SagaP Skrevet 20. mars 2021 #1 Del Skrevet 20. mars 2021 I disse tider med svært harde tiltak i hovedstaden så stusser jeg litt over én ting i forbindelse med at jeg gikk tur sentralt i Oslo i dag. På fortauene jeg gikk var det joggere som løp uten munnbind. Er det å anbefale? Selv om jeg selv etterhvert valgte å ta på meg munnbind da jeg hele tiden ble passert av joggere som ikke holdt meteren, er jeg bekymret. Tenker på alle sangkorene hvor alle kormedlemmene ble smittet, det er jo samme type smitte du utsetter deg for når pesende joggere passerer tett inntil deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robot Skrevet 20. mars 2021 #2 Del Skrevet 20. mars 2021 Bare dersom sangkorene øvde ved å løpe rundt utendørs... Samlinger med mye felles tid i felles lokale gir, selvsagt, helt annen risiko for smitte enn å bli passert utendlrs av en jogger. Selv om muligheten for smitte er teoretisk til stede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mars 2021 robot skrev (9 minutter siden): Bare dersom sangkorene øvde ved å løpe rundt utendørs... Samlinger med mye felles tid i felles lokale gir, selvsagt, helt annen risiko for smitte enn å bli passert utendlrs av en jogger. Selv om muligheten for smitte er teoretisk til stede. Jeg vet ikke om du har rett i det. Slik jeg opplevde det overholdt mange av disse joggerne ikke meteren. Når de i tillegg puster og peser deg mer eller mindre rett opp i ansiktet i det de passerer da begynner jeg å lure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 20. mars 2021 #4 Del Skrevet 20. mars 2021 Kortvarig forbipassering under 1 meter gir ingen smitterisiko av betydning. Hvis så var tilfellet ville smittetallene sett mye verre ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 20. mars 2021 Blekkulfina skrev (18 minutter siden): Kortvarig forbipassering under 1 meter gir ingen smitterisiko av betydning. Hvis så var tilfellet ville smittetallene sett mye verre ut. Takk for svar - da legger jeg det til grunn 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 20. mars 2021 #6 Del Skrevet 20. mars 2021 Herregud skjønner godt de ikke bruker maske når de jogger. Hadde jeg ikke klart. Gi folk litt slakk.. pirk på absolutt alt folk gjør. Får holde deg inne hvis du er redd jogger’ne😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 20. mars 2021 #7 Del Skrevet 20. mars 2021 1 munnbind er ikke påbudt utendørs. 2. Korte forbiplasseringer telles ikke, hverken innendørs eller utendørs. For å ha sjans til å bli smittet må du oppholde deg Sammen med en som et smittet over tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg