Gå til innhold

Å hilse i USA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På ulike serier og reality så hører jeg ofte at de hilser på hverandre ved å si «How are you?» Så kommer det rare. De svarer ofte bare med et tilsvarende « How are YOU?» med trykk på you. De svarer altså ikke på hvordan de faktisk har det. I Norge sier vi jo ofte, «jo takk, jeg har det bra, hva med deg?» Og vi venter jo faktisk et svar. Er jo ikke alltid at det er passende å lange ut om hvordan man faktisk har det, men noe liksom? Dette syns jeg er rart på amerikansk :fnise: De svarer bare ved å stille det samme spørsmålet. 

Anonymkode: 85294...d33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er sånn man hilser :) Det blir rart og feil om man faktisk svarer :)

Anonymkode: a2a39...ed0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amerikaner her; I motsetning til nordmenn, så later man ikke som om man egentlig bryr seg, det er kun en høflighetsfrase.

Anonymkode: 9c067...490

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Amerikaner her; I motsetning til nordmenn, så later man ikke som om man egentlig bryr seg, det er kun en høflighetsfrase.

Anonymkode: 9c067...490

Er faktisk ikke enig i dette som nordmann. Jeg spør jo fordi jeg faktisk bryr meg. Forlanger selvsagt ikke hele historien, men jeg lurer jo oppriktig hvordan den andre har det. Om man ikke bryr seg, hvorfor da spørre og ikke en gang svare?? Hva med bare et høflig hei? Det hender jo at jeg kun sier hei om jeg ikke er så interessert i å høre hvordan det står til. Jeg syns faktisk det er mer rart å spørre om noe uten en gang å gidde å vite svaret. DET er mye verre for min del i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er sånn man hilser :) Det blir rart og feil om man faktisk svarer :)

Anonymkode: a2a39...ed0

Ja, det skjønner jeg jo, men jeg syns det er rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg jo, men jeg syns det er rart. 

Ja, for deg er det rart, men det er jo bare en annen kultur. Det er som å si "hei", liksom. Men hvis man har tid så kan man gjerne svare på "spørsmålet", men orker jo gjerne ikke det hvis det er personen bak kassa på bensinstasjonen, heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fuglen skrev (57 minutter siden):

Ja, for deg er det rart, men det er jo bare en annen kultur. Det er som å si "hei", liksom. Men hvis man har tid så kan man gjerne svare på "spørsmålet", men orker jo gjerne ikke det hvis det er personen bak kassa på bensinstasjonen, heller. 

He he, nei og det skjønner jeg jo, for vi nordmenn hadde neppe heller spurt hvordan personen bak kassa har det heller (selv om vi burde ha gjort nettopp det... ) Kultur er kultur. Ikke noe å forstå seg på, men rart er det for meg uansett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...