AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #21 Del Skrevet 19. mars 2021 Ei ku, jeg er ikke fra Bergen. Selv på Oslo vest sier man jo ikke kuen, så å skulle si en ku blir bare rart over hele landet minus Bergen. Anonymkode: e1c35...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 19. mars 2021 #22 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sier en ku, selvom det er feil. Anonymkode: b98fd...173 Å si en ku på bokmål er det samme som å si ein ku på nynorsk, med andre ord helt feil. Ein hund ein katt ein hest ein sau ei ku og ei høne. Ei ku ein okse. I Bergen sier de kuen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #23 Del Skrevet 19. mars 2021 På mi dialekt (halling) sier jeg :Ei kyr, kyre fleir Ky alle kyddne Anonymkode: 84017...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #24 Del Skrevet 19. mars 2021 Ei kyr, kyre, fleire kyr, alle kydn. Anonymkode: 42bb7...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå