Blueberrymuffin Skrevet 18. mars 2021 #21 Del Skrevet 18. mars 2021 Tun skrev (Akkurat nå): Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Nei, men når man er en offentlig person, som i tillegg skal styre landet, så har man et ansvar. Og dette er langt over streken. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 18. mars 2021 #22 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Tun skrev (6 minutter siden): Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Herregud.. er du statsminister og leder under en pandemi så bryter du ikke smittevernsregler. Hvertfall ikke hvis målet er å holde folk motiverte til å delta Endret 18. mars 2021 av Spicymami 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. mars 2021 #23 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Tun skrev (18 minutter siden): Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Det har vi sikkert. Men altså, det finnes grenser. Og Erna er overhodet for galskapen og bryr seg ikke om smittevernreglene selv. Det blir jo alt for dumt. Selv «tør» vi ikke dra på påskemiddag tre stk i stedet for to. Og jeg er blant de som er skeptisk til tiltakene generelt. Selv om jeg følger de. Endret 18. mars 2021 av Justlooking Tillegg 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 18. mars 2021 #24 Del Skrevet 18. mars 2021 7 minutter siden, Tun said: Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Jeg har aldri brutt en regel som har hatt grove konsekvenser for andre mennesker. Det verste jeg har gjort i mitt liv er å kjefte på andre som ikke fortjente det da jeg var tenåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tun Skrevet 18. mars 2021 #25 Del Skrevet 18. mars 2021 4 minutter siden, Blueberrymuffin said: Nei, men når man er en offentlig person, som i tillegg skal styre landet, så har man et ansvar. Og dette er langt over streken. Vel, til og med en president er bare et menneske. 1 minutt siden, Spicymami said: Hvertfall ikke hvis målet er å holde folk motiverte til å delta Det får meg i hvert fall til å bli mer motivert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PåPlass Skrevet 18. mars 2021 #26 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Tun skrev (44 minutter siden): Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Jeg syns ikke det er greit hva Erna og andre politikere og medlemmer av storting og regjerning har gjort, ei heller andre. Siden det hele ble satt igang i fjor har jeg ikke vært på ett eneste selskap, jeg har ikke feira bursdagen til noen familiemedlemmer, jeg har ikke vært på familiehytta, ikke til syden, ikke til fjells, jeg har heller ikke vært sosial og truffet kollegaer og venner. Jeg har holdt avstand og har ikke gitt noen klemmer på over ett år. Unntaket er ene naboen min som i begynnelsen av mars 2020 ga meg en klem helt ut av det blå. Og som fortsatt lever i beste velgående. Med andre ord, jeg har fulgt alle de tåpelige reglene til tross for min uenighet med hvorfor de holder på med dem. Jeg skjønner godt at folk er lei av at politikere setter egne regler for seg og andre regler for resten. Nok er nok! Endret 18. mars 2021 av PåPlass 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 18. mars 2021 #27 Del Skrevet 18. mars 2021 Tun skrev (1 minutt siden): Vel, til og med en president er bare et menneske. Det får meg i hvert fall til å bli mer motivert. Javel.. hun skal ikke be meg om å ikke reise for å møte familien, ikke feire bursdag, ikke møte mange og begrense MITT liv mens hun sitter og gosser seg på hytta med venner. Så her stopper mitt bidrag i den påtvugne dugnaden 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 18. mars 2021 #28 Del Skrevet 18. mars 2021 Respektløst. Her begrenser de folkets liv, og kommer med råd og anbefalinger. Men de står tydeligvis over disse selv. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 18. mars 2021 #29 Del Skrevet 18. mars 2021 Ja det er dumt, men det kunne vært verre. I Canada var det noen ledere som dro på utenlandsferie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 18. mars 2021 #30 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Vi kan trøste oss med at hun ikke kommer til å våge et portforbud nå. Endret 18. mars 2021 av Kågebruker 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 18. mars 2021 #31 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Tun skrev (12 minutter siden): Vel, til og med en president er bare et menneske. Det får meg i hvert fall til å bli mer motivert. Hadde du også blitt mer motivert av politimenn som brøt loven, over brannmenn som var ildpåsettere, eller sykepleiere som skader ander mennesker? Det er akkurat det samme som denne situasjonen. Erna har ansvar for å lede og være talsperson for smittevern, da har hun faktisk et større ansvar for å følge smittevern reglene, og ikke gjøre det stikk motsatte. Du kan ikke komme med «hun er bare et menneske». Erna har en jobb, et mandat, og er ansatt for å styre landet. Ikke utnytte seg av stillingen, og gjøre det motsatte av det hun pålegger alle andre. Det Erna gjorde er et lovbrudd, som gjør at hun ikke er skikket til den jobben hun er satt til å ha, uansett hvor mye menneske hun måtte