Gå til innhold

Brudd på korona regler .. da var vi i gang.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

1 dag etter Oslo stengte ned

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/11-anmeldt-for-brudd-paa-smittevernsreglene.aR_6Qi5zq?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row12_pos1

Tillegg skjønner ikke hvorfor ikke statsministeren ikke får en saftig bot. Hun brøt smittevernregler som de ovenfor??? 
Likedan Ap politikeren som tok en fest i Bodø.. saken henlagt. Null bot.

Hvorfor slipper disse rikingene unna? Hadde jeg gjort det samme hadde jeg sikkert fått 20000 i bot.

korrupt system ikke rart folk driter i dugnad når de som bestemmer gjør det😡

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og da var gjengen her i gang igjen også.

Blir dere ikke lei av å klage på KG? Legg den energien i å klage til noen som faktisk betyr noe, er min anbefaling.

Å snakke dette imot her faller uansett på døve ører virker det som.

Endret av Jaybird
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir rett og slett bare trist å lese slike saker når vår egen statsminister ikke følger reglene. Nå må Erna gå av. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat firmaet Elden er på saken mot alle disse idiotiske tiltakene som ruinerer oss. Vi trenger klart hjelp fra noen med litt tyngde i samfunnet☘️👍🏻

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (14 minutter siden):

Det blir rett og slett bare trist å lese slike saker når vår egen statsminister ikke følger reglene. Nå må Erna gå av. 

De bør i hvertfall få bøter de har jo penger til å betale med og 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (2 minutter siden):

De bør i hvertfall få bøter de har jo penger til å betale med og 

En bot er ikke nok i denne saken. Øverste ansvarlig bryter sine egne regler. Regler som er så inngripende at de bryter med grunnlov og menneskerettigheter. Dette er så skammelig at jeg blir stum. 

Vi kan ikke ha en statsminister som folket ikke har tillit til, og den tilliten brast i går. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så sint ... på urettferdighet 😡😡😡

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaybird skrev (1 time siden):

Blir dere ikke lei av å klage på KG? Legg den energien i å klage til noen som faktisk betyr noe, er min anbefaling.

Syns d er greit du altså at vi stenges inne mens topp politikerne lever som normalt og bryter regler de selv har vedtatt?? Fantastisk 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (2 timer siden):

Advokat firmaet Elden er på saken mot alle disse idiotiske tiltakene som ruinerer oss. Vi trenger klart hjelp fra noen med litt tyngde i samfunnet☘️👍🏻

Er dette sant? Kan ikke se at det står noe om det i noen aviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (3 timer siden):

1 dag etter Oslo stengte ned

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/11-anmeldt-for-brudd-paa-smittevernsreglene.aR_6Qi5zq?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row12_pos1

Tillegg skjønner ikke hvorfor ikke statsministeren ikke får en saftig bot. Hun brøt smittevernregler som de ovenfor??? 
Likedan Ap politikeren som tok en fest i Bodø.. saken henlagt. Null bot.

Hvorfor slipper disse rikingene unna? Hadde jeg gjort det samme hadde jeg sikkert fått 20000 i bot.

korrupt system ikke rart folk driter i dugnad når de som bestemmer gjør det😡

Vi er mange, de fleste tar den dugnaden men nå synes jeg Erna må gå. - Jeg tror knapt det jeg hører (tv2.no)

Endret av Jytte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er jeg fortsatt forbanna, men føler meg også som en idiot som splitta familien på julaften for å ikke bli 12 stk. Har hatt barnebursdag med 5 stk. Fordi vi ble bedt om dette. Jeg blir nok ansett som en som ikke er så rigid, men jeg allikevel fulgt alle disse reglene konstant. Nå føler jeg meg litt...lurt. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaybird skrev (4 timer siden):

Så på god morgen Norge at det er masse reaksjoner på Twitter osv. Folk er forbannet fordi de selv ikke har fått feiret bursdag, vært i begravelser og med på fødsel og alt annet folk har satt på vent ett år. Mens Erna som sa på tv at hun måtte vente med feiringen - feiret likevel to dager med familien med for mye folk. Så er nok ikke bare de på kg som reagerer gitt.

