Gå til innhold

Hvorfor vaksineres folk som har hatt korona?

Million

Anbefalte innlegg

Så på VG sine nettsider i dag at Boris Johnson, statsministeren i England, har fått koronavaksinen. Hvorfor får han det, når han har hatt korona? Han var jo innlagt i fjor var det vel, med korona?

Noen som vet hvorfor han får sprøyta nå da?

Det var et nyhetsinnslag på et kort videoklipp 

https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/215265

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (6 minutter siden):

Så på VG sine nettsider i dag at Boris Johnson, statsministeren i England, har fått koronavaksinen. Hvorfor får han det, når han har hatt korona? Han var jo innlagt i fjor var det vel, med korona?

Noen som vet hvorfor han får sprøyta nå da?

Det var et nyhetsinnslag på et kort videoklipp 

https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/215265

Det er vel mer enn 6 måneder siden han hadde det? Er sikkert ikke immun lenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 minutt siden):

Det er vel mer enn 6 måneder siden han hadde det? Er sikkert ikke immun lenger 

Oi.... Så da må man drive og ta vaksinen mot korona hvert år/halvår også? Hvis ikke sykdommen gir immunitet, så gir jo ikke vaksiner det heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koronavaksinen tenker jeg blir noe årlig, slik som influensavaksinen. Vi vet foreløpig ikke hvor lenge vaksinen beskytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
270919 skrev (5 minutter siden):

Koronavaksinen tenker jeg blir noe årlig, slik som influensavaksinen. Vi vet foreløpig ikke hvor lenge vaksinen beskytter

Tror det blir resultatet i årevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomgått sykdom gir ikke (nødvendigvis) langvarig immunitet. Her i Sverige mener jeg at jeg las en artikkel som sa at gjennomgått korona var omtrent som å ha fått en dose vaksine. Og at det ser ut som det holder med én (ikke to) doser til de som har hatt det allerede for å oppnå tilsvarende immunitet. Så vaksinen blir litt som en booster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 minutt siden):

Oi.... Så da må man drive og ta vaksinen mot korona hvert år/halvår også? Hvis ikke sykdommen gir immunitet, så gir jo ikke vaksiner det heller.

Det ser ikke ut som verken gjennomgått sykdom eller vaksiner gir varig immunitet, nei. 

Men mulig man uansett må ta nye vaksiner dersom det dukker opp nye mutasjoner og vaksinen må justeres for å være effektiv. Som en influensavaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...