. Motiveres også av at jeg mestrer nye ting, blir sterkere og mer utholdende. Det sosiale aspektet er alltid der, så selv når jeg egentlig ikke orker er det lett å komme seg på trening. I sommerhalvåret prøver jeg å løpe litt også, men det synes er ulidelig kjedelig så blir ikke mer enn en gang i uka ca. Anonymkode: 154de...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 23. mars 2021 Frøken Diamant skrev (3 timer siden): Trener styrke 4-5 dager i uka.Jogger og går litt turer i tillegg. Motivasjonen er jo å holde seg litt i form og se hvordan man klarer å forbedre kroppen sin😊 Mange flinke mennesker her inne må jeg si👏🏻👏🏻 Knallbra! Forstår godt at det er motiverende, å holde seg i form og forbedre kroppen. Gøy! Ja, mange flinke, SÅ gøy å høre og få ideer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trener CrossFit 5+ ganger i uka. Motiveres av at det er gøy og det er stort sett der jeg får min sosiale omgang, særlig nå etter et år på hjemmekontor. Motiveres også av at jeg mestrer nye ting, blir sterkere og mer utholdende. Det sosiale aspektet er alltid der, så selv når jeg egentlig ikke orker er det lett å komme seg på trening. I sommerhalvåret prøver jeg å løpe litt også, men det synes er ulidelig kjedelig så blir ikke mer enn en gang i uka ca. Anonymkode: 154de...fcb Bøyer meg i støvet! CF 5 ganger i uka, DET er RÅTT! Jeg har prøvd, men da tre ganger i uka, i ca 3 mnd før jeg datt av, grunnet alvorlig sykdom i familien i en periode og mye tid på sykehuset midlertidig. Men lenge nok til at jeg kom helt utav det. Det var hard trening det, husker jeg stoppet bilen på vei fra CF til jobb og måtte ut for jeg trodde jeg måtte spy🙊🙈 Da har man tatt seg ut! Hvor lenge har du holdt på med CF? Opplevde også et usedvanlig godt miljø der! Motivasjonen er å mestre nye ting, bli sterkere og mer utholdende ja, gøy! Jeg opplevde det var mye vanskelig teknikk men tviler ikke på at det gir gode resultater og mestring når en får det til over tid ja. Jeg skal vurdere CF på nytt👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå