Gå til innhold

Vi som har fått dose en av AstraZeneca..

Gjest Bettys

Anbefalte innlegg

Derfor skrev (2 timer siden):

Nå har vi jo ikke seriøse tall på hvor mange eldre som har dødd av den, det får vi aldri vite heller. De skjuler det for oss.

Er det så mange eldre som har tatt den da? Trodde ikke den ble gitt til de under 65.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kverrulanten skrev (11 timer siden):

Jeg har født tre barn, fjernet blindtarmen og brukket ribbein og hadde gjort alt igjen fremfor å bli så dårlig som jeg ble av Astravaksinen!

Jeg hadde 40,8 i feber, sinnssyk hodepine, kastet opp og klarte ikke å stå på beina. Jeg la meg med pulsklokke og den hadde målt gjennomsnittspulsen til 192 den natten. 

Det frister virkelig ikke til gjentakelse, men det spørs om jeg klarer å stå imot presset fra arbeidsplassen. 

Det høres helt forferdelig ut med de bivirkningene. Noen milde bivirkninger regner de fleste med, men det der er ikke hva jeg regner som normale bivirkninger. 

Syns heller ikke det er etisk riktig å forsøke og presse noen til å ta vaksine. Kan begynne å lure på hva slags arbeidssted man er på når det blir slik.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulanten skrev (13 timer siden):

Jeg har født tre barn, fjernet blindtarmen og brukket ribbein og hadde gjort alt igjen fremfor å bli så dårlig som jeg ble av Astravaksinen!

Jeg hadde 40,8 i feber, sinnssyk hodepine, kastet opp og klarte ikke å stå på beina. Jeg la meg med pulsklokke og den hadde målt gjennomsnittspulsen til 192 den natten. 

Det frister virkelig ikke til gjentakelse, men det spørs om jeg klarer å stå imot presset fra arbeidsplassen. 

Da sier du nei til neste dose. Ditt liv du bestemmer!!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

engelvinge skrev (19 timer siden):

Mener å huske at Camilla Stoltenberg sa på en pressekonferanse etter spørsmål om nettopp det å ta en dose med den ene vaksinen og den andre dosen med en annen at det kunne man ikke gjøre da vaksinene er bygd opp forskjellig. 

om man må ta en annen må man begynne på nytt å ta dose nr to av den andre. Med mindre det er johnson og johnson da.... Da trenger man visstnok bare en. Kanskje de som har tatt dose 1 av astra og ikke får fose 2, får tilbud om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer garantert ikke til å bli tatt i bruk igjen. Veldig rart i såfall.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To nye dødsfall som muligens kan knyttes til vaksinen... begynner å angre på at jeg tok den nå.. føler meg litt lurt, alle leger som har gått ut og sagt den er trygg. Press fra arbeidsplass om å ta den. Nei jeg har bestemt meg, jeg skal ikke ha dose nummer to, har hatt døds angst i en uke nå. Jeg har egentlig vert veldig positiv til vaksinen, men det føles ikke trygt lengre 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også møkkdårlig - "veldig dårlig". Nærmere 40 i feber, konstante frysninger, kvalme, oppkast, ekstrem hodepine. Dette varte i 5 dager. Har slitt med hodepine og ørhet i hodet siden. Jeg har heller ikke fått mensen. Har regelmessig menstruasjon, og har nå gått 10 dager over. Er ikke gravid. Begynner å lure på om det er knyttet til vaksinen jeg altså. Om det har påvirket hormonene mine.

Får jeg tilbud om dose 2 kommer jeg uansett til å ta den.

Endret av saloni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie321 skrev (19 minutter siden):

To nye dødsfall som muligens kan knyttes til vaksinen... begynner å angre på at jeg tok den nå.. føler meg litt lurt, alle leger som har gått ut og sagt den er trygg. Press fra arbeidsplass om å ta den. Nei jeg har bestemt meg, jeg skal ikke ha dose nummer to, har hatt døds angst i en uke nå. Jeg har egentlig vert veldig positiv til vaksinen, men det føles ikke trygt lengre 

Samme tenker jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

student86 skrev (3 timer siden):

Det høres helt forferdelig ut med de bivirkningene. Noen milde bivirkninger regner de fleste med, men det der er ikke hva jeg regner som normale bivirkninger. 

Syns heller ikke det er etisk riktig å forsøke og presse noen til å ta vaksine. Kan begynne å lure på hva slags arbeidssted man er på når det blir slik.

Virker nesten som om det er det de regner som milde bivirkninger, flesteparten av kollegaene mine hadde samme bivirkninger. 

Av hensyn til pasientene mine har jeg tatt den, ville aldri gjort det om jeg ikke jobbet der jeg jobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psilocybe skrev (På 20.3.2021 den 13.56):

Jeg har heldigvis ikke "fått" noen vaksine, men samboeren min tok dose 1 av Astra for noen uker siden. På tross av sterke bivirkninger vil hun ha dose to så snart hun får tilbud om det, men takker også ja til andre vaksiner hvis Astra stoppes helt i Norge. 

Hun skrev en rapport om bivirkningene sine, men den er ikke blitt behandlet ennå (3-4 uker etter at hun sendte den inn). 

Hvorfor skal man ta vaksine da man likevel kan bli smittet og bli syk og likevel kan smitte andre? 

Vakisinen stopper ikke pandemien uansett, sier de. 

Virker som folk absolutt skal ta vaksinen selv om det er helserisiko. Nesten som de skal ofre seg som i krig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulanten skrev (1 time siden):

Virker nesten som om det er det de regner som milde bivirkninger, flesteparten av kollegaene mine hadde samme bivirkninger. 

Av hensyn til pasientene mine har jeg tatt den, ville aldri gjort det om jeg ikke jobbet der jeg jobber. 

Det kan se slik ut, ja.

Ikke at jeg regner meg som uerstattelig, men ønsker ikke å risikere eget liv og egen helse heller. Har tatt influensavaksinen, da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å ta 2.dose om tilbudet kommer. Fikk "de vanlige" bivirkningene etter første dose, men AZ skal angivelig gi bivirkninger etter første og ikke andre dose, mens for Pfizer/Biontech er det motsatt. Å få korona er heller ikke risikofritt, hvis smitten virkelig brer om seg kan det fort bli flere døde av sykdommen enn vaksinen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man ta vaksine da man likevel kan bli smittet og bli syk og likevel kan smitte andre? 

Vakisinen stopper ikke pandemien uansett, sier de. 

Virker som folk absolutt skal ta vaksinen selv om det er helserisiko. Nesten som de skal ofre seg som i krig. 

Jeg har tatt vaksinen fordi den sansynligvis vil hindre at jeg får et alvorlig sykdomsforløp, hvis jeg blir smittet av Korona. Så det er jo en mening med vaksinen:) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

goldlion skrev (10 minutter siden):

Noen som vet hvilken erstatning ofrenes familie får fra staten? 

Det er altfor tidlig å si enda. De har jo knapt innrømmet at det er sammenheng med blodproppene og vaksinen . Det eneste vi vet er at kommunen sa for ett par dager siden at de vil hjelpe familien å få pasientskadeerstatning dersom det kan bevises at dødsfallet skyldest vaksinene.

De vil derimot med stor sannsynlighet bli konflikter med evt divers forsikringsselskap om vi ikke får mer klar og tydelig tale fra legemiddelverket om at dødsfallene skyldes vaksinen. Og samtidig benektelse om alvorlige bivirkninger fra EMA som fortsatt mener det er en trygg vaksine uten påviste sammenhenger med blodpropper..

Endret av Jullen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (7 timer siden):

"For å få vaksinepasset, slik at man kan delta i samfunnet igjen!" 🤡

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke noe tro på at de kommer til å ta i bruk denne vaksinen igjen her i Norge, men mannen min sier nå at han ikke kommer til å ta den andre dosen dersom så skulle skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...