WonderWomaan Skrevet 19. mars 2021 #41 Del Skrevet 19. mars 2021 Lawyam skrev (1 time siden): Ikke nødvendig å bråke, men hun bør straffes på lik linje med andre og ikke slippe unna fordi hun er statsminister. Når hun er med på å lage reglene er hun den første til å skulle holde de og at hun ikke 'visste' holder ikke mål. Ikke en statsminister jeg vil ha hvertfall. Burde gått av. Amen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxwell Skrevet 19. mars 2021 #42 Del Skrevet 19. mars 2021 Hun er langt i fra den eneste som har brutt koronaregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 19. mars 2021 #43 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Jeg forundres over at noen ved sine fulle fem mener hun skal gå av for dette. Hadde de betalt hver for seg i restauranten hadde dette vært en ikke-sak. Snakk om få ufortjent mye pes for én feil etter steinhard jobbing i ett år. Endret 19. mars 2021 av moho 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 19. mars 2021 #44 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Hvorfor skal hun slippe å betale når andre må betale? Det er bare pinlig om hun ikke gjør opp for seg. Endret 19. mars 2021 av student86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solangun Skrevet 19. mars 2021 #45 Del Skrevet 19. mars 2021 Ni gjester er liksom helt greit men ved 10 så rakner hele verden?? Opphausa greier... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. mars 2021 #46 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) moho skrev (45 minutter siden): Jeg forundres over at noen ved sine fulle fem mener hun skal gå av for dette. Hadde de betalt hver for seg i restauranten hadde dette vært en ikke-sak. Snakk om få ufortjent mye pes for én feil etter steinhard jobbing i ett år. Om jeg er ved de fulle 5 kan sikkert diskuteres, men når hun liksom som statsminister står og forteller meg at hun ikke VISSTE når hun har gnålt om regler hver dag da kan hun pakke sammen. Jeg foretrekker en statsminister som følger med i timen og bryr seg og det har hun bevist at hun ikke gjør. Endret 19. mars 2021 av Lawyam 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deterbaremeg Skrevet 19. mars 2021 #47 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) moho skrev (52 minutter siden): Jeg forundres over at noen ved sine fulle fem mener hun skal gå av for dette. Hadde de betalt hver for seg i restauranten hadde dette vært en ikke-sak. Snakk om få ufortjent mye pes for én feil etter steinhard jobbing i ett år. Det største problemet er at hun dro til Geilo i det hele tatt. Verken Erna eller familien hennes bor der. De reiste dit fra hver sine kanter av landet for å feire bursdag. Mens alle vi andre oppfordres til å verken invitere til bursdag eller reise. Det er like alvorlig for moralen at hun brøt anbefalingene. Og dette var altså den samme helga som hennes statssekretær kokte sammen sin famøse plan sammen med ordføreren i Molde. Oslo-innbyggerne skulle spyttes på for å være dårlige på smittevern - mens Erna satt i sushi-lag på Geilo. Endret 19. mars 2021 av Deterbaremeg 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. mars 2021 #48 Del Skrevet 19. mars 2021 Og 2-to dager på rad. Det finnes ikke NOEN unnskyldninger. Flaut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monkris Skrevet 19. mars 2021 #49 Del Skrevet 19. mars 2021 Tutte skrev (4 timer siden): Selvfølgelig ikke. Hvorfor skal det være mer lov for en statsminister enn folk ellers? En statsminister som i tillegg burde kunne sine egne regler. Her har det vel aldri vært snakk om hva som er lov? Hun innrømmer jo hva hun har gjort galt, beklager dette, stiller opp i det som skulle tro var ren heksejakt. Hun har aldri påstått at hun har mer lov til dette enn andre av oss. Men som alle oss andre mennesker, kan også en statsminister feile! At det blir ett arrangement om man møtes tre familier ute på en offentlig spiseplass, som sitter ved egne bord (egne kohorter) forstår jeg at også hun kunne bomme på. Har aldri tenkt tanken at det kunne defineres slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. mars 2021 #50 Del Skrevet 19. mars 2021 Monkris skrev (3 minutter siden): Her har det vel aldri vært snakk om hva som er lov? Hun innrømmer jo hva hun har gjort galt, beklager dette, stiller opp i det som skulle tro var ren heksejakt. Hun har aldri påstått at hun har mer lov til dette enn andre av oss. Men som alle oss andre mennesker, kan også en statsminister feile! At det blir ett arrangement om man møtes tre familier ute på en offentlig spiseplass, som sitter ved egne bord (egne kohorter) forstår jeg at også hun kunne bomme på. Har aldri tenkt tanken at det kunne defineres slik. Hun 'visste ikke'!!!!! Jeg visste, pga at HUN sa det. Hvordan kunne hun unngå å vite? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 19. mars 2021 #51 Del Skrevet 19. mars 2021 Monkris skrev (9 minutter siden): Her har det vel aldri vært snakk om hva som er lov? Hun innrømmer jo hva hun har gjort galt, beklager dette, stiller opp i det som skulle tro var ren heksejakt. Hun har aldri påstått at hun har mer lov til dette enn andre av oss. Men som alle oss andre mennesker, kan også en statsminister feile! At det blir ett arrangement om man møtes tre familier ute på en offentlig spiseplass, som sitter ved egne bord (egne kohorter) forstår jeg at også hun kunne bomme på. Har aldri tenkt tanken at det kunne defineres slik. Vet ikke hva du skal fram til her, men personen jeg siterte spurte om det ikke burde være lov for statsministeren å bomme litt på antall gjester. Jeg svarte da at det burde det selvfølgelig ikke være. Hun som fremsetter disse reglene burde kunne de bedre enn befolkningen ellers. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 20. mars 2021 #52 Del Skrevet 20. mars 2021 Bente1234 skrev (8 timer siden): Og går mest sannsynlig fri trodde loven var lik for alle da jeg var 25 ... nå er det lenge siden jeg trodde det Loven har aldri vært lik for alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 20. mars 2021 #53 Del Skrevet 20. mars 2021 I påsken tenkte jeg å leie hytte (i en kommune som ikke er rød) med to andre familier og reise fra den røde kommunen jeg bor i. Det er jo bare anbefalt å la det være. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 20. mars 2021 #54 Del Skrevet 20. mars 2021 Deterbaremeg skrev (8 timer siden): Det største problemet er at hun dro til Geilo i det hele tatt. Verken Erna eller familien hennes bor der. De reiste dit fra hver sine kanter av landet for å feire bursdag. Mens alle vi andre oppfordres til å verken invitere til bursdag eller reise. Det er like alvorlig for moralen at hun brøt anbefalingene. Og dette var altså den samme helga som hennes statssekretær kokte sammen sin famøse plan sammen med ordføreren i Molde. Oslo-innbyggerne skulle spyttes på for å være dårlige på smittevern - mens Erna satt i sushi-lag på Geilo. Helt enig! Det er akkurat det som provoserer meg. Dette er rett og slett skikkelig pinlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Othilia Skrevet 20. mars 2021 #55 Del Skrevet 20. mars 2021 Hovedpoenget er jo at man skal treffe færrest mulig. Har inntrykk av at de aller fleste nå omtrent ikke treffer noen de ikke bor eller jobber med. Da sender dette er uheldig signal. Jeg frykter mest dette vil føre til lavere tillit til regler og anbefalinger, og det er det siste vi trenger nå når smitten i Oslo er så høy., 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 20. mars 2021 #56 Del Skrevet 20. mars 2021 moho skrev (10 timer siden): Jeg forundres over at noen ved sine fulle fem mener hun skal gå av for dette. Hadde de betalt hver for seg i restauranten hadde dette vært en ikke-sak. Snakk om få ufortjent mye pes for én feil etter steinhard jobbing i ett år. Det verste var vel at de reiste? Det med restauranten er bare for dumt. Hadde det vært tre grupper som ikke kjente hver andre så var det innafor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 20. mars 2021 #57 Del Skrevet 20. mars 2021 Helgeline skrev (15 timer siden): Tja, skjønner Erna godt jeg. Vi var to husstander sammen i julen. Tilfeldigvis ble vi samlet kun 10, men det hadde jo vært kjipt om vi var 12 og to stykker måtte feire alene. Tror ikke vi hadde utelatt de to i tilfelle....men ville holdt det hemmelig da. Noe som tydeligvis er verre for Erna. Vi bor dessuten i en del av landet med lite smittetrykk, og vi har heller ikke vært med på å lage retningslinjene. Jeg greier bare ikke å hisse meg så veldig opp. Erna er bare et menneske hun også, tydeligvis. Å spore opp hvor mange familiemedlemmer som statsministeren hadde i leiligheten for så å gå til media med det føler jeg blir litt smakløst. Korona eller ikke. Men sikkert jeg som er rar. Jeg hadde hatt forståelse hvis hvem som helst som ikke jobber for regjeringen eller FHI hadde gjort dette. Er man uenig med deler av restriksjonene er det dumt, men ikke hyklerisk å bryte dem. Er man den som pålegger restriksjonene på andre er det faktisk fullstendig lavmål å bryte dem. De som har bestemt dette, som ødelegger liv, ødelegger folks levebrød, fysiske helse ved treningsnekt og psykiske helse ved isolasjon og alt annet, de må faktisk leve etter de strengeste tolkningene av regelverket selv. Bent Høie er minst like ille, med ukependlingen og hytteturene sine, men han har i hvert fall hatt vett til å sørge for smutthull i regelverket til seg selv. Clefable skrev (12 timer siden): At statsministeren bryter smittevernsregler nå når vi ligger på over 1000 tilfeller om dagen er sykt provoserende, ja. Nå har vi også stengt ned Oslo enda mer. Jeg skulle på en hyttetur med tre venner, men siden vi kun kan møtes 1-2 personer ble det selvsagt avlyst. Når man er så mentalt utslitt av dette allerede og har veldig få ting å glede seg til i hverdagen, og disse tingene da må avlyses, gjør det meg faktisk forbanna at lederen i landet glatt overser det og lever som normalt. Eksempelet hun setter her er jo at alle kan bryte reglene "bare litt", "noen ganger". Da er det ikke rart situasjonen aldri bedrer seg. I rettferdighetens navn hadde vi ikke så mye smitte da dette skjedde, i vinterferien. SagaP skrev (12 timer siden): De satt i kohorter på fredag (Erna var i Oslo), lørdag spiste storfamilien på 14 sushi sammen. Fire mer enn tillatt. Javel. Statsministeren bør selvsagt holde smittereglene som oss andre, men slikt kan skje. På tide å gå videre. Viktigere ting i verden! Poenget er at Erna og medarbeiderene hennes ødelegger andre menneskers liv over en lav sko med alle restriksjonene sine, men følger dem ikke selv. Det er dobbeltmoralsk og ufattelig arrogant. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. mars 2021 #58 Del Skrevet 20. mars 2021 Problemet er at hun droppet anbefalingen om å unngå sosiale møter. For min del driter jeg i om de var 13 eller 9, det er ikke poenget. Det gjør at det er mindre fristende å følge anbefalingene. Og det viser også hvor nitrist Norge er anno mars 2021. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli_s Skrevet 20. mars 2021 #59 Del Skrevet 20. mars 2021 Storm i vannglass, uheldig at Erna feilet her, men de som hisser seg opp over dette har nok et generelt behov for å hisse seg opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 20. mars 2021 #60 Del Skrevet 20. mars 2021 Jeg syns det er unødvendig å bruke tid og krefter på dette nå. Arbeidsbelastningen hennes er ekstrem fra før; ikke noe vits i å legge sten til byrden med en haug av gjentatte spørsmål hun må bruke tulletid på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg