Gå til innhold

Hva er forskjellen på dame og herre ryggsekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på en sportsbutikk i dag og så på ryggsekker, bl.a merket Gregory og Osprey.

De hadde nesten bare herre ryggsekker, og ekspeditøren mente jeg kunne bruke det.

Hva er forskjellen på herre/dame ryggsekk? spurte jeg. Det er fargen, svarte han!

Er det ikke utformingen på sekken da?spurte jeg. Menn er jo som oftest lengre og bredere i ryggen, og det står jo ofte xs/s eller m/l på ryggsekker som indikerer hvilken str sekken er? spurte jeg. 

Nei det er fargen, svarte ekspeditøren.

Er dette riktig?

Anonymkode: 87f7b...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke riktig. På produsentenes hjemmesider kan du lese om forskjellen. 

Anonymkode: e755c...474

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Forskjellen mellom herre- og damesekker er at damesekkene ofte har en kortere rygglengde og bæresystemt er smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Var på en sportsbutikk i dag og så på ryggsekker, bl.a merket Gregory og Osprey.

De hadde nesten bare herre ryggsekker, og ekspeditøren mente jeg kunne bruke det.

Hva er forskjellen på herre/dame ryggsekk? spurte jeg. Det er fargen, svarte han!

Er det ikke utformingen på sekken da?spurte jeg. Menn er jo som oftest lengre og bredere i ryggen, og det står jo ofte xs/s eller m/l på ryggsekker som indikerer hvilken str sekken er? spurte jeg. 

Nei det er fargen, svarte ekspeditøren.

Er dette riktig?

Anonymkode: 87f7b...317

Hvis du ser på f.eks osprey talon/tempest, så kommer de i forskjellige størrelser. Damemodell finnes i xs/s og m/l, mens herremodell finnes i s/m og l/xl.   Tror ikke det noe særlig forskjell utover det.

Screenshot_20210320-175617_Chrome.jpg

Anonymkode: de0d3...4ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Catalina Culès skrev (4 timer siden):

Forskjellen mellom herre- og damesekker er at damesekkene ofte har en kortere rygglengde og bæresystemt er smalere.

Stemmer. Det er forskjell, men noen damer er høye med bred rygg, mens noen menn er lave med smal rygg. Jeg er 172 med lang rygg og er akkurat i øverste sjiktet på damemodeller. Men ulike str. er det, så mer enn bare ulik farge. Ville ikke kjøpt sekk hos den selgeren der. Særlig ikke om du skal ha fjellsekk å bære tungt i. Da bør du gå et sted du kan prøve sekken med vekt.

Anonymkode: 75387...916

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må uansett prøve ryggsekkene for å se om den passer til ryggen.

Anonymkode: 9de26...8df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville kjøpt et annet sted🙈 Hvis det kun er den butikken, spør på FB feks om noen har sekkene du er interessert i, og spør om du kan prøve😄

Anonymkode: 62aca...457

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha riktig tilpasset ryggsekk er utrolig viktig! God hjelp i butikken er essensielt. Jeg prøvde min manns ryggsekk og den var helt feil for meg selv om vi hadde samme merke og serie. Rygglengden er en deal braker om den ikke er korrekt. Da bærer du all vekt på skuldrene og ikke hoftepartiet. Det er for vår del ikke nok med justeringsmuligheter heller. Sekken tilpasset for menn fungerer bare ikke på meg. Driter i fargen!

Anonymkode: 259ce...851

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøvde både dame- og herremodell sist jeg kjøpte sekker fra Osprey. Endte opp med herremodell da den faktisk satt best på min rygg. Er lang, og Ospreys damemodell var alt for kort for meg. Er også mer bredskuldret enn de fleste korte kvinner, noe som kanskje også bidrar til at herremodellen passer meg bra. Er i alle fall meget fornøyd med kjøpet. 

På andre merker, modeller og sekkstørrelser/-kategorier (antall liter, bruksområder) vil det sikkert stille seg annerledes, også for meg. På en stor sekk man skal bære tungt med vil for eksempel hoftebeltet være viktigere, og dette har gjerne annen utforming på dame- enn på herresekker. 

Det er altså mer enn bare fargen som er forskjellig! 

Anonymkode: 1bf5f...cb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...