Rumle Skrevet 19. mars 2021 #41 Del Skrevet 19. mars 2021 Tuppeluri skrev (6 timer siden): Jeg syns ikke hufsa var skumlest, men hattifnattene! Gud jeg grøsser. Enig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #42 Del Skrevet 19. mars 2021 Nå husker jeg også at Mummimamma snakket fornuftig med Hufsa i en episode. Så det var altså hun og Mummi som prøvde å forstå henne litt. De andre bare dømte henne. Anonymkode: e9174...3fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 19. mars 2021 #43 Del Skrevet 19. mars 2021 Hufsa var skummel fordi hun var helt mimikkløs med oppsperrede øyne. Umulig å lese. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #44 Del Skrevet 19. mars 2021 Boetica skrev (5 minutter siden): Hufsa var skummel fordi hun var helt mimikkløs med oppsperrede øyne. Umulig å lese. Det gjorde henne ikke skummel, men misforstått. Anonymkode: e9174...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 19. mars 2021 #45 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjorde henne ikke skummel, men misforstått. Anonymkode: e9174...3fb Jo det gjorde henne skummel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #46 Del Skrevet 19. mars 2021 Var dritredd Hufsa. Husker vi barna skremte hverandre med Hufsa 😂 hendte jeg var redd på kveldene da jeg la meg 😂 er født i 89 Anonymkode: 08711...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #47 Del Skrevet 19. mars 2021 Det var vel først og fremst i tegnefilmen som gikk på barne-TV at det var en greie etterhvert af Hufsa bare ville ha venner og var misforstått osv. I utgangspunktet er Hufsa ment som en skummel figur, så det er jo ikke rart barn syntes hun var skummel Anonymkode: 06f47...f76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #48 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var vel først og fremst i tegnefilmen som gikk på barne-TV at det var en greie etterhvert af Hufsa bare ville ha venner og var misforstått osv. I utgangspunktet er Hufsa ment som en skummel figur, så det er jo ikke rart barn syntes hun var skummel Anonymkode: 06f47...f76 Hun er anderledes i bøkene enn i barne-tv. Men i bøkene fantes det hufser, ikke kun Hufsa som enkelt individ. De fleste som ble redde Hufsa ble redde etter å ha sett henne på barne-tv, og det var det egentlig aldri noen grunn til å bli. Anonymkode: e9174...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #49 Del Skrevet 19. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Hun er anderledes i bøkene enn i barne-tv. Men i bøkene fantes det hufser, ikke kun Hufsa som enkelt individ. De fleste som ble redde Hufsa ble redde etter å ha sett henne på barne-tv, og det var det egentlig aldri noen grunn til å bli. Anonymkode: e9174...3fb Med mindre man så på alle episodene etter hverandre og var mentalt oppegående nok på det tidspunktet å forstå handling, moral og karakterutvikling så får man som et lite barn selvfølgelig ikke med seg alle nyanser. Som barn så man en episode i uka på barne-TV og fikk ofte ikke med seg storyen, bare bildene man ser. Når karakteren blir introdusert i serien er hun visuellt skummel, med skummel musikk og de andre, trygge karaktene er redde henne. Jeg var forøvrig mest redd for heksa i snøhvit, selv nærmest opp i tenårene hadde jeg mareritt om henne. Anonymkode: 06f47...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #50 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre man så på alle episodene etter hverandre og var mentalt oppegående nok på det tidspunktet å forstå handling, moral og karakterutvikling så får man som et lite barn selvfølgelig ikke med seg alle nyanser. Som barn så man en episode i uka på barne-TV og fikk ofte ikke med seg storyen, bare bildene man ser. Når karakteren blir introdusert i serien er hun visuellt skummel, med skummel musikk og de andre, trygge karaktene er redde henne. Jeg var forøvrig mest redd for heksa i snøhvit, selv nærmest opp i tenårene hadde jeg mareritt om henne. Anonymkode: 06f47...f76 Det gjaldt tydeligvis flertallet at hun var skummel, men barn er også forskjellige og ser med forskjellige øyne. Jeg husker godt at Mummimamma var omsorgsfull og gikk bort til Hufsa og gav henne et skjell formet som et hjerte. Hufsa ville egentlig ha en koffert, men tok i mot skjellet og gikk. Mummitrollet snakket også med henne og forsto hva hun mente. Ellers var de andre bare slemme mot henne. Anonymkode: e9174...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #51 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjaldt tydeligvis flertallet at hun var skummel, men barn er også forskjellige og ser med forskjellige øyne. Jeg husker godt at Mummimamma var omsorgsfull og gikk bort til Hufsa og gav henne et skjell formet som et hjerte. Hufsa ville egentlig ha en koffert, men tok i mot skjellet og gikk. Mummitrollet snakket også med henne og forsto hva hun mente. Ellers var de andre bare slemme mot henne. Anonymkode: e9174...3fb Var det kofferten til Tufsla og Vifsla hun ville ha? Anonymkode: eac69...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #52 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det kofferten til Tufsla og Vifsla hun ville ha? Anonymkode: eac69...75c Ja, det var det. Anonymkode: e9174...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 20. mars 2021 #53 Del Skrevet 20. mars 2021 Husker den nifse musikken når hun kom glidende over horisonten mot mummihuset, og uttrykket i fjeset hennes. Det er vel normalt for unger å bli redd for sånt? Synes derimot det er rart å fortsatt synes det, jeg har sett verre ting iløpet av årene 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #54 Del Skrevet 20. mars 2021 Lille My var skumlere enn Hufsa 😳 Verst i barne-tv var uansett bamsen Teodor 😓😢 han var jeg livredd, han hadde crazy eyes og konstant snøyt seg i et lommetørkle han hadde i lomma på snekkerbuksa.. 😩🤧 Og så Herr Nelson, i Pernille og stjernen, pfføyyy!!! 🤢😪😷🤮 Anonymkode: 8c1f1...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 20. mars 2021 #55 Del Skrevet 20. mars 2021 For meg så var det musikken som gjorde henne ekstra skummel. Uten musikken så var hun ikke så farlig, men er likevel redd henne🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 20. mars 2021 #56 Del Skrevet 20. mars 2021 FrankDrebin skrev (På 19.3.2021 den 15.35): Jeg synes hufsa var morsom, jeg. Derimot var jeg livredd faren til Emil. Pappan til Emil er vel en av de skumleste karakterene i barnetv noen sinne! Hufsa var jeg aldri redd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 20. mars 2021 #57 Del Skrevet 20. mars 2021 Hva er så skummelt med hufsa egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #58 Del Skrevet 20. mars 2021 MaleficentAurora skrev (6 minutter siden): For meg så var det musikken som gjorde henne ekstra skummel. Uten musikken så var hun ikke så farlig, men er likevel redd henne🙈 Det klippet der er bare mummi som har mareritt 😉 Anonymkode: e9174...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 20. mars 2021 #59 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det klippet der er bare mummi som har mareritt 😉 Anonymkode: e9174...3fb Og hva så? Hun er skummel uansett hvilket klipp det skulle ha vært😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #60 Del Skrevet 20. mars 2021 MaleficentAurora skrev (14 minutter siden): Og hva så? Hun er skummel uansett hvilket klipp det skulle ha vært😝 Neida, hun er bare anderledes. Anonymkode: e9174...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå