Gå til innhold

Hvorfor var så mange redd for Hufsa som barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neida, hun er bare anderledes. 

Anonymkode: e9174...3fb

Ja det er hun også. Forsatt skummel uansett hva det ennå skulle være😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 14.32):

Sikkert det at hun var litt mørk, formløs og skummel i designet, samt at hun bare laget gryntelyder og knurret. De fleste i mummidalen var jo redde for henne og sånt smitter jo over på barn. 

Selv var jeg livredd for henne som barn

Anonymkode: 78645...c27

Enig. Detfor jeg fortsatt i voksen alder holder meg vekke fra østkanten i Oslo.

Anonymkode: 2fdcb...6d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryuk skrev (10 timer siden):

Pappan til Emil er vel en av de skumleste karakterene i barnetv noen sinne! Hufsa var jeg aldri redd. 

Sant, da vi fikk nærbilde av den brølende kjeften frøs blodet til is. Hufsa er bare morsom og koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Verken Hufsa eller vinterdamen fryktet jeg. Hattifnattene derimot 😂😂

Anonymkode: 276c5...3b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsa er skummel.

Ja hun er ensom og ulykkelig men også kald tvers igjennom, uten noen varme. Det er synd på henne men hun er negativ og blir ikke noe annet noen gang heller. Hun er litt som en møll som oppsøker lys og varme, bortsett fra at det er hun som ødelegger varmen ikke motsatt.

Hun har ikke noe å gi eller bidra med annet enn skremmende kulde. Men hun er ikke farlig nei men skremmende og ubehagelig.

Vinterdronningen derimot er livsfarlig. Hattifnattene er også skumle men helt uintelligente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sånne figurer var farlige da jeg var lite Hoppetussebarn. De var mine venner. Reparatørene også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hufsa var ikke negativ. Hun var helt nøytral. Muligens med et skremmende ytre men hun var helt anonym i grunn.

Anonymkode: 276c5...3b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (23 minutter siden):

Ingen sånne figurer var farlige da jeg var lite Hoppetussebarn. De var mine venner. Reparatørene også. :hjerte:

Reparatørene JA, Gorgon vaktmester NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (48 minutter siden):

Reparatørene JA, Gorgon vaktmester NEI.

Eksentrisk og med mang en gladlatter på lur. Evn. gal latter, alt etter som. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Synes hufsa er skummel enda jeg. Var ikke sånn kjemperedd for henne som barn men hun var skummel og skremmende. Var redd hun skulle dukke opp hos meg i mørket😂 

Det var spesielt første episode når hun dukket opp for første gang som skremte meg som barn. Både rett før hun kom til mummi huset når det begynte å blåse og himmelen ble helt lilla, og når hun var der. Den episoden er fortsatt skummel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moth-Ear-Earth
Entern skrev (2 timer siden):

Hufsa er skummel.

Ja hun er ensom og ulykkelig men også kald tvers igjennom, uten noen varme. Det er synd på henne men hun er negativ og blir ikke noe annet noen gang heller. Hun er litt som en møll som oppsøker lys og varme, bortsett fra at det er hun som ødelegger varmen ikke motsatt.

Hun har ikke noe å gi eller bidra med annet enn skremmende kulde. Men hun er ikke farlig nei men skremmende og ubehagelig.

Vinterdronningen derimot er livsfarlig. Hattifnattene er også skumle men helt uintelligente.

Men, hun er jo lei seg fordi ingen vil ta henne med inn i varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rævstad skrev (7 minutter siden):

Men, hun er jo lei seg fordi ingen vil ta henne med inn i varmen..

Ja det er jo synd på henne, hun er ensom :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Entern skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo synd på henne, hun er ensom :( 

Ja, stakkars Hufsa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse

Hufsa er jo et bilde på depresjon. Samme med Tussi i Ole Brumm . Ikke sikkert man skjønner det som barn, men som voksen gjør man det. Tussis nedstemthet og Hufsas kulde er klare bilder på depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...