Gå til innhold

Drikker dere alkohol før positiv graviditetstest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man skal vel helst avstå fra alkohol under hele prøveperioden, men er det noen av dere som tar et glass vin under og etter eggløsning? Er ikke snakk om å grisefylla liksom, men om dere tar et glass til maten eller for kos om fredagskvelden.

Anonymkode: 6b552...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker ikke noe alkohol under prøving, men nå har jeg aldri vært sånn superglad i alkohol i utgangspunktet  :ler: Men ville absolutt ikke tro at et glass vin på fredag har så veldig mye å si 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere gynekologer si at man burde ta seg et glass vin eller en øl i ny og ne i prøveperioden. Da slapper du mer av, og man deler ingenting med et eventuelt foster så tidlig😁 

Svaret mitt er at jeg lever som normalt helt til jeg ser to striper 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg tok et halvt glass Crush cloudy rasberry da vi prøvde å lage den for en uke siden. Hørte folk blir så fort gravide ved uhell på "fylla" så tenkte å prøve denne metoden ;D

Edit: er ikke noen stordranker selv, sist jeg drakk var i sommerferien, og da orket jeg bare en halv smirnoff ice før det begynte å snurre og jeg måtte gi meg :P

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble veldig nysgjerrig da jeg leste overskriften. Jeg så for meg at noen drakk seg til mot før de leste av graviditetstesten 😂

Anonymkode: 331d2...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg held meg stort sett unna alkohol no i prøveperioden. Kan ta eit glas eller to om eg får lyst på mellom mens og EL, men ikkje mellom EL og mens, sjølv om det sikkert også hadde gått heilt fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ble veldig nysgjerrig da jeg leste overskriften. Jeg så for meg at noen drakk seg til mot før de leste av graviditetstesten 😂

Anonymkode: 331d2...461

Ha ha! Ja ser jo nå at overskriften kunne mistolkes😂 Er sikkert noen som må drikke seg til mot før de leser av testen også😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Newgirll skrev (23 minutter siden):

Har hørt flere gynekologer si at man burde ta seg et glass vin eller en øl i ny og ne i prøveperioden. Da slapper du mer av, og man deler ingenting med et eventuelt foster så tidlig😁 

Svaret mitt er at jeg lever som normalt helt til jeg ser to striper 😁

Godt å høre! Gjør det samme selv, og har tenkt at jeg skal prøve å leve som normalt inntil jeg eventuelt får en positiv test.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg har hatt lyst på et glass vin til maten i prøveperioden har jeg tatt meg et glass vin med god samvittighet. Å drikke mer enn et par glass gjør jeg aldri uansett.  Og jeg har selvsagt holdt meg total avholds etter positiv test. 

Anonymkode: 814fd...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man er prøver lenge må man leve som normalt. Jeg deler en flaske vin med mannen min hver helg. Spurte gyn og de sa at det går helt fint så lenge man ikke drikker seg snydens. Jeg er på prøveperiode 15 nå.... 

Anonymkode: 3c379...81b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker ikke, hverken når jeg er prøver eller ellers. drikker kanskje 2 glass øl/vin i året.

Anonymkode: fdb6a...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever som vanlig frem til positiv test👌 ikke storforbruker av alkohol, men et vinglass eller ciderboks lørdagskvelden unner jeg meg når jeg har fri helg. 

Man må leve oppi alt dette også😊

Anonymkode: 35cd6...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever som normalt frem til positiv g-test. Prøvetid kan ta sin tid... og er kjipt nok i seg selv om jeg ikke skal kunne drikke litt alkohol hvis jeg har veldig lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, og i store mengde også. Helt tullete å la prøving gå slik til hodet på seg selv at man slutter å leve. 

Anonymkode: ce21a...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker ikke alkohol uansett jeg liker det ikke.

Anonymkode: 13dbf...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ikke drukket alkohol siden vi startet prøvingen. Men i går tok jeg meg noen glass rosevin. Tok imidlertid en gravitest for å være helst sikker. Den var blendahvit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå livnærer jo embryoet seg av sin egen plommesekk de første 8-9 ukene av svangerskapet, før morkaken begynner å overta rundt uke 9. Før det vil altså ikke det du spiser/drikker bli tatt opp av embryoet. 

Så spis og drikk det du måtte ønske, frem til du faktisk har en positiv test. Ikke farlig om man får i seg noe i begynnelsen heller, men unødvendig å innta noe man ikke burde med overlegg. Du har jo også de som ikke vet de er gravid før endel senere, men som sagt første 8 ukene er ikke farlig 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde i ni måneder før jeg ble gravid, så måtte nesten leve som normalt. Jeg hadde drukket vin ved to anledninger mens jeg var gravid fant jeg ut. 

Anonymkode: e67b3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...