Gå til innhold

Vi som har fått dose en av AstraZeneca..

Gjest Bettys

Anbefalte innlegg

Gjest Bettys

Hva tenker dere om dose to, hvis den tas videre i bruk i Norge? Og hva tenker dere om å få en dose av en annen vaksine hvis AstraZeneca ikke tas i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bettys skrev (10 minutter siden):

Hva tenker dere om dose to, hvis den tas videre i bruk i Norge? Og hva tenker dere om å få en dose av en annen vaksine hvis AstraZeneca ikke tas i bruk?

Tenker mye på det. Er veldig skeptisk til å ta en dose med en annen vaksine også. Blandingen av 2 forskjellige koronavaksiner har ikke blitt forsket lenge nok på til at jeg ønsker å ta den sjansen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Tutte skrev (6 minutter siden):

Tenker mye på det. Er veldig skeptisk til å ta en dose med en annen vaksine også. Blandingen av 2 forskjellige koronavaksiner har ikke blitt forsket lenge nok på til at jeg ønsker å ta den sjansen. 

Jeg tenker det samme. Er også skeptisk til dose to av AstraZeneca hvis den tas i bruk. Heldigvis er det ennå noen uker til det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke "fått" noen vaksine, men samboeren min tok dose 1 av Astra for noen uker siden. På tross av sterke bivirkninger vil hun ha dose to så snart hun får tilbud om det, men takker også ja til andre vaksiner hvis Astra stoppes helt i Norge. 

Hun skrev en rapport om bivirkningene sine, men den er ikke blitt behandlet ennå (3-4 uker etter at hun sendte den inn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker det samme. Er også skeptisk til dose to av AstraZeneca hvis den tas i bruk. Heldigvis er det ennå noen uker til det blir aktuelt.

Ja, samme her. Fint at du startet denne tråden. Er bra å kunne lufte noen tanker med flere andre i samme situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hat tatt Astrazeneca bør være glade om de har tatt vaksinen uten bivirkninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til å blande med en annen vaksine og dose to av AZ tør jeg ikke ta. Takknemlig for å ha overlevd første dose så langt, og orker ikke denne redselen en gang til. Tror det må bli med denne ene dosen og håpe det holder. 

Endret av Lillepinnsvin
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar dose 2 hvis AstraZeneca blir godkjent for videre bruk. Hvis ikke tar jeg en dose av den vaksinen jeg får tilbud om. Det er sikkert en liten risiko forbundet med dette, men den er jeg mer enn villig til å ta for å bidra til at det blir slutt på pandemien. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok astra for ti dager siden.  Kraftige bivirkninger de 2 første dagene. Slitt litt med lett hodepine siden. Er likevel mer skeptisk til å blande 2 forskjellige vaksiner, enn å ta dose 2 av astra. Jeg har 11 kollegaer som tok dose 1 samtidig som meg, alle ønsker dose 2 fremfor å blande 2 ulike vaksiner.

Synes ikke dette er lett,  har gått med en forferdelig angstfølelse i 9 dager nå. Men ønsker bare å leve tilnærmet normalt snart, og da er vel vaksiner veien dit...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt en dose med Astra,ser ingen grunn til å være redd for å ta dose nr 2 heller.

Hadde litt bivirkninger med Influensa symptomer og tåkesyn i to dager etter jeg fikk vaksinen. Hodepinen gå seg etter 4 dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemila skrev (17 minutter siden):

Tok astra for ti dager siden.  Kraftige bivirkninger de 2 første dagene. Slitt litt med lett hodepine siden. Er likevel mer skeptisk til å blande 2 forskjellige vaksiner, enn å ta dose 2 av astra. Jeg har 11 kollegaer som tok dose 1 samtidig som meg, alle ønsker dose 2 fremfor å blande 2 ulike vaksiner.

Synes ikke dette er lett,  har gått med en forferdelig angstfølelse i 9 dager nå. Men ønsker bare å leve tilnærmet normalt snart, og da er vel vaksiner veien dit...

Enig i det. Heller en dose til med Astra enn å blande 2 ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke for å være helt ærlig... er veldig usikker, men det blir dose 2 av astra eller ingen. Kommer ikke til å blande to vaksiner med det første. Er heldigvis to mnd til neste dose så har litt betenkningstid på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon, og synes det er ekkelt å gå rundt å være redd for å få blodpropp. Jeg har små barn, og mange vonde tanker har dukket opp i hodet mitt. Jeg tørr nok ikke å ta dose 2 av denne vaksinen. Skulle ønske jeg aldri tok den, så jeg heller kunne blitt fullvaksinert med en annen vaksine. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg tør å ta dose 2. Heller ikke mikse med en annen vaksine.

Ble skikkelig dårlig etter dose 1, indluensasympromer og elendig  et par dager.  Deretter kjempetrøtt og sliten et par ukers tid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Camilla Stoltenberg sa på en pressekonferanse etter spørsmål om nettopp det å ta en dose med den ene vaksinen og den andre dosen med en annen at det kunne man ikke gjøre da vaksinene er bygd opp forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rocka69

Vel, mente å huske at AstraZeneca og Sputnik hadde inngått samarbeid. Og at de skulle teste ut en vaksinering der man kombinerte en dose av AZ og en dose av Sputnik. Og jeg fant nå ut at de har begynt med kliniske tester i fase 3.

Og her fant jeg de siste om dette:

https://www.biopharma-reporter.com/Article/2021/02/09/Clinical-trial-set-to-test-efficacy-of-mixing-Sputnik-V-and-COVID-19-Vaccine-AstraZeneca

https://theconversation.com/coronavirus-why-combining-the-oxford-vaccine-with-russias-sputnik-v-could-make-it-more-effective-152873

Så det kan være at vi som har fått en dose av AZ, vil få en dose eller to av Sputnik V over sommeren. 

Jeg har lest et eller annen sted at man tester ut andre vaksiner for å kombinere dette med AZ. Og Sputnik tester ut dette selv i fase 1 og fase 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født tre barn, fjernet blindtarmen og brukket ribbein og hadde gjort alt igjen fremfor å bli så dårlig som jeg ble av Astravaksinen!

Jeg hadde 40,8 i feber, sinnssyk hodepine, kastet opp og klarte ikke å stå på beina. Jeg la meg med pulsklokke og den hadde målt gjennomsnittspulsen til 192 den natten. 

Det frister virkelig ikke til gjentakelse, men det spørs om jeg klarer å stå imot presset fra arbeidsplassen. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line1301

Fikk bare milde bivirkninger som varte under et døgn. Men vet ikke om jeg skal ta andre dose pga. liten risiko for blodpropper. Man vet aldri, det kan jo skje etter andre dose også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulanten skrev (16 minutter siden):

Jeg har født tre barn, fjernet blindtarmen og brukket ribbein og hadde gjort alt igjen fremfor å bli så dårlig som jeg ble av Astravaksinen!

Jeg hadde 40,8 i feber, sinnssyk hodepine, kastet opp og klarte ikke å stå på beina. Jeg la meg med pulsklokke og den hadde målt gjennomsnittspulsen til 192 den natten. 

Det frister virkelig ikke til gjentakelse, men det spørs om jeg klarer å stå imot presset fra arbeidsplassen. 

Nå har vi jo ikke seriøse tall på hvor mange eldre som har dødd av den, det får vi aldri vite heller. De skjuler det for oss.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...