Politiet skal etterforske.

Etter egne regler blir det vel 14 + 13 mennesker ganger med 20 tusen = 540.000,- i bot. Regner med de slipper 😊

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (1 time siden):

Er dette sant? Kan ikke se at det står noe om det i noen aviser?

Nei gruppa Vi som er i mot full Lockdown skrev det på sine sider de jobber hardt mot ubegripelige koronatiltak 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (5 minutter siden):

Så på god morgen Norge at det er masse reaksjoner på Twitter osv. Folk er forbannet fordi de selv ikke har fått feiret bursdag, vært i begravelser og med på fødsel og alt annet folk har satt på vent ett år. Mens Erna som sa på tv at hun måtte vente med feiringen - feiret likevel to dager med familien med for mye folk. Så er nok ikke bare de på kg som reagerer gitt.

Korrigerer. Erna var ikke tilstede på dag 1.  Hun kan derfor ikke bøtelegges for den dagen hun ikke var der. Derimot var hun der på dag 2, og bør få en bot for denne dagen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (Akkurat nå):

Korrigerer. Erna var ikke tilstede på dag 1.  Hun kan derfor ikke bøtelegges for den dagen hun ikke var der. Derimot var hun der på dag 2, og bør få en bot for denne dagen. 

Da blir det 20k x 13 pers + 20k x 14 pers = 540.000 kr i bøter for familien til Erna.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (2 minutter siden):

Etter egne regler skal alle deltagere betale bot på 20.000.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TantePose skrev (1 minutt siden):

Da blir det 20k x 13 pers + 20k x 14 pers = 540.000 kr i bøter for familien til Erna.

Vel det er jo deres problem. De som har deltatt er jo ikke noe bedre enn Erna. Det kan komme hende de ikke visste hvor mange som skulle dit før de kom, men da er det lov å snu. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (32 minutter siden):

Ikke bare er jeg fortsatt forbanna, men føler meg også som en idiot som splitta familien på julaften for å ikke bli 12 stk. Har hatt barnebursdag med 5 stk. Fordi vi ble bedt om dette. Jeg blir nok ansett som en som ikke er så rigid, men jeg allikevel fulgt alle disse reglene konstant. Nå føler jeg meg litt...lurt. 

Er også - om ikke forbanna, så. En venninne som er Høyre-menneske forsvarte Erna på f.b. Hun er den samme som har skrevet at alle bør ha lockdown, men ikke de på vestkanten, og vaksiner bør ikke prioriteres der smitten er høyest. 

Hele greia gjør at jeg ikke tar det seriøst at det er en pandemi, men jeg gjør som anbefalt. Bursdagen ble hjemme hos mine foreldre. Da brøt jeg kanskje en regel, men Erna er best i klassen på det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (5 minutter siden):

Ja det var vel typisk d 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (46 minutter siden):

Min familie ble delt opp i flere deler på julaften. Har fortsatt ikke sett alle siden jul heller. Nettopp fordi vi ikke er i samme "kohort" osv. Han gjøken fra AP ble jeg irritert på, men Erna var verre. Virkelig verre. Jeg holder på å gå i svart på kontoret, som også er mitt hjem, mitt treningssenter, og som ikke har hatt andre gjester enn kjæresten på over 1 år nå. 

Ungdommer blir dratt ut under senger der de gjemmer seg når de blir tatt på fersken med å ha samlinger i disse dager, men statsministeren "er bare menneske som gjør feil"? Ikke faan. Dette finner jeg meg virkelig ikke i. Hun skal bøtelegges, på lik linje som alle andre har måttet. 

Og hun kan DRITE LANGT I å gjøre endeløse taler om bakketopper og hvor flinke vi er i disse forbanna pressekonferansene. Nå er det faan meg nok. Virkelig. Dette var dråpen for min del. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...