Gå til innhold

oppsøke ØNH? Smak/luktesansen

Anyn

Anbefalte innlegg

Hei! For akkurat 7 uker siden mistet jeg både smakssansen og luktesansen ettersom jeg ble påvist covid -19. Luktesansen kom gradvis tilbake etter 11 dager. Kan lukte rundt 90% nå, noe jeg er veldig glad for , eller kanskje mer enn 90%? 😅 men smakssansen er veldig av/på, altså på fredag så kunne jeg smake 40% advocado på jobben noe jeg var veldig glad for, men når jeg kom hjem fra jobben så kunne jeg ikke smake middagen, så den kommer og går. Men spm mitt er om jeg bør oppsøke ØNH for å undersøke smakssansen  eller bør jeg vente til å den også kommer av seg selv. 

håper virkelig noen kan svare på dette ! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting de kan gjøre.  Et år mistet jeg smaksanen i flere mnd. pga bihulebetennelse men den kom tilbake etter hvert.  Mistet den halvveis også nå etter az vaksinen men den har kommer tilbake. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (24 minutter siden):

Det er ingenting de kan gjøre.  Et år mistet jeg smaksanen i flere mnd. pga bihulebetennelse men den kom tilbake etter hvert.  Mistet den halvveis også nå etter az vaksinen men den har kommer tilbake. 

Takk for svaret! Hvor mange måneder mistet du smakssansen?  Mistet du halvveis pga vaksinen også? Hvor langt tid tok det før du fikk den tilbake etter vaksinen? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyn skrev (1 time siden):

Takk for svaret! Hvor mange måneder mistet du smakssansen?  Mistet du halvveis pga vaksinen også? Hvor langt tid tok det før du fikk den tilbake etter vaksinen? ☺️

Mistet fullstendig smak og luktesans for ca 7 år siden i over 3 mnd. Etter vaksina var det bare i ca 1 uke men mistet den aldri helt. Alt smakte bare mindre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (8 minutter siden):

Hvordan vet du at du kunne smake avocado 40%?🤔

Nå antok jeg at det var rundt 40 ish😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (49 minutter siden):

Mistet fullstendig smak og luktesans for ca 7 år siden i over 3 mnd. Etter vaksina var det bare i ca 1 uke men mistet den aldri helt. Alt smakte bare mindre 

Ah, takk for svaret! Nå synes jeg faktisk at det ikke er noe vits i dra til noe spesialister da den kommer av seg selv! Tenkte bare at kanskje de på ØNH kunne ta noe røken bilder og fortelle hvordan sansene ligger an, tror du er mulig? ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...