være. At du forsvarer det er mildt sagt grovt. Vet ikke om du prøver å provosere, eller om det er mangel på skikkelig moral. Erna burde gå. Endret 18. mars 2021 av Blueberrymuffin 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon_child Skrevet 18. mars 2021 #32 Del Skrevet 18. mars 2021 Nei hun eller ap toppen kommer sikkert ikke til å få noe bot. Politikere er hyklere, noe som ikke burde komme som overraskelse til noen. De bør miste jobben eller gå av frivillig men tviler på at det kommer til å skje.De lager regler som har stor økonomisk og psykiske konsekvenser for mange men gidder ikke å følge reglene selv🤬 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endlessly Skrevet 18. mars 2021 #33 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Jeg som trodde smittetallene kom til å flate ut og sakte synke fremover. Og så slenger Erna denne inn i regnestykket 🤦, the sky is the limit... Umusikalsk og illojalt av Erna. Jeg tror kanskje karrieren ryker på denne. Endret 18. mars 2021 av Endlessly 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. mars 2021 #34 Del Skrevet 18. mars 2021 Sosial kontakt Alle bør begrense sosial kontakt. Det oppfordres til å møte andre utendørs, og ikke ha besøk av flere enn 5 gjester i tillegg til de som allerede bor sammen. Dersom alle gjestene kommer fra samme husstand kan man være flere, men man må likevel ikke være flere enn at man kan holde avstand. Barn i barnehager og barneskoler kan ha besøk fra egen kohort. https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/oversikt-over-nasjonale-tiltak/id2826828/ ------------------------------------------------------------------------------------------------ Det står ingenting om at det er REGLER, mer veiledende anbefalinger.. Men det tar seg ikke godt ut det hun gjør nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 18. mars 2021 #35 Del Skrevet 18. mars 2021 (endret) Jeg blir fly forbanna når jeg leser sånt. Her har jeg fulgt alt til punkt og prikke siden mars i fjor, visse familiemedlemmer har jeg knapt sett på over et år, så leser jeg om AP politikere som fester, og nå Erna, som strekker grensene og slipper billig unna. Det skulle ikke vært lov å henlegge sånt, som skjedde med AP politikerne. Det hjelper heller ikke med et vagt "det beklager jeg sterkt". Jeg kommer selvsagt ikke til å slutte å følge tiltakene, for jeg bryr meg om andre, men denslags oppførsel skulle fått seriøse konsekvenser! Endret 18. mars 2021 av Callisto83 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PåPlass Skrevet 18. mars 2021 #36 Del Skrevet 18. mars 2021 Kågebruker skrev (4 minutter siden): Ja det er dumt, men det kunne vært verre. I Canada var det noen ledere som dro på utenlandsferie. Det var minst like dumt når Martha dro med seg døtrene i panikk til USA fordi "hun ikke visste når de fikk se Durek igjen", samt at Kongeparet valgte å gjennomføre reisen til Jordan enda de alle var fullstendig opplyst om alt som skullle skje lenge før det norske folk fikk reglene tredd ned over hodet. Men neida.. Marthas panikkreise minner dessuten svært om et visst annet pars hurtige valg om å rømme landet. Så vidt jeg vet er vel Håkon og MM og barna de eneste som tilsynelatende holdt seg innenfor Norges grenser. Men de har alle brutt hver eneste regel vi andre er påtvunget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 18. mars 2021 #37 Del Skrevet 18. mars 2021 Tun skrev (23 minutter siden): Jeg regner med at de som aldri har brutt en regel i hele sitt liv, skriver her? 🤔 Når man er personen som står på TV og forteller andre hva disse reglene er, burde man faktisk følge dem selv. Hun er også statsminister, og burde gå foran som et godt eksempel. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. mars 2021 #38 Del Skrevet 18. mars 2021 Morten1 skrev (2 minutter siden): Sosial kontakt Alle bør begrense sosial kontakt. Det oppfordres til å møte andre utendørs, og ikke ha besøk av flere enn 5 gjester i tillegg til de som allerede bor sammen. Dersom alle gjestene kommer fra samme husstand kan man være flere, men man må likevel ikke være flere enn at man kan holde avstand. Barn i barnehager og barneskoler kan ha besøk fra egen kohort. https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/oversikt-over-nasjonale-tiltak/id2826828/ ------------------------------------------------------------------------------------------------ Det står ingenting om at det er REGLER, mer veiledende anbefalinger.. Men det tar seg ikke godt ut det hun gjør nei. Vel, i viken er det bare to. Trodde de fulgte Oslo? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 18. mars 2021 #39 Del Skrevet 18. mars 2021 Hva tenker alle Erna fansa nå da? 😄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tun Skrevet 18. mars 2021 #40 Del Skrevet 18. mars 2021 2 minutter siden, Callisto83 said: Når man er personen som står på TV og forteller andre hva disse reglene er, burde man faktisk følge dem selv. Hun er også statsminister, og burde gå foran som et godt eksempel. Ja, med makt følger jo ansvar. Man ser hvem som passer til å ha det i en tid som nå, og hvem som ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg